HUHTISTEN ' 05 VIIKKO 14
Kommentit (39)
Paljon synttärionnea Katsuran T:lle!! Ja itse asiassa olen tullut siihen tulokseen, että myös vanhempia on ehdottomasti syytä onnitella lapsen 1-vuotispäivänä, joten onnea siis Katsurallekin siippoineen! Onko ollut synnytys mielessä tänään? Itse olen viime aikoina tosi paljon kelannut mielessäni sitä loppuraskautta, Lauran syntymää ja tätä vuotta edes ja takaisin. Mieletön vuosi, ei voi muuta sanoa!
Meillä ei ollakaan vielä päikkäreillä. Laura nukahti poikkeuksellisesti kahdeksalta puolen tunnin unille, joten saapa nähdä milloin seuraavat unet kutsuu.. Tällä hetkellä väsymystä ei ole ilmassa. Laura kulkee parhaillaan edestakaisin koiramme valjaiden ja talutushihnan kanssa, sininen lempipipo päässään. Kiirettä pitää. : )
Olen tyytyväinen itseeni, sillä synttärileivonnaisista iso osa on jo pakastimessa! Eilen tein kohtalokasta porkkanakakkua. Porkkanoita raastaessani (sellaisella perinteisellä raastinraudalla, meillä ei ole monitoimikonetta tms) raastoin ensin haavan peukaloni kynnen alle. Myöhemmin koristelin kakkua mantelirouheella ja tulin sitten hieroneeksi silmääni mantelisilla sormilla. Seurauksena tästä silmä alkoi kutista ja turposi nopeasti aika pahan näköiseksi, kipeääkin teki! Nyt se alkaa olla suht normaalin näköinen, mutta onneksi ei ollut tänään esim. työpaikkahaastattelua.. Mieheni oli myötätuntoinen, mutta silti nauroi joka kerta kun katsoi minuun. Höh.
Leikkasin muuten porkkanakakun sydämenmuotoisiin paloihin piparimuotin avulla. Tuli ihan kivan näköisiä, vinkiksi vaan!
PäikkäriasuG: Lauralla on yleensä sisävaatteiden päällä villapuku, toppatöppöset ja -hanskat sekä pipo. Nukkuu partsilla vaunuissa ja makuupussissa.
Jaa, nyt täytyykin mennä pyllypesulle (Lauran). Mukavaa viikon alkua kaikille!
t. Ompunäiti ja Laura 9.4.
Onnea kaikille yksivuotiaille! Mihin se vuosi katosi? Ihanaa on ollut, vaikka niitä väsyneitä päiviä on ollut ja niitä tulee jatkossakin.
Meidän neiti sai veikaltaan räkätaudin ja koko perhe, isi mukaan luettuna, ovat kotosalla mummin hoivissa ja minä siis töissä.
Pihla menee nuhaisena aina niin tukkoon ja yöt on yhtä itkeskelyä, kun henki ei kulje. Mutta muuten neiti voi ihan hyvin, ja saa onneksi olla kotosalla. Itse sitten olen töissä silmät sikkuralla, koska unet jäivät vähän vähiin. Eikä täällä olla vielä ehdotukseni mukaisesti otettu päiväunia pakollisiksi kaikille!
Työrooliin hyppääminen on niin outoa. Sitä kun on mielessään niin äiti että... eikä minua täällä äitinä nähdä, vaan sosiaaliohjaajana. Siihen pitää vain tottua.
Nyt takaisin työn pariin. Hyvää päivän jatkoa ja mukavaa viikkoakin vielä!
Lyle
Oli pakko tulla kirjoittamaan, on jotenkin niin kovin haikeaa lukea juttuja jo " isoiksi" kasvaneista vauvoista ja muistella viime kevättä ja sitä kuinka ihanaa oli kulkea ison masun kanssa ja miettiä
tulevaa. Nyt se vuosi on jo lähes takanapäin, on ollut rankkaa, mutta niin ihanaa, yhtään päivää en vaihtaisi pois. Vauvakuume jyllää jossain sisimmässä, mutta toisaalta nautin kun poika kasvaa ja olo hieman helpottuu.
Meillä siis kävellään jo toista viikkoa ja niin kovin kiireinen poika välillä jo juokseekin =) Juttua tulee paljon, mutta ei siitä oikein tolkkua ota! Mahdoton hassuttelija tuo poika on, keksii itse hassuja juttuja ja nauraa päälle. Paras juttu, ainakin iskän mielestä on se kun poika pieraisee ja nauraa päälle =D Mites muiden vauvat hassuttelee?
Ollaan just siirrytty yksiin päikkäreihin, on parantanut yöunia ja muutenkin on jotenkin helpompaa, ei tarvitse suunnitella ohjelmaa aina päikkäreitten mukaan.
Ens lauantaina ois synttärit tiedossa, päätin jo hyvissä ajoin että itse en ala tekemään mitään. Tilasinkin tänään voileipäkakun ja täytekakun. Vieraita tulee 12, ihan vain lähimmät.
Onnittelut synttäreitä viettäville ja jo vuoden täyttäneille.
Nyt höpinät seis ja vastaanottamaan mummi ja pappa, pitipä vielä kysyä mitenkäs teillä kutsutaan isovanhempia? Minun vanhempani ovat mummeli ja pappa ja miehen vanhemmat mummi ja pappa.
Mukavaa keväänodotusta kaikille tasapuolisesti =)
Kuukkis, samoin hyvin haikea olo, vaikka eipä tämä hippunen taida viimeiseksi jäädä =) Esikoisen kohdalla ei ollut näin haikeata, kaipa se on kun tietää, että nopsaan nämä kasvavat.
Minä olen kelaillut paljon vuoden takaisia juttuja, omia tunteita ja omaa oloa silloin. Sitä miten täynnä odotusta oli silloin, on tämä vuosi ollut uskomaton, ihana, yllättävä ja välillä rankkakin, mutta sekuntiakaan en vaihtiaisi pois =) Meidän kohdalla ei muuten pitänyt paikkansa, hokema, kyllä se helpottuu kun vauva kasvaa, vaan täysin toisin päin, Antonhan oli tosi tosi rauhallinen vauva, mutta 6kk ylöspäin vähemmän rauhallinen =) Se siitä analyysista.
Ompunäiti on ollut reipas, itse en ole vielä edes vaivannut päätäni ja miettinyt synttäreitä, meillä synttärit on 7.5 eli aikaa on. Ihana idea se sydämenmuoiset porkkana kakku palat, taidan varastaa sen =)
Omia kuulumisia, ensinnäkin päivä alkoi tuhat miljoona kertaa paremmin kuin eilen, mies nousi poikien kanssa ja he toivat aamiaisen sänkyyn minulle, kun olivat antaneet nukkua ensin =) Ihania nuo kullanmurut. Eilen Anton nukahti yöunille 17.40 ja nukkui 06.45 asti, kunnes isoveli tuli höpöttämään, minäkun pelkäsin, että aamu alkaa joskus 05.00 tai jotain sinne päin. Alkuillasta heräsi kaksi kertaa ja sitten 01.00, mutta ihan kivasti nukkui kuitenkin =) Mutta sellaista tänne, taidan palata myöhemmin, nyt kahveelle
T:Mareila+Anton 10kk
Kuukkisen galluppiin: minun vanhempani ovat isoäiti ja isoisä ja miehen isä on vaari
T:M&A
Vielä kerran kiitoksia onnitteluista, myös meidän vanhempien osalta. Kyllä sitä tuli mietittyä koko päivän vuoden takaisia juttuja. Meillä oli kuitenkin aika nopeatempoinen synnytystapahtuma, vaikkakin monenmoista ehti tapahtua. Aamulla ysiltä lorahti lapsivettä hiukan, sitten halusin kotona välttämättä vielä saunaan ja säärikarvat piti ehdottomasti ajella! Sairaalaan lähdettiin puolenpäivän aikaan ja kipeitä suppareita alkoi tulla yhdeltä, viiden maissa lääkäri totesi, että voi ponnistaa, vauveli olikin tarjontavirheessä ja loppujen lopuksi sectiolla syntyi ihan hippusemme 17.51. Aika on kullannut synnytysmuistot jo nyt ja hyvillä mielin mietin vuoden takaista.
