Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kuljetatte kerrostalossa paperi ja pahvijätteen roskikseen?

Vierailija
15.08.2017 |

Meillä ongelmana keksiä fiksu tapa kuljettaa paperit ja pahvit roskikseen kerrostalossa. Yleensä siis kädessä on roskapussi, biojätepussi ja sitten irtonaisena hieman paperia ja pahvia. Tilaa ei ole keräillä sisälle suuria paperimääriä. Mies usein luovuttaa ja heittää ne pari paperia ja maitotölkkiä roskapussiin, jotta tavarat ei leviä käsistä. Yleensä siis meillä mies vie roskat lähtiessään ja yleensä hänellä on muukin kassi kuin roskat. Taloyhtiössä veräjähissi, joten hankalaa, jos on paljon tavaraa kädessä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriasunto on ollut tyhjillään jo pidemmän aikaa ja olen tiputtanut kaiken mainospostini luukusta sisään.

Muut roskat lajitellaan ja kierrätetään kuten laki ja asetus siihen velvoittaa.

Vierailija
22/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperit kaupan paperikassissa, kartongit paperikassissa tai sisäkkäin isommassa laatikossa (tämä paketti ei sitten mahdu kuin Ravattulan cittarin keräyspisteeseen, miksi hitossa ne on niin ahtaita). Lasia ja metallia kerään muovikassiin (kuljetus) joka on pahvilaatikossa (säilytys pysyy aisoissa). Muovit viedään muovikassissaan suoraan keittiöstä, niitä en säilö nurkissa.

Heitän auton kyytiin ja työmatkalla kurvaan keräyspisteen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eteisen nurkassa ikean kassi, johon heitän kaikki mainokset ja paperiroskat. Sit kun on täynnä, tyhjennän roskiin.

Vinkki: ei mainoksia -kyltti.

Äiti maa kiittää.

No se äiti maa ei hirveästi kiittele kun se mainostenjakaja ne ylimääräiset jakamattomat mainokset kuitenkin kippaa paperinkeräykseen. Ainakin meilläpäin, jaoin nuorempana paikallislehteä keskiviikkoisin ja sinne väliin kuului lajitella mainokset, sekä viikonloppuna jaettiin pelkkä mainosnippu. Lehdet ja mainokset tuotiin pakoissa kotiin jossa ne lajiteltiin ja ne "ei mainoksia" luukkujen ylimääräiset mainospaperit sitten jouduin itse kiikuttamaan paperinkeräykseen.

Eli "Kyllä mainoksia, kiitos!" ja mainostenjakaja kiittää!

Vierailija
24/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Niitä lehtiä tulee jakajille aina ylimääräisiä eli vaikka 200 asuntoon tulee lehtiä jaettavaksi 210 kpl. Ihan sama kuinka monella olisi "ei mainoksia" kyltti, saman verran menee lehtiä paperinkeräykseen, jättää vaan pari etappia väliin. Eli äiti maa ei välitä mitään kylteistänne.

Vierailija
25/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan jotain paperijätepusseja ostettavissa. Viedään roskat joka päivä. Se vie, joka lähtee yksikseen jonnekkin, koska vienti on lasten kanssa todella hankalaa (vanha talo ja vaunujen kanssa ei pääse portaita) eikä pieneen veräjähissiin mahdu roskat ihmisten ja vaunujen kera. Yleensä mies vie siis, koska itse lähden harvoin mihinkään ilman lapsia (juu, on säälittävää, mutta kyllä ne lapset kasvaa). Esikoinen vie aina lasin ja metallinkeräyksen koulumatkalla. Mietin, että millainen kassisysteemi olisi paras paperiroskille. Joskus yritin tavallista kauppakassia, mutta se jäi mieheltä aina autoon tai töihin eikä ollut seuraavalla kuitenkaan käytettävissä.

Vierailija
26/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää paperipussiin, siinä on kahva niin ei tarvitse kainalossa vielä. Meillä kerätään tyhjään paperiseen kissanhiekkapussiin.

Vierailija
27/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvit mahdollisimman tiiviisti paperikassiin, tölkkilaatikkoon tai muuhun pahvilaatikkoon ja täytenä kokonaan keräysastiaan. Mahtuu roskakaappiin, en tiedä missä säilyttäisin jos ei mahtuisi. Paperit kerään kestokassiin ja käyn tyhjentämässä sitten kun kassi on täynnä.

Vierailija
28/28 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ne paperit/pahvit voi vaikka laittaa tarkoitukseen varattuun  kestokassiin tai  paperikassiin. Eikä kaikkea tarvitse viedä samalla kertaa.

Mua säälittää nää nykyajan uusavuttomat. Tuohonkaan tarttis ko maalaisjärkeä.

Monesti ihmisiltä saa hyviä vinkkejä, joita ei itse ole tullut ajatelleeksi. Miksi ei saisi kysyä? Ja varsinkin miksi vastata , jos ei ole neuvoja?

Olihan lainaamassasi viestissä neuvo kestokassin/paperikassin käyttämisestä. Luetun ymmärtäminen? Vaikeaako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi