Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kosi, mutta ei halua itselleen sormusta

Vierailija
17.08.2017 |

Mies siis kosi ja käytiin yhdessä valitsemassa minulle sormus. Itselleen mies ei sormusta halunnut, kuulemma ei osaa käyttää sormuksia..

Ajattelin, että tämä on ok. Kuitenkin tutut tuntuvat kovasti ihmettelevän "haluaako hän esittää vapaata?"

Mitä mieltä olette ihan rehellisesti?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis kihloihin miehen kanssa joka ei käytä sormusta tai sitten en minäkään käyttäisi.

Vierailija
2/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukst ovat epäkäytännöllisiä ja monessa ammatissa niitä ei voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä oli sama juttu vuosikausia sitten. Saatiin älytön riita tuosta aikaiseksi, kun minäkin katsoin sormuksen kuuluvan osaksi kihlausta ja että ilman sormusta kihlaus ei jotenkin olisi oikea. Väännettiin oikein tosissaan tästä asiasta, kunnes mies lopulta antoi periksi. 

Lopputulos: mies on pitänyt sormustaan nyt 16 vuotta putkeen. Minä pidin omaani muistaakseni noin häihin asti ja ehkä joitain viikkoja päälle, jonka jälkeen mun sormukset ovat lojuneet pöytälaatikossa.... Naimisissa ollaan edelleen.

Vierailija
4/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee nyt vaikka paskalle kun et keksi muuta tekemistä kun keksiä näitä lapsellisia aloituksia!!!

Vierailija
5/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan tavallaan tuon, että mies tuskin on tottunut käyttämään sormuksia. Mutta eikö sitä voi edes kokeilla tottuuko? Antaa asialle mahdollisuus? Itsestänikin olisi outoa käyttää sormusta yksin jos mies ei käyttäisi. Vain toisesta meistä näkisi "päällepäin" että on varattu, eikä esim. baarissa välttämättä tultaisi yhtä helposti iskemään. Ymmärrän kuitenkin jos on vaikka sellainen työ ettei saa käyttää koruja ja sormus hiertää jatkuvasti tms. Mitä mies vastasi kun kysyit miksei halua? Kai sellaisen voisi ottaa testiin, tai voisitteko sopia että kummankaan ei tarvitse käyttää...? Eihän tuo sinänsä muille kuulu, eli jos olette molemmat ok asian kanssa niin älkää kyselyistä välittäkö.

Vierailija
6/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakoon tatuoidun sormuksen. Sitä ei ole vaikea käyttää. ;-)

Minä ja mieheni emme kumpikaan käytä sormuksia. Osaamme kyllä itse kertoa toiselle, jos alkaa toiset naiset/miehet kiinnostaa. Mutta ymmärrän kyllä myös sitä, että sormuksella voi olla symbolista ja tunnearvoa.

Vierailija
7/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama aikanaan, mutta toisinpäin. Minä en halunnut sormusta. Mies halusi ja sanoi, että ihan sama onko minulla sormusta, mutta hän haluaa ehsottomasti sellaisen.

Muutin mieleni, kun näin sormuksen. Se ei ollutkaan perusrinkula.

Mutta miksi en halunnut sormusta? Koska minulle kihlaus ei merkitse mitään, se on vain sormus. Vasta naimisiinmenolla on minulle merkitystä.

Vierailija
8/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehet sano, että baarissa sormuksellisilla on kovempi kysyntä? Näin olen joskus kuullut.

Vierailija
9/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sormus mikään pakollinen ole. Miksi se sua häiritsee? Halutessaan sen saa pois jos "haluaa esittää vapaata"

Mikä niissä sormuksissa kiinnostaa sukulaisianne

Vierailija
10/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pitäisi. Syyt:

Jos on tottunut pesemään käsiä monta kymmentä kertaa päivässä, sormuksesta on vain haittaa. Sekin pitäisi pestä ja kuivata joka kerta. 

En tykkää koruista yhtään ja ne häiritsevät. Hermostuneena niitä räplää koko ajan.

En välttämättä halua että ihmiset voivat päätellä olenko kihloissa tai naimisissa ja alkavat tiedustella asiaa.

Kaikissa ammateissa ei voi pitää koruja, esim. en itse saisi pitää yhtään kiliseviä koruja.

Vierailija
11/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama aikanaan, mutta toisinpäin. Minä en halunnut sormusta. Mies halusi ja sanoi, että ihan sama onko minulla sormusta, mutta hän haluaa ehsottomasti sellaisen.

Mutta miksi en halunnut sormusta? Koska minulle kihlaus ei merkitse mitään, se on vain sormus. Vasta naimisiinmenolla on minulle merkitystä.

Jos kihlaus ei merkitse sinulle mitään niin avioliittosi on sinulle osittain merkityksetön. Kihlaus on osa avioliittoa, merkkinä, että on sovittu avioliitosta.

Vierailija
12/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä. Sormukset ovat ahdistavia. Jos haluaa pettää niin sitten pettää, ei se sormus muuta asiaa miksikään.

Vierailija
13/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kummallakaan saanut töissä käyttää sormuksia. Hygieniariski. Nyt eläkkeellä minä pidän yhtä ohutta rinkulaa. Ahdistaa mokomat, varsinkin ne timantit.

Vierailija
14/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulle oli ok ilman sormusta, kunnes se ei ollutkaan ok jollekin parisuhteesi ulkopuoliselle ihmiselle?

Vierailija
15/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kihlaus ei merkitse sinulle mitään niin avioliittosi on sinulle osittain merkityksetön. Kihlaus on osa avioliittoa, merkkinä, että on sovittu avioliitosta.

Ei avioliittoni ole merkityksetön. Avioliitto on sitoutumista myötä- ja vastamäissä. Se on yrittämistä viimeiseen asti.

Kihlaus on vasta Sopimus, että tuohon kaikkeen ryhdytään tulevaisuudessa. Ei vielä.

Kun kuulen ihmisten menneen kihloihin, niin ei Minulle tule fiilistä, että tuosta pitää onnitella. Tiedän monta, jotka ovat sen tehneet huvikseen kun on kiva saada sormus, tai koska oltu pitkään yhdessä. Vasta naimisiinmeno kysyy enemmän rohkeutta. Harva menee naimisiin hyvikseen.

Ja tiedän monta, jotka tekevät ensin lapsia ja siksi menevät kihloihin. Eivät mene naimisiin, koska "ei sillä ole mitään merkitystä". Sitten eroavat, tapaavat uuden ja pum... yhtäkkiä naimisiinmenolla onkin merkitystä.

Vierailija
16/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme vasta naimisiin. Kihloissa emme ole olleet koskaan. Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta ja yksi lapsikin on. Minä pidän sromusta jos muistan. Eilenkin jäi kotiin. Mies ei pidä sormusta, ei ole koskaan pitänyt koruja. Sormus hänelle kuitenkin hankittiin koska halusin että maistraatti vihkimisessä vaihdamme sormuksia. Minulle on aivan sama pitääkö mies sormusta vai ei. En ole naimisissa sormuksen kanssa vaan mieheni.  

Vierailija
17/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin naimisiin vuoden sisällä kihlauksesta. Minulla on kihlasormus ja vihkisormus kun taas miehellä pelkästään vihkisormus.

Mies pitää hölmönä että ottaisi pois sormuksen ja asettaisin sen miehen sormeen vihkimisessä.

Kyllä jokaisen pitäisi saada päättää itse miten sormustaan käyttää. Itselläni ei ole sormukset yöllä tai töissä sormissa kun taas mies ei pois ota.

Vierailija
18/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehet sano, että baarissa sormuksellisilla on kovempi kysyntä? Näin olen joskus kuullut.

Näin on. Ne ei jää perään soittelemaan.

Vierailija
19/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nuorena ja epävarmana sitä voi miettiäkin tuollaista. Paitsi, että asiasta pitäisi keskustella miehen kanssa, eikä nettiforumilla. Ei kai se nyt kosimaan rupea, ellei halua naimisiin? Ellei sitten ole käynyt "perinteiset" ja ajattelee, että niin kuuluu tehdä.

Mieheni on töissä sellaisessa paikassa, että käsiä joutuu käyttämään paljon ja kerran sormus aiheutti vaaratilanteen ja aikamoisen ruhjeen sormeen. Salillakaan sormus ei ole kovin kiva kolistessaan tankoihin ja muihin vipstaakkeleihin ja se täytyy ottaa pois. Mieheni pitää sormusta mielellään, vaikka olen sanonut, että ei se muuta meidän avioliittoa mitenkään, jos hän ei sitä käytä. Hän vaan ottaa sen pois aina tietyissä työtehtävissä ja salilla - siis ihan käytännön syistä, enkä koe parisuhdetta mitenkään uhatuksi sen vuoksi. Meillä on muutenkin halvimmasta päästä sormukset ja ostimme ne oikeastaan vain huvikseen, sillä se on perinteinen symboli. Koska menimme maistraatissa naimisiin, emmekä järjestäneet sukujuhlia, ajattelimme tehdä yhden asian "suvun mukkaan".

Mutta jos sormus on koko homman ydin teillä, kannattaa tosiaan ehkä mainita miehelle, että sinulle on tärkeää, että hänelläkin on sormus.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää, että tahtooko mies vain rengastaa sinut ja olla itse vapaan näköinen. Sellaisiakin varmasti on. En vaan tunne yhtään.

Vierailija
20/47 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim isä ei pitänyt lopulta sormusta kun se pihdeillä katkaistiin sormesta kun sormi melkein irti ja murtunut kun jäi töissä jumiin. Itsekkin varmaan pitäisin lähinnä kaulassa ketjussa kun samoissa hommissa olen kuin isäni. Juhlissa jne varmaan siirtyisi käteen jos muistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän