Italialainen mies sanoi että suomalainen nainen on kaunis, mutta kengät pilaavat vaikutelma
Ballerinat, nehän eivät sovi kuin pikkutytöille tai balettitanssijoille. Naisen kruunu on korkokengät. Jostain syystä suomalainen nainen lähes näyttää keskisormea näille hienoille jalkineille.
Kommentit (67)
Omasta mielestäni olen kauniimpi liikkuessani luontevasti mukavissa jalkineissa kuin vaappuessani epävarmasti korkokengillä. Jos joku ei tätä eroa ymmärrä, se on hänen ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on käytännöllinen eikä mikään sipsutteleva hepsankeikka.
Suominainen ei tunne käsitettä naisellinen
Hyvin tuntuu kuitenkin naisen perustehtävään eli lapsensaantiin kelpaavan suomalainen nainen. Me synnytetään keskimäärin 1,7 lasta per nainen, kun taas italialainen 1,2 lasta. Eli ei se naisellisuus taida sittenkään olla ihan niistä kengistä kiinni.
Eh, tarkoitin ehkä enemmän ulkonäköä?
Suomessa on se ongelma, että en löydä sopivia kokoja muualta kuin lastenosastolta. Jos joskus sattuu löytymään, niin jotenkin Suomesta ostetut korkokengät ovat kamalan epämukavat jalassa. Ehkä tänne tuodaan vaan jotain jämäkappaleita. Ainakin eräät Tallinnasta ostetut korolliset talvikenkäni tuntuvat todella hyvältä kävellä.
En osaa enkä halua kävellä korkokengillä, tuntisin niissä oloni epämukavaksi vaikka niillä olisikin hyvä kävellä. Ei kiinnosta jos italialainen mies pitää mua epänaisellisena ja rumana tennareissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen on käytännöllinen eikä mikään sipsutteleva hepsankeikka.
Suominainen ei tunne käsitettä naisellinen
Onpa sinulla suppea käsitys sekä suominaisista että naisellisuudesta. Minä olen (käsittämäsi) stereotyyppisen naisellisuuden ilmentymä takapuolimittaisen tukkani kanssa, kesät talvet hameissa ja mekoissa liehuen. Ei silti tule päivää, jolloin laitan korkkarit jalkaan.
Miksen mä oo aiemmin tajunnut, että kruunut ois tosi kätevät kenkinä! Ei tarvii pelkän yhden tikun varassa pysyä pystyssä. Kiitos! Kruunut tosiaan on naisen korkokengät!
Minulla on pituutta aivan tarpeeksi ilman korkojakin. En halua ehdoin tahdoin sitä lisätä, kun jo nyt olen useita miehiäkin reilusti pidempi
Ihanko joku mies ihan oikeasti kiinnittää huomiota naisten kenkiin? Melkoinen neiti...
Vierailija kirjoitti:
Ballerinat, nehän eivät sovi kuin pikkutytöille tai balettitanssijoille. Naisen kruunu on korkokengät. Jostain syystä suomalainen nainen lähes näyttää keskisormea näille hienoille jalkineille.
Tietysti naisten kuuluu käyttää sellaisia kenkiä joilla käveleminen sattuu. Ihanaa.
Pidän jatkossakin ballerinoja ja lenkkareita 😱
Onneksi olen löytänyt itselleni miehen, jota kiinnosta minun persoonani, ei kenkäni.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko joku mies ihan oikeasti kiinnittää huomiota naisten kenkiin? Melkoinen neiti...
Miksi käytät neitiä haukkumasanana?
Se on loukkaavaa naisia kohtaan. Sisältää viestin että neiti olisi jotenkin alempiarvoinen tai huonompi kuin mies.
Voi miten surullista. Taidan silti käyttää jatkossakin maihareita.
Mieluummin matalat kengät ja hyvinvoivat kauniit jalat, kuin korkokengät ja vesikelloiset ja hiertyneet, kovettumaiset jalat ja miehinen elin otassa kipujen takia.
Ehkä sir italiaano tosin haluaisi, että niitä korkokenkiä ei lainkaan riisuttaisi.
Italialaisen herran kannattaisi ainakin ihan ensimmäiseksi tarkastaa oma purukalustonsa ennen suomalaisnaisten kenkien arvostelua. Useilla heistä hampaat ovat karussa kunnossa jos niitä on edes puolet jäljellä.
Suomalaisen naisen kengät:
https://www.prisma.fi/wcsstore/PRISMA_StorefrontAssetStore/images/produ…
Italialaisen naisen kengät:
https://www.boutique-loulou.fi/images/cocktail-568-rsa.jpg
No ONHAN niissä nyt eroja. Ja suomalainen nainen vaan vastaa: "no kävele ite tollaisilla koroilla" tai "mä en halua näyttää miltään huoralta". No en kävele, koska en ole nainen. Ja B. korkokegät ei tee kenestäkään huoraa.
Minun naapurissani asuva italialainen nainen ei käytä koskaan korkokenkiä. Periaatekysymys kuulemma :) Minä sen sijaan käytän useimmiten korkkareita ja olen ihan suomalainen nainen. Minun jalalleni sopii matala 3-6 sentin korko paremmin kuin täysin tasapohjainen kenkä.
Kesällä crocsit ja muuten conssit! Olen juntti ja ylpeä siitä :D
Kysyin mieheltäni, mitkä kengät minulla oli eilen jalassa kun kävimme kaupungilla. Hän katsoi hölmistyneenä ja totesi: "En tiedä. Jotkut kesäkengät varmaan. Mustat? Ehkä. En kiinnittänyt huomiota, kun en tiennyt että sillä on jotain väliä. Onko sillä?" Vastasin iloisesti, että ei todellakaan ole. Miksi pitäisi vahtia toisten kenkiä?
Italian matala syntyvyys taas juontaa siitä, että miehet siellä ovat usein vieläkin "mammoneita" eli eivät pääse mamman helmoista itsenäistymään. Toki heikko taloustilannekin vaikuttaa asiaan.