Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäänkö avomieheni opiskelijaelämälle kakkoseksi?

20.08.2017 |

Eli homman nimi olisi tämä: avomieheni on aloittamassa ammattikorkeassa opiskelun ja nyt olen viimeisen kuukauden kuunnellut sitä kuinka hänen on pakko kulkea jatuvasti bileissä ja juotava monta kertaa viikossa, että voi ei mitenhän sitä jaksaa sitten opiskella kun aina on bileitä. Itsellä ahdistaa ajatus, varsinkin kun minulla on myös lapsi. Vaikka lapsi ei ole yhteinen niin silti jatkuva juominen ei oikein sovi meidän elämään. Tottakai minulle on ok, että käy välillä juhlimassa ja sehän on vain hyvä juttu, koska kuka tahansa tarvitsee välillä sitä, mutta puheista olen päätellyt että nyt olisi sitten edessä monta vuotta kovaa dokaamista edessä, eikä tietoakaan normaalista elämästä. Tällähetkellä alkoholin käyttö on ihan normaalia. Eli siis, mitä teen? Miten ottaisin asian esille vai otanko vasta sitten kun tilanne käy sietämättömäksi? Vai onko tämä nyt pelkkää alkuhuumaa opiskeluista?

Kommentit (4)

1/4 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan asiasta keskustella siinä mielessä että eikö aikuinen päätä itse juomisistaan eikä kaveriporukka? Opiskelijastatuksen ei pitäisi tarkoittaa lapsellisuutta. Onko kysymyksessä niin epäitsenäinen mies että nyt sinun kanssasi elää raittiisti sinun toivomuksestasi mutta salaa unelmoi muusta ja sitten esittää että opiskelu velvoittaisi hänet ryyppäämään muiden kanssa? Ryyppäämisessä nyt ei vaan ole mitään hienoa, keskenkasvuiset luulevat että olisi jotenkin aikuismaista se.

2/4 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elä toiveestani raitista elämää. Alkoholia käyttää, mutta siinä rajoin ettei ole koskaan tarvinnut olla huolissaan tai asiasta mainita. Eikä ole ikinä elämässään kärsinyt mistään alkoholiongelmasta. Itse olen meistä se jolla on ollut nuorempana alkoholiongelmaa. Ja hän on tosiaan lähemmäs 30 vuotias ja fiksu ihminen, siksi juurikin ihmetyttää että miksi puhuu tällaisia ja aikooko todella dokata seuraavat neljä vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30-vuotias opettaja, ja kesälomalla käytän alkoholia hyvinkin pari kertaa viikossa. Minusta tuo on ihan normaalia. Aikuisuudessa on se kiva puoli, että voi tehdä just niin kuin haluaa.

4/4 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siinä käydä niin, että jäät. Anna miehen kuitenkin mennä, koska ei välttämättä enää toista kertaa opiskelemaan lähde ja ainakin ensimmäinen ja jossain määrin toinenkin on sitä biletyksen aikaa. Sen jälkeen moni alkaa panostamaan opiskeluun enemmän ja bileet jäävät vähemmälle. Riippuu kuitenkin täysin siitä millaista porukkaa luokalle sattuu tulemaan. Itselläni oli ensimmäisessä koulussa paljon bilettävää sakkia ja sitten siirryin toiseen kouluun suorittamaan tutkinnon loppuun, niin siellä lähes jokainen oli parisuhteessa ja bileissä ei käynyt oikeastaan kukaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme