Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työmatkaliikuntaongelma. Miten tämä yhtälö toimii, auttakaa?

Vierailija
18.08.2017 |

Haluaisin pyöräillä ja juosta työmatkojani. Työmatka on 10 kilometriä, mikä on oikein hyvä ja kiva matka pyöräillä ja juosta.

Ongelma: työpaikallani ei ole suihkua ja minun on oltava siisti ja huoliteltu työpäivän ajan. Pukeudun siis lähinnä sukkahousuihin ja kotelomekkoihin ja hiukset huolitellusti.

Hiki tulee, vaikka kuinka menisin pyörällä hitaasti. Viimeistään jälkihiki puskee hiukset märiksi. Hikoilen helposti, vaikka olen siis hoikka ja hyväkuntoinen. (Vai juuri siksi?).

Bussia työpaikalle ei kulje, joten olen kulkenut autolla. Kesällä, kun ei ollut asiakastapaamisia kuukauteen, kuljin pyörällä ja olin hiukset lähmäisellä ponnarilla yksinäni toimistolla.

En nyt mitenkään keksi, miten pääsisin hyödyntämään työmatkaani urheiluun. Sähköpyörä ei siis käy, kun se ei ole kuntoilua (kokeiltu on, ei syke noussut edes yli 90..).

Eli en voi mennä töihin juosten/pyörällä, mutta jos palaan kotiin juosten/pyörällä, en pääse seuraavana aamuna työpaikalle, jos auto on työpaikan pihassa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole töissä suihkua eikä lähistöllä siihen mahdollisuutta. Työnantaja tukee työmatkaliikuntaa siten, että on hankkinut kosteuspyyhkeitä, hiustenlaittotarvikkeita ja antanut työntekijöille (myös miehille) luvan käyttää aamulla 15 minuuttia työaikaa huolitteluun. Muualla siis nuo pitää hoitaa omalla ajalla. Työnantaja on hankkinut myös lukittavat vaatekaapit wc-tila-aulaan, joten voi säilyttää työvaatteet työpaikalla. Meillä on myös pyyhekuivain, jolla altaassa huuhdellut vaatteet kuivuvat mukavasti päivän aikana. Ollaan pienessä firmassa, joten resursseja suihkujen jne. rakentamiseen on aika vähän.

Poljen/kävelen/juoksen hikeen asti työmatkalla, siistin kriittiset paikat kosteuspyyhkeillä ja meikkaan siis vasta töissä. Tosin tuota aikaa on niin vähän, että saa olla aika kekseliäs, mutta oli mahtavaa, että työnantaja tuli vastaan. Minulla on onneksi sellainen iho, etten tarvitse pakkelikerrosta. Hiukset laitan useimmiten joko letille tai nutturalle, eikä kukaan ole koskaan huomauttanut, että olisin jotenkin homssuinen - ja pomokin on tyytyväinen, kun hyötyliikkuva työvoima on vähemmän sairaslomilla. Tutkittiin muuten tuo sairauslomajuttu ja ihmiset ovat 4-10 päivää vähemmän vuodessa saikuilla.

Vierailija
22/24 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia uusi kypärä, joka on paremmin "ilmastoitu". Mulla aina pyöräillessä ponnari, joko ihan niskassa tai sitten siinä takaraivolla olevan remmin ja kypärän välissä (Limar 575 kypärä).

Nro 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polje sähköpyörällä välillä yli 25 km/h, niin sähköavustus lakkaa. Saa pulssin vaikka maksimiin asti.

Mutta silloin tulee se hiki :)

Kotimatkalla?

Vierailija
24/24 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sellainen probleema, että kuinka saan töissä käytettävät vaatteet kulkeutumaan siististi duuniin asti, jos tulen reippaasti kävellen tai pyöräillen töihin urheiluvaatteissa... Reppuun tungettuna ne on sitten aina ryppyiset. Kuinkas tämän probleeman työmatkaliikkujat ratkaisevat? :) (Sori ap kun lainaan ketjuasi, mutta täällä tuntuu olevan jo valmiiksi työmatkojaan hyötyliikkuvat...)

Kuka nyt repun kanssa pyöräilee? Pyörälaukut on ratkaisu.

Myös ratkaisu autolla ma ja pe (vaatevaraston kuljetus), pyörällä ti-to toimii.