Gynekologien kierukka-painostus, en ymmärrä!
Kävin tänään aamusta vaihdattamassa ehkäisykapselin ja maatessani siinä jalat harallaan (halusi tutkia ensin), gyne alkoi yhtäkkiä kysellä olenko ikinä harkinnut kierukkaa? En kai olisi ottamassa uutta kapselia, jos tahtoisin kierukan...! Olen 37v ,eikä todellakaan ole ensimmäinen kerta kun minulle moista vekotinta mainostetaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että suurin osa hormonikierukan vastustajista tuntuu olevan sellaisia, joilla ei ole siitä kokemusta. Mulla on ollut 12 vuotta käytössä ja vain positiivista sanottavaa. Parasta on, ettei menkkoja tule.
Mullakaan ei tule menkkoja, koska olen raskaana viikolla 28. Olen aina kuvitellut, että ehkäisyvälineessä on parasta että se ehkäisee eikä aiheuta sivuvaikutuksia.
Se on syy miksi mulla on juuri kierukka, toinen vaihtoehto olisi ollut sterilisaatio. Jos olisin ottanut sterilisaation olisin todennäköisesti joutunut ottamaan myös kierukan runsaiden menkkojen takia. Nyt vältyin leikkauksen riskeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että suurin osa hormonikierukan vastustajista tuntuu olevan sellaisia, joilla ei ole siitä kokemusta. Mulla on ollut 12 vuotta käytössä ja vain positiivista sanottavaa. Parasta on, ettei menkkoja tule.
Mulla tuli menkatkin, vuoto niukkeni joo, mutta vastaavasti päivät piteni 12 päivään.
Niin paska laitos, kun olla voi.
t: se hormonikierukan aikana raskautunut
Vierailija kirjoitti:
Itse olen raskautunut hormonikierukan aikana ja ihmettelen aina sitä kierukkahehkutusta mikä on.
Sama. Ja ihan paikallaan kierukka oli. Kauheat kokemukset, kun sitä yritettiin poistaa (kohtu kasvanut jo vauvasta, ja kierukka kadonnut syvyyksiin), ja silti kaikki vain "uusi vain sitten heti", "et sä nyt uudestaan tule raskaaksi". Urgh.
Yök, en ikinä ottaisi kierukkaa. Paikoilleen laitto kuulostaa järkyttävältä ja osalle jää pysyviä kipuja ja vuotoja. En ottaisi riskiä.
Kierukkakokemuksia: Mirena, laitto ei sattunut, käyttö ei satu, runsaat kuukautiset ja kuukautiskivut loppuivat. Enkä ole edes tullut raskaaksi.
Kierukalle ei, lisää rintasyövän riskiä. Mullekin gynekologi yritti pakolla, kun oli vasta erikoistuva. Ei millään tajunnut, että edellinen gynekologi oli määrännyt pillereitä tyhjennysvuodon aikaansaamiseksi. Onneksi en ottanut, sen jälkeen ei ole mekkoja näkynyt, kuten oli näin vaihdevuosien aikaan tarkoituskin.
Minä tulin myös raskaaksi kierukasta huolimatta. (vauva nyt muutaman kk ikäinen). Nyt (minulle kolmas) kierukka on paikoillaan sen aikaa, että mies pääsee vasektomiaan, ja on kyllä hanurista. Tiputtelee koko ajan monta viikkoa kerrallaan, mieliala heittelee jne. Lisäksi pelottaa, että se pettää taas.. Eka kierukka oli tulossa itsekseen ulos, kun ensin oli menkat 6 kk. En tiiä miksi aina tulee myönnyttyä näihin lääkäreiden myyntipuheisiin, mulle ei vaan sovi tuo laitos, pakko uskoa jo...
Mullakaan ei tule menkkoja, koska olen raskaana viikolla 28. Olen aina kuvitellut, että ehkäisyvälineessä on parasta että se ehkäisee eikä aiheuta sivuvaikutuksia.