Onko oikein laittaa kasvissyöjä tekemään liharuokaa?
Appivanhempien luona talkoot, joissa miehenikin on mukana, ja lupasin auttaa anoppia ruuanlaitossa. Kaikista mahdollisista töistä anoppi päätti nakittaa minulle lihan pilkkomisen ja lihasopan keittämisen. Huh. Ensinnäkin lihan käsittely ja haju yököttää, toiseksi en todellakaan osaa tehdä lihasoppaa. Olisin voinut kattaa pöytää, kantaa tavaroita, pilkkoa vaikka perunat ja kasvikset soppaan, leipoakin jotain kahville, mutta ei. Onkohan tämä joku arvovaltakysymys? No, herrasväki saa sitten kasvissoppaa, jos anoppi ei hoitele lihoja, koska minä en niihin koske.
Kommentit (44)
Apn jutut ovat lähinnä narsistista uhriutumista. Kokkauksessa moni asia haisee pahalle, etenkin siivousvaiheessa. Ei se haju sua tapa. Sun liahn pilkkomisessasi mä en näe mitään ongelmaa. Eli vähän samaan tapaan, kun sä et näe mitään ongelmaa pakottaessasi normaali-ihmiset tekemään sulle ihan omaa ideologiasi mukaista erikoisruokavaliotasi.
Itse kysyn jokaiselta kasvisruokaa vaativalta vierailijalta, että saanko mä heillä käydessään vastaavasti kunnon pihviaterian? Jos en, niin sen on turha odottaa multa mitään erikoiskattausta itselleen. Sen mä tosin kerron vasta tänne tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Apn jutut ovat lähinnä narsistista uhriutumista. Kokkauksessa moni asia haisee pahalle, etenkin siivousvaiheessa. Ei se haju sua tapa. Sun liahn pilkkomisessasi mä en näe mitään ongelmaa. Eli vähän samaan tapaan, kun sä et näe mitään ongelmaa pakottaessasi normaali-ihmiset tekemään sulle ihan omaa ideologiasi mukaista erikoisruokavaliotasi.
Itse kysyn jokaiselta kasvisruokaa vaativalta vierailijalta, että saanko mä heillä käydessään vastaavasti kunnon pihviaterian? Jos en, niin sen on turha odottaa multa mitään erikoiskattausta itselleen. Sen mä tosin kerron vasta tänne tullessa.
Sut voi varmaan käskyttää suorittamaan mm. rikospaikkasiivousta. Ei ne kudoskappaleet, suolet ja veri sulle mitään tee. Ehkä ruumiinavausassarointi olisi myös sulle sopiva harrastepuhde. Niitä tarvitaan mm. katastrofialueilla useinkin. Hukkuneita, osin maatuneita ja mädänneitä. Ruumiita. Ihan kuin se lihakimpale on pala ruumista, raatoa.
Törkeää anopiltasi. Mutta ehdottaisin, että hoidat homman kunnialla, pilkot tasakokoista palaa poikkisyin. Sitten kun/jos kehuvat valmista ruokaa nii voit tuumata, että juu,mutta kyllä hyvän kasvisruoan laitto onkin jo oikea taitolaji...
Varmaan siksi, kun suurin osa kasvissyöjistä tuntuu olevan omien arvojensa tuputtajia, jotka eivät muusta puhukaan. Todella joustamattomia ihmisiä, joiden pitää joka kyläpaikassa saada himalajan vuoristosta, herra Tsin Hiaon takapihalta haettua vuorisuolaa. Kun ne muut pilaa arvon kasvissyöjän terveyden.