Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vttustna tehdään miehen kanssa "yhdessä" ruokaa

Vierailija
16.08.2017 |

Tein kaikki valmistelut ja siistin keittiön. Miehelle jäi pihvien paisto ja peruna-astian laittaminen uuniin ja sen vahtiminen. Alkoi hirveä itku miten väärin olen jakanut työtehtävät. Ts mies kokee että hänelle on liikaa tekemistä.

No nyt perunat on olleet tarpeeksi kauan uunissa ja pian kuivahtaa. Pihvit makaa yhä leikkuulaudalla eikä edes hella ole lämpimänä. Huikkasin miehelle kahdesti että "perunat on olleet nyt xx minuuttia uunissa". Mies ei tee mitään! Näprää puhelinta vaan!

Jestas että vihaan näitä miehiä, jotka kuvittelee että nainen tekee kaiken!!!! Tää varsinkin lomalla kertaantuu. Jostain syystä mies kuvittelee voivansa vaan maata sohvalla vaikka itse ehdottaa mm tätä ruoanlaittoa. Miksi mun loma olisi vähäpätöisempi?? No nyt kyllä palakoon ruoat uunissa, ihan sama.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sivusta mietin et jos sun autosta menee rengas rikki niin kumpi sen teistä vaihtais?

Tai kumpi kiipeis välikatolle myrkyttään ampparipesän?

Vierailija
2/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sivusta mietin et jos sun autosta menee rengas rikki niin kumpi sen teistä vaihtais?

Omassa perheessäni se nainen. Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa perheessäni se nainen. Niin?

Tosin meillä ei myrkytetä, mutta you got the point

Vierailija
4/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota nyt herranjestas perunat pois uunista.

Vierailija
5/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden palaa, oppii.

Vierailija
6/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on sullakin maata sontapalstalla. Sepustuksesi kirjoittamiseen meni varmaan kymmenkertainen aika siihen verrattuna, että ottaisit perunat uunista. Siihen menee ehkä 5 sekuntia.

Vierailija
7/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tietysti kippasi kermaperunat pakastepussista uunivuokaan, ja on nyt oman osansa mielestään tehnyt?

Vierailija
8/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon sinkku nainen, joten pakko hoitaa nuokin itse. Viimeksi meni rengas puhki 2004. Amppareita myrkytettiin viimeksi 2001. Samaan aikaan on keskivertoperheessä tehty 5 - 10 000 ateriaa. 

Vierailija
9/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikuttaa, että tässä on todellinen ongelma jossain muualla kuin niissä perunoissa..? Jos on kivaa yhdessä, loma, illallinen, ei oo kyllä yhtään väliä kuka avaa uunin luukun.

Vierailija
10/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaikuttaa, että tässä on todellinen ongelma jossain muualla kuin niissä perunoissa..? Jos on kivaa yhdessä, loma, illallinen, ei oo kyllä yhtään väliä kuka avaa uunin luukun.

No minua ainakaan ei ole luotu toimimaan kodinkoneena niin, että haluaisin hoitaa siivoukseen, pyykkiin ja ruokaan liittyvät jutut yksin, koska ei ole väliä sillä, kuka avaa uunin luukun. Sillä alkaa olla väliä siinä vaiheessa, jos toinen tekee sen liian usein ja toinen ei oikeastaan koskaan. Tai siis joillekin alkaa olla väliä ja minä ainakin olen yksi niistä, koska kodinhoito ja arkiruuan laittaminen eivät ole harrastuksiani eivätkä sisäsyntyisiä ominaisuuksia. 

Vierailija
11/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon sinkku nainen, joten pakko hoitaa nuokin itse. Viimeksi meni rengas puhki 2004. Amppareita myrkytettiin viimeksi 2001. Samaan aikaan on keskivertoperheessä tehty 5 - 10 000 ateriaa. 

Mietin tässä, että on ehdottomasti tullut halvemmaksi ja helpommaksi hoitaa auton renkaan korjautus liikkeessä ja tilata tuholaistorjuja kuin passata jotain tuon vuoksi vuosikausia, että jos jotain sattuu. Ja osassa perheistä se mies ei toimi itseohjautuvasti tuossakaan vaiheessa vaan siinä menee 3 viikkoa nalkuttaen ennen kuin sen saa kapuamaan sinne välikattoon. 

Vierailija
12/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te tee yhdessä, vaan vuorotellen. Eikä sekään näytä sujuvan.

Ensi kerralla laita ukko hommiin heti kun aloitat. Se voi pestä ja pilkkoa perunat sillä aikaa kun sinä teet salaatin, ja niin edelleen. Nyt se ei huomannut sinun tekemisiäsi kai sitten ollenkaan, ja närkästyi kun jätit sen yksin keittiöön ja painuit nettiin. Kun se oli kuvitellut, että olette yhdessä siellä keittiössä ja juttelette mukavi siinä puuhaillessa. Tai jotain.

Vierailija
13/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa ja tilaa itsellesi pizza.

Vierailija
14/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa ap! Kato millaisen aterian mies loihtii kasaan, syöt mitä siitä pystyy syömään. Mene vessaan lukkojen taakse palstailemaan ja kun mies huutaa pää punasena et perunat palo niin sinä vastaat "jaa, mä olin paskalla." Tai mene suihkuun, rentouttaa kun mies on ääliö.

Vierailija
15/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet sellaisen miehen kanssa sitten? Jestas, että vihaan näitä naisia (ja miehiä) jotka ottavat kumppanikseen sellaisen tapauksen, josta ei sitten muuta sanottavaa olekaan kuin valituksia...vähän harkintaa siihen kenen kanssa pariutuu, kiitos.

Vierailija
16/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehet on yksinkertaisia eikä tajua kuinka paljon yhteen ateriaan voi tarvita aikaa ja tekemistä.

Vähän niinku mies päättää pitää grillijuhlat:

Nainen tekee esivalmistelut, pistää lihat marinoitumaan, pilkkoo kasvikset ja tekee salaatit ja salaatin kastikkeet, pilkkoo leivät, tekee levitteet, varmistaa jokaisen osallistujan ruokavalion ja pitää huolta että kaikilla on juotavaa eikä mitään puutu, juoksee keittiön ja grillin välissä hakemassa milloin mitäkin purtavaa ja astiaa tai ruantekovälinettä ja tuo miehelle, illan pimetessä käy vilttejä vieraille ja pohtii onko kaikilla tarpeeksi kaikkea...

Tällä muutaman tunnin välillä mies on koko ajan seisonut kaljatölkki kädessä grillin edessä välillä käännellen pihviä ja makkaraa kiroten kun joku kerkeää palamaan eikä naista näy missään auttamassa.

Ehkä sun kannattas kädestä pitäen ohjata mitä kaikkea tarvii tehdä, tai itse tehdessäs pyytää miestä auttamaan. Selosta mitä kaikkea tarvii tehdä, äläkä oleta että hän tietää. Älä hermostu

(kuulostaa tosi uusavuttomalta mutta on ihan totta)

Vierailija
17/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehet on yksinkertaisia eikä tajua kuinka paljon yhteen ateriaan voi tarvita aikaa ja tekemistä.

Nainen tekee esivalmistelut, pistää lihat marinoitumaan, pilkkoo kasvikset ja tekee salaatit ja salaatin kastikkeet, pilkkoo leivät, tekee levitteet, varmistaa jokaisen osallistujan ruokavalion ja pitää huolta että kaikilla on juotavaa eikä mitään puutu, juoksee keittiön ja grillin välissä hakemassa milloin mitäkin purtavaa ja astiaa tai ruantekovälinettä ja tuo miehelle, illan pimetessä käy vilttejä vieraille ja pohtii onko kaikilla tarpeeksi kaikkea...

Tällä muutaman tunnin välillä mies on koko ajan seisonut kaljatölkki kädessä grillin edessä välillä käännellen pihviä ja makkaraa kiroten kun joku kerkeää palamaan eikä naista näy missään auttamassa.

Ehkä sun kannattas kädestä pitäen ohjata mitä kaikkea tarvii tehdä, tai itse tehdessäs pyytää miestä auttamaan. Selosta mitä kaikkea tarvii tehdä, äläkä oleta että hän tietää. Älä hermostu

Olen todella pahoillani, että olet syystä tai toisesta tuollaisen miehen kanssa yhdessä.

Vierailija
18/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankutat samaa stooria jokaisessa kotitöihin liittyvässä ketjussa. Aika sisällötöntä taitaa elämäsi olla, ja kuvittelet   että sinun totuutesi on universaali totuus`?

Vierailija
19/31 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat jotain muuta syömistä. Ihan pokkana syöt yksin jotain pakastetta. Kun mies kysyy sanot rauhallisesti "minulla on nälkä, etkä sinä tehnyt ruokaa loppuun vaikka lupasit." jatkat syömistä hiljaa, palakoot perunat.

Vierailija
20/31 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ette tehneet yhdessä? Meillä yhdessä ruuan tekeminen tarkoittaa, että häärätään samaan aikaan keittiössä. Minä pilkon salaattia ja mies valmistelee lihoja tms. Puhelimia ei edes ole mukana, jutellaan samalla. Hän saattaa siinä samalla juoda oluen, minä lasin viiniä.

Opetelkaa toimimaan yhdessä ja kommunikoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan