Äääh, työkaveri pyysi asuntoani lainaan viikonlopuksi. En tykkää ajatuksesta, mutten oikein kehtaisi kieltäytyäkään.
Jos kysyjä olisi joku kuka tahansa muu tuttava, kieltäytyminen olisi helpompaa. Työkaveria pitää kuitenkin nähdä jatkuvasti. Tässä tilanteessa ei vaan voi voittaa. En edes tiedä, miksi hän on tulossa paikkakunnalleni käymään ja miksi tarvitsee siis asuntoani lainaan.
Asuntoni on siis toisella paikkakunnalla kuin työpaikkamme. Lisäksi olen muuttamassa ensi kuussa työpaikkakaupunkiin ja samalla miesystäväni kanssa yhteen. Asuntoni on siis jo nyt täynnä muuttolaatikoita ja vain välttämättömin on esillä. Olisi jotenkin tosi noloakin päästää periaatteessa vieras ihminen sinne sekasorron keskelle. En tiedä miten aiheellinen pelko tämä on, mutta inhottaa ajatus tästä työkaverista tirkistelemässä ja penkomassa tavaroitani. Varkauksia en sillä tavalla pelkää, koska olemmehan samassa työpaikassa ja rosvo olisi selvä.
Ärsyttää ja inhottaa, en tahtoisi suostua, mutta on tosi noloa kieltäytyäkään!
Kommentit (46)
Jos kyseessä uusi työkaveruus niin ei hänen motiiveistaan voi tietää, varsinkaan jos ei suostu paljastamaan niitä. Jos kyse olisi miehen tapaamisesta niin miksi hän ehdoin tahdoin haluaisi viettää yön tämän kanssa työkaverin pahvilaatikoiden keskellä?
Voi olla kaukaa haettu mutta hän voi olla myös kateellinen sulle, kun olet kertonut muutostasi miehesi kansaa yhteen. Nyt kun sulla on viimeiset ajat oma tai vuokra-asuntoai käytössä niin ehkä ajatteli, että voi hiukan sabotoida muuttoasi. Tiputtaa vaikka nesteitä lattialle niin, että se on tietystä kohdasta pilalla ja sinä joudut maksumieheksi.
Uskomatonta röyhkeyttä, ette edes ole tuttavia tai ystäviä. Muutaman kuukauden työtoveruus takana, minulle käsittämätön pyyntö.
Jos kiellostasi loukkaantuu niin jätä omaan arvoonsa. Itselleni ei tulisi mieleenkään lainata asuntoa työkaverille jonka tuntenut 3 kk. Voisin lainata vuosia tuntemalleni työkaverille jonka kanssa olemme ystäviä, en muille työkavereille vaikka heidät jo tunnenkin 10 vuoden ajalta.
Siis vielä puoli tuttu tuo pyytäjä....Joo ei.
Vierailija kirjoitti:
Kolmisen kuukautta olen ollut tuossa työpaikassa ja siltä ajalta kyseinen työkaveri on tuttu. Emme ole olleet vapaa-ajalla yhteydessä toisiimme. Ihan tavalliselta naisihmiseltä hän vaikuttaa. En itseasiassa tiedä hänen parisuhteistaan, kun ei ole niistä puhunut. Hän ei siis noin muuten ole ollut mitenkään erityisen tuttavallinen minua kohtaan vaan ihan normaali työkaveri. Jotenkaan en silti jaksa uskoa mistään hämärähommista olevan kyse kuin ehkä korkeintaan jonkun miehen tapaamisesta.
Kieltäydyin nyt sitten lopulta lainaamasta asuntoani. Käytin tuota yhden vastaajan muotoa, etten koe asiaa luontevaksi ja lisäksi on se muuttohärdelli. Hän ei ole ainakaan vielä vastannut mitään. Toivottavasti hän ei vetäisi asiasta hirveitä herneitä ja olisi töissä normaali.
Luulen, etten jatkossa kerro itsekään hänelle niin paljoa asioitani. Vastaavanlaisia pyyntöjä saattaisi olla luvassa enemmänkin. No niin, olit tosi reipas ! Jos vielä alkaa jankata, ettei häntä muuttohärdelli haittaa, niin vastaat - mutta minua haittaa. Tosin jo sanoit, ettet koe luontevaksi. Viestilläkö keiltäydyit, kun ei vielä ole vastannut ? Mielenkiinnolla palstalaiset odottavat kuinka tilanne kehittyy. Itse voit olla niin kuin asiaa ei olisi ollutkaan, ja hoitaa työhommat normaalisti.
Ap
Ei tulisi mieleenkään pyytää tuollaista palvelusta toiselta. Ja vielä muutto sinulla kesken. Onhan hotelleja olemassa jos yöpaikkaa tarvitsee.
Muutto meneillään, siinä konkreettinen syy. Et halua on sitten toinen, jos työkaverisi vänkää vastasn. En todellakaan lainaa on sitten viimeinen niitti.