Päikkäriajoista, ekoille päikkäreille T menee 10 maissa ja nukkuu 1½-3 tuntia. JOS nukkuu 3 tuntia, niin sitten ei toisia päiksyjä tarvita, mutta jos nukkuu vähemmän, niin toisille unille mennään noin 15.00. Toiset unet on lyhkäset noin 40min. Jos en saa ennen neljää nukkumaan, niin sitten ei toisille unille laiteta ollenkaan. Testattu nimittäin on, että jos nukkuu vaikka viiden maissa, niin yöunille meno on taistelua.
Mukavaa viikkoa kaikille!
K&T 030405
oli valahtanut aika alas tämä pino =)
Eli kuten otsikkokin kertoo,meillä ollaan taas kipeinä,korvatulehdus.
Tää on Heini neljäs tulehdus oikeassa korvassa,yks tulehdus ollut vasemmassa ja kaikki on ollut marraskuun jälkeen..Eli lääkkeitä on syöty.Mutta nyt se varmaan loppuu,tilaan ajan loppukuulle yksityiselle puolelle ja sitä kautta putkitukseen sekä mahdollisesti kitarisojen poistoon..Joten toivotaan,että tää ois meidän viimenen korvatulehdus,ei tarttis neidin sit enää syödä lääkkeitä..
Kaikkein inhottavinta on se,että Heinillä on korvatulehdukset oireettomia,vasta kun tulehdus on jo pitkällä niin sit iskee kova kuume(yleensä yöllä).Siitä tiedän,että taas on tulehdus päällä.
Onneks Heinillä on täys vakuutus,ei tarvii itse maksaa tota putkitusta,se kun on aika hintava tuolla yksityisellä puolella..
Joten jotain käyttöä on sille kalliille ennen syntymää otetulle vakuutukselle..
Päätettiin,että otetaan " Rusinalleki" ihan samanlainen.
Mutta nyt muihin juttuihin.
Heinihän täyttää viikon päästä 1v ja silloin on synttärit joita tulee viettämään mummut ja ukit,kummi sekä eno..Muut tulee sit pääsiäislauantaina..
Tarjoilua en ole miettinyt sen enempää,mutta jonkunlainen kakku täytys tehdä,samoin jotain suolasta..Koska monet tulee suoraan töistä ja ois varmaan kiva syödä jotain suolasta ennen kakkua..
Meillä ois ollu tänään 1v kuvaus,mutta Heinin sairastelun takia siirrettiin se perjantaille..Toivotaan,että neiti voi silloin paremmin..
Eiköhän kun kuuri on silloin melkein loppu..
1v neuvola on kanssa viikon päästä,tasan 1v päivänä eli tarkat mitat tulee..Kellon aikakaan ei heitä kun tunnilla
Samalla on myös neuvola ja lääkäri..Lääkäri on poikkeuksellisesti näin myöhään kun ed.kerralla se oli kipee ja ei ollu sijaista.
Heini kovasti harjoittelee puhumista ja nyt viimepäivinä puheeseen tullut ihan uusi rytmi ja ääni..Kovasti hän lörpöttää ja juoksee kuin viimeistä päivää.
Mutta nyt jatkan vielä hetken surffailua,ennen kun neitokainen herää päikkäreiltä.
Terkuin:Kuningascobra,Heini-neiti(11.4) ja " Rusina"
Näin sitä voi sokea ja tietämätön olla vaikka täällä huhtiksissa taka-alalla ollut raskauden alusta asti niin enpä ole tiennyt että Kuningaskobran Heini on syntynyt samana päivänä kuin Leevi.
Alkaa vissiin nyt vasta vauvahuurut häviämään päästä ja palailen pikkuhiljaa tähän maailmaan =)
Meillä vihdoin muutto kesäkuun alussa, ollut jo pitkään hakusessa kolmio nyt se vihdoin saatiin. Aivan ihanaa, on jo kova sisustusvimma päällä! Oon kyllä päättänyt, että tehdään sellai pikamuutto eli vuokrataan laatikot ja pakataan kaikki tavarat viikon sisään. En halua tuon tutkimusmatkaajan kanssa olla kuukautta laatikoiden keskellä.
Nyt L:n iltavellin lämmitykseen ja sitten hyvissä ajoin nukkumaan!
