Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovuuden ja älykkyyden suhde?

Vierailija
16.08.2017 |

Kumpi pitää enemmän paikkansa:

älykäs ihminen on aina myös luova vai luovuuteen tarvitaan aina älykkyyttä?

Teorioita älyn ja luovuuden välisistä suhteista on yhtä monta kuin tutkijaakin, mutta eiköhän tältä palstalta löydy tyhjentävä totuus. Antaa palaa, mutta silleen kivasti keskustellen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kumpaankaan. 

Esim. äitini on erittäin luova, vaikka ei ole älykäs ollenkaan. Hänen luovuutensa on ilmennyt kuvataiteessa erityisesti, hän on tauluja myynytkin ja tehnyt tilaustöitä. 

Itse olen päinvastainen tapaus: olen älykkyystestien mukaan erittäin älykäs, mutta minulla ei ole alkeellisintakaan luovuutta. Tämä on jopa haitta töissä, joita teen it-alalla: osaan tehdä mitä käsketään, mutta en voisi koskaan olla esim. arkkitehti, koska en ikinä keksisi mitään arkkitehtuuria totaalisen luovuuden puutteeni takia.

Vierailija
2/2 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon erittäin älykkäitä ihmisiä, jotka eivät ole lainkaan luovia, eli ensimmäinen väittämä ei ainakaan pidä paikkaansa. Tarvitseeko luovuus sitten aina älyä? Ei taida tarvita. Ei ainakaan keskivertoa suurempaa. Omassa taideharrastuksessani on mukana paljon aivan normaaleilla älynlahjoilla varustettuja ihmisiä, jotka ovat erittäin luovia.

Sanoisin, että älyn ja luovuuden suhde ei ole kovinkaan suora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme