Vttustna tehdään miehen kanssa "yhdessä" ruokaa
Tein kaikki valmistelut ja siistin keittiön. Miehelle jäi pihvien paisto ja peruna-astian laittaminen uuniin ja sen vahtiminen. Alkoi hirveä itku miten väärin olen jakanut työtehtävät. Ts mies kokee että hänelle on liikaa tekemistä.
No nyt perunat on olleet tarpeeksi kauan uunissa ja pian kuivahtaa. Pihvit makaa yhä leikkuulaudalla eikä edes hella ole lämpimänä. Huikkasin miehelle kahdesti että "perunat on olleet nyt xx minuuttia uunissa". Mies ei tee mitään! Näprää puhelinta vaan!
Jestas että vihaan näitä miehiä, jotka kuvittelee että nainen tekee kaiken!!!! Tää varsinkin lomalla kertaantuu. Jostain syystä mies kuvittelee voivansa vaan maata sohvalla vaikka itse ehdottaa mm tätä ruoanlaittoa. Miksi mun loma olisi vähäpätöisempi?? No nyt kyllä palakoon ruoat uunissa, ihan sama.
Kommentit (31)
Kyllähän naisen jo naimisiin mennessään pitää tietää roolinsa. Vaimon valitsema valkoinen hääpuku kertoo aviomiehelle, että "tässä minä olen, yksi kodinkone muiden joukossa, ole hyvä ja käytä haluamallasi tavalla".
Eksällä oli bravuuriruoka, jota lupautui tekemään 1-2 kertaa vuodessa. Muina päivinä minä tein ruuat. Näin homma eteni:
1. Minä kävin kaupassa hakemassa tarvikkeet.
2. Ex mumisi sohvalta päikkäreiden lomasta, voisinko kuoria sipulit ym. valmiiksi, hän tulee ihan kohta.
3. Nälkä alkoi kurnia minulla ja lapsilla, kun kello läheni kuutta.
4. Mies kampesi itsensä tirsoilta keittiöön tuntia myöhemmin ja alkoi laittaa ruokaa. Viiden minuutin välein kuului: tuuks jeesaa? Pitelin vieressä kattilankantta ja siivilää, etsin pippurin ja suolan, ojensin oikealla hetkellä masterchefille kauhan.
6. Katoin pöydän
7. Syötiin ja kaikki ihastelivat miten verrattoman hyvää ruoka oli ja mies myhäili tyytyväisenä
8. Siivosin pöydän, hellan, tasot ja korjasin kaikki astiat koneeseen.
Miehellä meni aikaa ruuanlaittoon 20 minuuttia, minulla 1,5 tuntia.
Puoli vuotta ihasteltiin, kuinka kansainvälisen tason kokki hän onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin sivusta mietin et jos sun autosta menee rengas rikki niin kumpi sen teistä vaihtais?
Tai kumpi kiipeis välikatolle myrkyttään ampparipesän?
Meillä ei kumpikaan :) Ammattilaiset paikalle.
Ei osata vaihtaa renkaita (mies vie oman autonsa aina huoltoon vaihdattamaan renkaat). En menisi ampparipesää myrkyttämään, enkä usko, että miehenikään suostuisi (pelkää meinaan jo hämähäkkejä, vaikka eihän ne mitään tee).
Vierailija kirjoitti:
Eksällä oli bravuuriruoka, jota lupautui tekemään 1-2 kertaa vuodessa. Muina päivinä minä tein ruuat. Näin homma eteni:
2. Ex mumisi sohvalta päikkäreiden lomasta, voisinko kuoria sipulit ym. valmiiksi, hän tulee ihan kohta.
4. Mies kampesi itsensä tirsoilta keittiöön tuntia myöhemmin ja alkoi laittaa ruokaa. Viiden minuutin välein kuului: tuuks jeesaa? Pitelin vieressä kattilankantta ja siivilää, etsin pippurin ja suolan, ojensin oikealla hetkellä masterchefille kauhan.
6. Katoin pöydän
7. Syötiin ja kaikki ihastelivat miten verrattoman hyvää ruoka oli ja mies myhäili tyytyväisenä
Tuosta tulee mieleen kun mun mies kerran totesi, että miehet ovat usein parempia ruoanlaittajia. Totesin siihen että se johtuu siitä kun usein nainen laittaa pöytään sen arkipaskaruoan ja mies kokkaan vain harvoin spesiaalitilanteissa ja aina jotain "hienompaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6. Katoin pöydän
Tuosta tulee mieleen kun mun mies kerran totesi, että miehet ovat usein parempia ruoanlaittajia. Totesin siihen että se johtuu siitä kun usein nainen laittaa pöytään sen arkipaskaruoan ja mies kokkaan vain harvoin spesiaalitilanteissa ja aina jotain "hienompaa".
Älä nyt paskaa herrajumala kokkaa! Ihan normaalia, kunnon ruokaa voit perheelles laittaa.
Itse oot miehesi valinnut. Parempaa onnea seuraavalle kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naisen jo naimisiin mennessään pitää tietää roolinsa. Vaimon valitsema valkoinen hääpuku kertoo aviomiehelle, että "tässä minä olen, yksi kodinkone muiden joukossa, ole hyvä ja käytä haluamallasi tavalla".
Näin se meillä meni. Avioiduin valkoisissa terveen miehen kanssa, jonka jätin muutamaa vuotta myöhemmin, kun olin vajonnut kodinkoneiden joukkoon, ja vihreissä kroonisesti sairaan miehen kanssa, joka kykenee tekemään osansa kotona. Jälkimmäinen liitto on pysynyt onnellisena jo toistakymmentä vuotta.
Aina yhtä liikuttavaa, kun joku mies tulee muistuttelemaan autonrenkaista tai mehiläispesistä.
Renkaat, 2x vuodessa, aikaa menee max tunti kerralla. Lisäksi moni vie liikkeeseen, koska ei osaa/halua vaihtaa itse tai ei ole tiloja. No käyhän sekin työstä viedä sinne liikkeeseen ja odotella 15 minuuttia kahvikupin ääressä.
Muitakin remppahommia tulee aniharvoin verrattuna siihen, että syötävää tehdään vähintään pari kertaa päivässä, pyykkiä pestään monta kertaa viikossa (pesu, kuivumaan laitto, viikkaus, ehkä silitys), imuroida pitää ainakin kerran viikossa jne jne... Mut ne renkaat. Ne vie miehestä kaikki mehut. Samoin vuonna 2010 tehty valaisimen kiinnitys ja 2005 häädetty ampiaispesä.
Kyllä pitää miehen saada levätä työpäivän jälkeen ja varsinkin lomalla. Naiselle taas kotityöt ja lastenhoito ovat toinen luonto, joten siinähän ne menevät sivussa.
Anteeksi, mutta tämä on oikeasti kuultu jo tarpeeksi monta kertaa ja monesta tuutista, tämän "vähän niinku tarinan" joskus "keksinyt" et sitä paitsi ole sinä.