Miten uskaltaa ostaa kerrostalon jostain 6--> kerroksesta asunnon
jos hissi on vaikka rikki päiviä ja joutuu kävelemään rappuset. Mietittekö koskaan tuollaista? Tai tulipalo, niin kiva asua korkealla.
Kommentit (11)
Asuttiin kuudennessa kerroksessa, kun naapurihuoneistossa syttyi tulipalo ja asukas kuoli. En mielelläni muuttaisi enää ollenkaan kerrostaloon, jäi jotkut traumat.
Kerrostaloasuntoja rakentaessa huomioidaan paloturvallisuus, ainakin täällä Suomessa. Eri asia ehkä jossain kehitysmaassa missä nekkkerit suunnittelevat ja rakentavat talot.
Olen itse asunut ulkomailla 40-kerroksisessakin talossa. Paljon enemmän pelottaisi asua jossain helvetin suomalaisessa rintamamiestalossa.
Vierailija kirjoitti:
Asuttiin kuudennessa kerroksessa, kun naapurihuoneistossa syttyi tulipalo ja asukas kuoli. En mielelläni muuttaisi enää ollenkaan kerrostaloon, jäi jotkut traumat.
Mä asuin seiskakerroksessa, yks tuttu kuoli lukiessaan seiskalehteä.
Sen jälkeen muutin kutoskerrokseen.
Asun 8. kerroksessa. Tulipaloja varten on bug out bag aina valmiina. Palokunta pelastaa parvekkeelta jos rapun kautta ei pääse. Kiipeilytarvikkeet kun on, niin pääsee tarvittaessa myös naapurin parvekkeellee turvaan. Olen asunut useissa kerrostaloissa, aina joko ylimmässä kerroksessa tai sitten ihan maantasalla. Maantasalla asuessa voikin sitten pelätä murtautuuko joku sekopää yöllä asuntoon. Eli aina saa pelätä jos sille tielle lähtee. Olen asunut ulkomailla pilvenpiirtäjässä, olikohan 50. kerros. Talo oli vieläpä maanjäristysalueella eikä sieltä olisi voinut pelastautua edes parvekkeen tai ikkunan kautta, paloportaat ainoa mahdollisuus. Kaikkea voi sattua, mutta se ei tarkoita että kaikki sattuu omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuutonen on paholaisen luku.
sixsixsix kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuutonen on paholaisen luku.
Eihän ole. 666 on.
Lisäys 5. viestiin. En ikinä käytä hissiä eli kävelen aina portaita 8. kerrokseen.
Olen miettinyt asiaa ja pääsen ikkunan kautta viereisen talon katolle.
Siis en koskaan käytä hissiä vaan rappusia vaan.
En asu noin korkealla, mutta on mulla toimivat jalat ja tarvittaessa voisin kyllä pari viikkoa kävellä portaatkin kotiin. Tulipaloja en jaksa pelätä, hyvin harvoin ihmisiä ylipäätään kuolee kerrostalotulipaloissa verrattuna siihen kuinka paljon niitä kerrostaloja on.