Mitä öisin valvottava lapsesi käytännössä tekee?
Pohjaa:
Minulla 1.5 vuotia joka ei ole koskaan valvottanut yhtäkään yötä. Pikku vauvana heräsi kerran yössä syömään. Aina luen että lapset valvottaa.. MITÄ ne käytännössä silloin tekee? Pikkuvauvat itkee joo.. Mutta tällaiset taaperot esim? Kuinka voi valvottaa joka yö? Iskemällä?
Kommentit (5)
No haluaa tissiä! Eikä lopettanu sitä haluamista kun vasta sitten, kun koko imetys oli lopetettu eli reilu vuoden iässä. Sit kun ei enää syönyt tissiä, niin ei ollut enää "syytä" herätä yöllä haluamaan tissiä. Jep.
Huutaa hampaitaan, sairauksien aikana huonoa oloaan, oppii uutta ja heräilee oppiessaan uutta siihen, että on taas kampeamassa seisomaan, opettelee nukkumaan ilman tuttia ja huutaa siksi, herää yöllä tarkastamaan onko joku paikalla, ei nukahda uudelleen herättyään, on herkkäuninen.
Tässä muutamia lukuisista syistä Neuvolan terveydenhoitajalta.
4-vuotias nukkuu kyllä itse hyvin ja on nukkunut vuosikausia, mutta saattaa kiekaista, huutaa (siis ihan vaikka vaan aaaaa) tai puhua kovaan ääneen. Minä säikähdän älyttömästi, vaikka nukutaan eri huoneissa eikä edes vierekkäin.
Meidän 1v 4kk lapsi heräilee useimpina yönä. Itkee ja kitisee, nousee sängyssään seisomaan. Rauhoittuu hyssyttelyyn ja silitykseen. Aamuyöstä herää haluamaan viereen ja tissiä. Jos saa tahtonsa, niin jatkaa unia kainalossa, muussa tapauksessa herää ärhäkkänä uuteen päivään ennen viittä aamulla. On aina ollut vähän levoton nukkuja, pyörii sängyssä ja potkii unissaan pinnoja niin, että sänky paukkuu. Puhuu unissaan, ääntelee, nauraa.
Typo.. Itkemällä.