-Kuukkis&Leevi 11.4-
Äkkiä pikapinoon ja sitten miehen hierottavaksi .... ja kyllä tulee tarpeeseen.
Esikoisella alkoi influenssa viime viikon keskiviikkona vissiin ja Elmohan sen sitten tietysti imaisi sunnuntai-iltana. Elmolla oli korvatulehdus kuukausi sitten, joten kauhulla odotan meneekö taas korviin, vai " päästäisiinkö" pelkällä flunssalla. Tänään päivällä oli tosi kipeä : kuumetta päälle 39, yskää, nenä vuosi, eikä ruoka maistunut. Kitinän säestyksellä riukuttiin sylissä koko päivä. Päiväunien jälkeen ollut kuitenkin pirteämpi ja nyt illalla maistui ruoka ja kuumettakaan ei ollut. Joten tsemppiä, että selvittäisiin vähän pienemmällä !!!!!
Elämä on muutenkin ollut 2 päivää ihan kaoottista ja kaukana hauskasta. Esikoinen on ollut vielä toipilaslomalla nämä 2 päivää ja keskimmäinenkin yski sen verran, että pidin hänet kerhosta pois. esikoinen ja keskimmäinen ovat tapelleet niin paljon, etten muista milloin viimeksi olisivat. Ja jos ei tapeltu niin sitten riehuttiin. Asia josta olin 5 minuuttia sitten sanonut, unohtui ja taas alkoi sama rumba alusta. Arrrgghhhhhh !!!!!
Lopputulos = lensivät iltapalan jälkeen suoraan sänkyyn ilman mitään satua tai muutakaan :-(
Mä olen ollut yleensä keskustelun kannalla kasvatuksessa, mutta kyllä tänään kävi mielessä, että pitäisikö hakea metsästä kunnon vanhan ajan risu ja vedellä sillä selkään niinkuin olen itse pienenä saanut. No en hakenut kuiteskaan ;-)
No näihin päiviin kiteytyy aika hyvin tuo DNA:n mainos ELÄMÄ ON ;-)
Ei tästä enää kauheemmaksi voi muuttua, eihän ???
On ollut täällä nyt aika paljon hässäkää tuon vesivahingon takia =(
Kaikille jo 1 vuotta täyttäneillä suuret halionnittelut!! Käsittämätöntä miten aika vierähtää. Sitten sairaille pikaista paranemista, meilläkin on kaikki flunssassa. Jatkuu ja jatkuu mutta ei mitään sen vakavampaa onneksi ole kehkeytynyt.
Meillä on mummi ja ukki ja farmor ja farfar.
Amanda kiipeilee =0 Tänään olin taas pari sekuntia liian kauan poissa niin tytsä oli siirtänyt keittiötikkaat ja kiivennyt tiskipöydälle tutkimaan. A tykkää leikkiä, ja ihana kun meillä on sellanen hassu ukilta opittu vähän harakka huttua keittää -tyylinen loru missä hiiri keittää puuroa kämmenellä niin lapset tekee sitä toisilleen ja tänään Amanda ekaa kertaa otti isoveikan käden ja rupes " keittämään " sanoen " hiili-iili-hiihii-iihii" . Sitten vielä illalla ihastutti meitä kun mies lauloi kaikille lapsille rakasta laulua mihin kuuluu sellaset käsimerkit (vai mitä ne on, no niin kun tuiki tähtösessä vaikka on se leikki mukana) niin eikös kun laulu alko, A ruvennut itse tekemään niitä merkkejä.
Esikoinen sai eilen Amandan ekaa kertaa seisomaan tuetta jonkun aikaa. Ja kyllä sitä jaksettiin ihastella...
Nyt miehen luo alakertaan =) Ai niin, mä kävin eilen gynellä ja päädyin nyt sitten ehkäsyrenkaaseen. Saa nähdä onko hyvä. Amandalla on 1-vuotistarkastus torstaina.
Oikeen makeita unia kaikille!
Kankaita on kaapissa viiden vuoden tarpeisiin (tällä tahdilla...).
Voi surku kaikkia sairastelijoita =( Koettakaahan parantua pikaisesti!
Helvin synttärit on lauantaina - onnittelut muuten kaikille muillekin - ja mies koko tämän viikon työmatkalla. Siispä nämä illan tunnit pitäisi käyttää siivoamiseen ja leipomiseen ja valmisteluihin, mutta sen sijaan ompelen olohuoneen verhoja... No, onpahan uudet verhot viikonloppuna, katsellaan sitten niitä, jos ei ole kakkua syötäväksi...
Meidän isovanhemmat ovat: mumma ja mummi, isoisä ja pappa.
Juu siis on tää nuhatauti kerenny jo tännekin asti, sekä mulla että tytöölä on nenät tukossa ja nyt väsyttää, kun ei meinannut uni tulla kummallekaan. Mies nyt vielä nukkuu, koska oli " hänen vuoronsa" nukkua vähän pidempään..
En oo kerennyt nyt pinoutumaankaan, oikein paljon onnea meidän perheeltä kaikille jo synttäreitä viettäneille ja joilla nyt lähipäivinä on synttärit!! Miia kun täyttää vasta 27.päivä, niin ei sitä tajua että muiden lapset on syntyneet aiemmin:)
Myös mie oon miettinyt haikeena sitä vuoden takaista elämää..Meillä Miiaa odoteltiin oikein pidemmän kaavan kautta, neiti kun ei ois yksiöstään halunnut millään pois:) On ollut kyllä kuitenkin ihana vuosi, vaikka on välillä vaikeetakin ollut. Mutta kuten joku jo sanoikin; en päivääkään vaihtaisi pois:)
Synttäreitä meillä vietetään ihan lähisuvun kanssa, isovanhemmat, isoisovanhemmat, tädit ja sedät, kummit. N.parikymmentä henkeä.
Nyt pitää mennä, saan muutenpikku apurin tähän koneelle ja tekstistä voi tulla vieläkin epäselvempää/kirjoitusvirheisempää:)
Onnea vielä kaikille 1-vee täyttäneille!!
-Milenna ja Miia 27.4-
No niin, oltiin juuri neuvolassa ja Oskari lähti mummilaan, itsellä vielä hetki ennen töihin menoa. Strategiset mitat: 10200g, 75,2cm ja päänympärys 48. Pituutta vähän epäilen, luulin ainakin itse pidemmäksi... Oskaria on niin hankala mitata kun vääntelehtii koko ajan:) Ja totuttuun tapaan kehuttiin hymyileväksi ja hyvä ihoiseksi:) Kolmoisrokote jäi saamatta kun on taas ollut lämpöä, ilmeisesti kulmahammas puhkeamassa. Pitää sitten jälkijunassa hakea rokote. Hemoglobiini otettiin, se oli 113. Meillä oli siellä joku harjoittelija joka ei saanut sitä mitattua millään, onneksi myös ¿oma täti¿ oli paikalla niin hän sitten mittasi. Oskari ei ollut moksiskaan vaikka jatkuvasti tökittiin neulalla sormeen:) Ei oo vissiin piikkikammoiseen äitiinsä tullut....
Onnittelut Katsuran T:lle ja muillekin vuoden täyttäneille! Itsekin usein mietin vuoden takaista aikaa, tähän aikaan olin toisaalta aivan valmis pääsemään eroon todella muhkeasta mahasta ja toisaalta pelkäsin että olenko kuitenkaan valmis... Oskari on syntynyt täsmälleen laskettuna päivänä, synnytystä tosin alettiin käynnistämään päivää aiemmin kun mulla oli verensokerit koholla ja vauva arvioitiin isokokoiseksi. Syntymäpaino oli 4200g ja pituus 50cm. Että ei nyt sentään mikään hirmu iso, vaikka olihan sitä siinäkin työtä... Mutta kummasti se aika kultaa muistot:) Muistan että parin viikon kuluttua sanoin että ei se nyt niin kamalaa ollutkaan, johon mies hymyili vinosti:) Tämä vuosi on ollut rankka, yllätyksellinen mutta ah, niin ihana, enkä myöskään päivääkään vaihtaisi pois!
Päikkäriajoista; ekoille päikkäreille noin klo 9.30-10.00 ja tokat on sitten noin klo 15. Oskari nukkuu parhaimmillaan jopa yhteensä 4 tuntia päikkäreitä, nyt olen kyllä miettinyt josko yrittäisi siirtyä yksiin päikkäreihin, illalla nimittäin nukkumaanmeno venyy tuonne 21.30 paikkeille ja aamulla heräillään puoli seitsemän aikoihin. Olin ajatellut että saa poika pitää oman rytminsä, nyt kun mummi hoitaa niin ei ole niin väliä. Mutta kun itse haluaisin sen hetken rauhan illalla... No katsotaan miten käy.
Oskari lempipuuhaa on tällä hetkellä kaikkien mahdollisten laatikoiden tyhjentäminen. Ja nyt on alkanut sovittamaan vaatekappaleita päähänsä, Lauralla taisi olla samat harrastukset:) Isin pipoa on varsinkin ihanaa sovittaa päähänsä, tosi söpön näköistä kun herrasta näkyy vaan leuka pipon alta:D
Meidän isovanhemmat on molemmat mummi ja pappa. Ois ollut kiva jollain eri nimillä kutsua, mutta kun itse valitsivat ¿nimensä¿:)
Mutta nyt päätän raporttini tähän, täytyy alkaa tsemppaamaan itseään taas töihin, yäks. Sairastupalaisille toivottelen parantumisia ja päivänsankareille onnittelut!
Miiru ja Oskari
Ja nyt vähän paremmissa merkeissä ;-)
Juu ei se kauheemmaksi ole muuttunut, onneksi. Esikoinen lähti tänään kouluun, keskari kerhoon ja mies otti töistä vapaata ollakseen Elmon kanssa ( on kyllä itsekkin vähän puolikuntoinen). Näinpä sain aamupäivällä rauhassa ulkoilla hoitolapsen kanssa ja käydä hakemassa vähän pajunoksia. Iltapäivällä ajattelin askarrella lasten kanssa virpomisoksia.
Onnea kaikille jo 1- vuotta täyttäneille !!!!!! Elmokin täyttää vasta 27.4 niinkuin Miia eli loppukuun poikia ollaan :-)
Päikkärit nukutaan kello 12- 14.30 (15), yöunille mennään 19.30 - 20 ja nukutaan kello 7-8 noin.
Meidän lapset on sikäli surullisessa asemassa, että heillä ei ole yhtään ehjää mummolaa. Eli meillä on Seija-mummi (kultakaivos), Siru-mummi, Vaari (miehen isä) ja Ukki (minun isä). Minun isä on uudellen naimisissa, mutta me puhumme vain Anitasta emmekä mummosta). Äidilläni oli pari vuotta uusi mies, jota kutsuimme vain sedäksi ;-) Anoppi on sanonut, että mihin hän miehiä tarvitsee, kun hänellä on meidän pojat ;-)
Mutta meidän pojat on kyllä aina niin huolissaan, kun joku eroaa. Aina pitää varmistaa sen tuhat kertaa, että ettehän te ikinä vaan eroa :-(
Koska olemme molemmat mieheni kanssa rikkinäisestä kodista, sovimme jo ennen lapsia, että teemme kaikkemme, jottei meidän lapset kokisi sitä samaa.
Jaahan pikku-potilas heräsi, joten välipalan laittoon !!!!
Oltiin neuvolassa ja siellä olikin tällä kertaa joku sijainen - ihan reippaan ja mukavan tuntuinen nuori nainen. Helvin mitat: 9200g ja 75 cm.
Kiva oli tädin kanssa jutustella, kunnes tuli vastaan kysymys " Mitenkäs Helvi nukkuu?" Johon tietysti kerroin, että muuten hyvin, paitsi että vielä kerran syö viiden aikaan öisin. Tädin kasvoilla oli hetken tyrmistynyt tuijotus ja sitten alkoi... " Vieläkö hän siis syö öisin?" " Pitäisi kyllä lopettaa yösynti" " Onhan se hyvä, että sinulta maitoa tulee, mutta ei sillä enää ole mitään ravitsemuksellista merkitystä vauvalle" ... Siis MITÄH! Kuuntelin vaan kiltisti, mutta jälkeenpäin kyllä ihmettelin, että miten voi olla, että tämäkin nuori nainen (ilmeisesti siis juuri valmistunut) elää vielä siinä harhaluulossa, että imetys PITÄÄ lopettaa puoleen vuoteen ja että maito muuttuu jotenkin lapselle epäsuotuisaksi sen jälkeen. Jos kerran lehmänmaito on lapselle hyväksi, niin mitä vikaa äidinmaidossa sitten on? Grrh! Niin, ja käsittääkseni edelleenkin WHO suosittaa 2 vuoteen asti osittaisimetystä, että siihen nähden yhden pikkuisen Suomen ohjeet lopettaa ehdottomasti 1v synttäreillä on vähän omaan napaan tuijottamista!
Toisaalta (huh, alkaa taas silmissä näkö palata ja höyry laskeutua...) en minä koskaan uskonut imettäväni vielä 1v synttäreiden jälkeen, mutta tällä hetkellä se ei tunnu ollenkaan " luonnottomalta" , joten miksi lopettaisin, kun se ei itseä haittaa? Jos sitten Helvi toteaa, ettei tuota kannata enää imeskellä, kun helpommallakin ruokansa saa, niin mikäs siinä.
No, joo. Tässä päivän kuohahdus. Hyviä öitä!
Kuningaskobra: toivottavasti Heini paranee pian =) '
Kuukkis: Onnea uudesta kodista etukäteen =)
Kent:Antonkin on muutaman kerran seissyt ilman tukea muutaman sekunnin, herttaista kun nuo harjoittelevat =)
Mugskap: Minulla on aina tapana stressata kaikista juhlisa, mutta yleensä menevät ihan ok, nyt esikoisen 5-vuotis synttäreitä en stressannut hirveästi enkä näitä hipun synttäreitä, uskon että kaikki menee kuitenkin ok. =)
On ollut syntysten kelailua, meillähän Antonia odotetiin viikkotolkulla, johtuen supisteluista jotka alkoivat sännöllisinä ja kivuliaina viikolla 34, juu ei naurattanut kun Anton lopulta syntyi rv 41 se viikkojen odotus vei kyllä vitsit, itse synnytys oli helppo ja kotuullisen nopea (7h) Se piti käynnistää 5.5 9.00, mutta poju päätti toisin ja syntyi siis 5.5 9.02 eli ei tarvittu käynnistystä. Hyvän kokoinenhan tuo oli (4,205 ja 54 cm) mutta synnytys oli helpompi kuin esikoisen, joka oli siis rääpäle verrattuna veljeen (3,100 48cm) Synnytyksestä jäi (taas) positiivinen fiilis ja toivottavasti meille ainakin vielä yksi vauva siunaantuisi, ei nyt vielä mutta jonkun ajan kuluttua.
vaakamom: Kiva että teillä vähän paremmin, elämä voittaa..lopulta =)
Sitten omia kuulumisia, eli Hulluilla päivillä oltiin ja sieltä löytyi pojulle kesähousuja ja farkut, isoveljelle paitoja ja kaikkea hyödyllistä tilpehööriä kotiin, 48 minuuttia kesti että sain tavarat kerättyä lasten osastolta, käytiin syömässä Antonin kanssa ja akateemisessa. Anton jaksoi tosi hyvin, tosin ei nukkunut päiväunia?? Oli varmaan niin paljon nähtävää ja koettavaa. Hulluilta päiviltä sännättiin neuvolaan ja sieltä tuli vaan positiivista palautetta, pituus oli 78 cm ja paino 10,100 kg ja pitkä hoikka iloinen poika oli tätin tuomio. Meillä on ollut siis kaiken kaikkiaan tapahtuma rikas päivä =) Päiväunille Anton nukahti 15.00 ja tutui rattaissa 2h, juu sitä ei ole taas tapahtunut pitkään aikaan, hyvä näin =) Nyt siirryn sohvalle, joten kaikille oikein hyvää yötä
toivotteleepi Mareila kera ihanaisen Antoninsa, joka on tänään tasan 11kk
Neuvolasta selvitty. T ei sitten yhtään olisi halunnut, että häntä mitataan. Päänympäryksen mittaamisesta sai itku potku raivarin. Joops. Rokotus sen sijaan ei aiheuttanut silmän räpäystäkään. Ja muuten leikki ihan tyytyväisenä eri näköisillä tavaroilla. Kun terveydenhoitaja kysyi, että ymmärtääkö jo sanojen merkitystä, tietääkö esim. mikä on pallo, niin T otti pallon lelukorista ja ojensi sen terkkarille. Voi toista. Pituus oli 80cm ja paino 12200g, kasvu on ollut tosi tasaista.
Lehmän maidon antamisesta vähän ihmettelen, kun olen nyt antanut korvikkeen joukossa, niin mielestäni massu on tullut vähän kipeäksi ja kakka löysemmäksi. Nyt siis pohdin, että pitäisikö kokeilla luomumaitoa tai hylamaitoa, vai onko se ihan normaalia, että maidosta tulee alkuun mahaoireita. Neuvolasta ei oikein osannut terkkari sanoa tähän mitään.
Vaatekysymys, oletteko jo hankkineet keväthaalari/ hankitteko keväthaalaria? Ja mitähän muista asusteita tarvitaan? Minkälainen päähine olisi hyvä? Nimimerkki ihmettelevä esikoisen äiti kyselee. Ja minkälaisia jalkuimia?
Sitten vastausta isovanhemmat-galluppiin, meillä on mummo ja vaari, mummo ja ukki sitten on vielä kaksi isomummoa ja kaksi isovaaria yksi isopappa.
Ja MugSkap, tulisitko meillekin ompelemaan verhoja :)). Lupasin miehelleni äitiysloman alkaessa. että ompelen meille verhot ennen töihin paluuta. No, verhoja ei liehu vieläkään. Onneksi jään toiselle äitiyslomalle syksyllä, niin sain vähän lisäaikaa.
Huuto kuulu, moi!
K&T 030405
...eli täälläkin TAAS sairastetaan: tämä talvi on ollut lähes pelkkää sairastelua, mutta ei onneksi mitään vakavampaa. Nyt on flunssaa ja kuumetta koko porukalla. Toivotaan, ettei mene korviin tällä kertaa (isommalla ollut 3 ja pienemmällä 2 korvatulehdusta talven aikana).
Meidänkään pikku-neiti ei ihan vielä ole yhtä vuotta: syntynyt 27.4. kuten Miia ja Elmokin :-) Täältä löytyy siis monta sankaria samalle päivälle :-) Jonkin verran ollaan muisteltu vuoden takaisia aikoja: ehkä vähän haikeanakin, koska meidän lapsiluku taitaa nyt olla täynnä: meillä siis kaksi tyttöä. En kyllä erikoisemmin kaipaa raskausmahaa/synnytystä/pikkuvauva-aikaa, mutta onhan niissä kaikissa se oma " hehkunsa" . Olen kyllä onnellinen, että nämä ovat kohdaltani onnelisesti ohi :-) Vaikka eihän sitä koskaan tiedä... vannomatta paras.
Meillä isovanhempia kutsutaan mummuksi ja papaksi sekä toisia mummiksi ja ukiksi.
Meidän pikkuinen nukkuu vielä kahdet päiväunet: ekat n. 10:00-12:00 ja tokat 15:00-17:00. Yleensä kuitenkin yhteensä n. 3 tuntia, eli vähän vaihdellen noiden kellonaikojen välillä nukutaan. Aamulla herätään klo 7 maissa ja illalla mennään nukkumaan klo 20.30 maissa.
Onnea kaikille jo 1-vuotta täyttäneille!
No niin josko kerkeisi koneelle, aikaisemmin tuli Antonille hätä. Onnittelut Katsuran T:lle ja kaikille muille vuoden täyttäneille =)
Juu päikkärit oli sitten suorastaan huikeat 30 min, taas ärr ja purr ja murr. Enpäs tiedä mikä vika nyt oli. Monelta te joilla nukutaan kahdet unet mennään nukkumaan?
Anton on väsy kiukku, joten taidan palata myöhemmin, nyt kyllä huippu ryydin olo, kun ulkona on harmaata, aamulla nousin väärällä jalalla samoin teki mies, siitähän seuraa tunnetusti leppoisa aamuhetki... Eli ei kovin lupaava päivä tänään...
Mareila+Anton 10kk