Miten raaskisin käydä kampaajalla
Mun hiukset ovat ihan kamalat! Edellinen kampaajakäynti on ollut helmikuussa. Vaemaan oon jonkun kotivärin laittanut välissä, mut juurikasvu on ihan kamala eikä mitään mallia tietenkään ole enää.
Mut mua hirvittää se rahanmeno. 130€ väri ja leikkaus!! Eikä oo mikään keskustan huippukampaamo vaan ihan tavallisen ostarin tavallinen kähertämö. Tästä tilistä ylimääräistä ostettavaa on paljon, sillä vietämme kohta lapsen rippijuhlaa. Mekko on hankittu, mut pitää ostaa vielä kengät hänelle ja pikkuveljenkin juhlapukeutimista pitää viilata. Lisäksi tietty juhlatarjoilut maksavat. Esikoisella on vanhojen tanssit talvella ja edullisten iltapukujen myyntioutlet-tapahtuma olis myös syyskuussa. Se kannattaisi ilman muuta hyödyntää. Kehtaanko käyttää rahaa itseeni?
Kommentit (41)
Niin, miksipä et värjäisi koko päätä tai vain tyveä itse?
Leikkaus kannattaa jättää ammattilaiselle.
25 euroa maksoi lyhennys viimeksi kampaajalla
Leikkaa helpompi malli, sellainen joka vaatii harvemmin fiksausta.Ja tuo oli hyvä ehdotus että värin voi laittaa itse, vaikka leikkauksen tekee kampaajalla.
Mietin tuotakin vaihtoehtoa. Kotivärillä mun luonnontaipuisa hius menee ihan tönköksi parin viikon ajaksi. Ei tunnu omalta. Toki niin voi käydä kampaajankin värjäyksen jälkeen, mut harvemmin silloin. Käytän kyllä kotivärejä, mut nyt edellisestä kunnon värjäyksestä on niin kauan.. /ap
Onko sulla sukua pikkupaikkakunnalla? Sieltä voi tosiaan saada kampaajan paljon halvemmalla. Menet viikonloppuna sukuloimaan ja varaat lauantaiksi ajan. Värjäät itse kylppärissä markettivärillä.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa helpompi malli, sellainen joka vaatii harvemmin fiksausta.Ja tuo oli hyvä ehdotus että värin voi laittaa itse, vaikka leikkauksen tekee kampaajalla.
Mulla on "helpompi malli", puoleen vuoteen en oo leikannut :D Nyt kuljen joka päivä hiukset ponnarilla. /ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sukua pikkupaikkakunnalla? Sieltä voi tosiaan saada kampaajan paljon halvemmalla. Menet viikonloppuna sukuloimaan ja varaat lauantaiksi ajan. Värjäät itse kylppärissä markettivärillä.
Hyvä idea, mut ei nyt onnistu, kun viikonloppuisin on paljon ohjelmaa. /ap
Leikkaus maksaa 40€ kuuden viikon välein. Ei ole kallista!
Tolla hinnalla sun täytyy asua jossain Helsingissä tai Tampereella. Pikku kehyskunnan kalleimmassa kampaamossa toi olisi 70-90 euroa. Voitko käydä kampaajalla vähän kauempana?
Lisäksi pelkkä juhlakampaus voi olla 35-40 euroa. Jos voit värjätä kotona juuret ja käydä pelkässä juhlakampauksessa. Olet sen yhden päivän hyvän näköinen, käyt leikkauksessa sit kun taloutes on vähän toipunut.
Osta jostain tarjouksella hyvät hiustenhoitoaineet, kuulostaa että et osaa hoitaa hiuksia jos kärsit tönkköydesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on "helpompi malli", puoleen vuoteen en oo leikannut :D Nyt kuljen joka päivä hiukset ponnarilla. /ap
Pinterestissä ja YouTubessa on hyviä tutoriaaleja juhlakampaukseen. Harjoittelet sellaisen, paljon pinnejä ja lakkaa, niin selviät yhdestä päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Osta jostain tarjouksella hyvät hiustenhoitoaineet, kuulostaa että et osaa hoitaa hiuksia jos kärsit tönkköydesta.
En varmasti osaakaan hoitaa. Shampoo ja hoitoaine ovat kampaajalta ostettu, mut värit tosiaan markettivärejä. Joskus osuu hyvä, useinmiten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinterestissä ja YouTubessa on hyviä tutoriaaleja juhlakampaukseen. Harjoittelet sellaisen, paljon pinnejä ja lakkaa, niin selviät yhdestä päivästä.
En ole huolissani juhlakampauksesta vaan arkipäivistä. Kohta en kehtaa tällä päällä töissä käydä.. /ap
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus maksaa 40€ kuuden viikon välein. Ei ole kallista!
Tjaa, mä käyn 3 kertaa vuodessa, 30€ laaki.
Missä asut AP? Voin suositella hyvää kampaajaa Espoossa, jos asut täällä päin.
Voi sitä rahaa pistää joskus itseensäkin eikä aina vain muihin... Käyn kampaajalla usein ja pidän siitä, että peilistä katsoo muutenkin siististi pukeutunut ja kivan näköinen nainen. Käyn töissä ja tienaan rahaa, joten tottakai käytän rahaa myös ulkonäkööni. Ainahan sitä saa rahat käytettyä vaikka perheen ruokaan tai teinien menoihin, mutta sen verran pidän itsestäni, että satanen silloin tällöin kampaajalle tuo ilon pitkäksi aikaa ja silloin se on hyvä rahankäyttökohde.
Eli mars mars vaan sinne kampaajalle ja otat siihen mukaan vielä kulmakarvojen kestovärin ja siistimisenkin, niin kaikilla on mukavampaa kun olet mukavan näköinen ja rento!
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuotakin vaihtoehtoa. Kotivärillä mun luonnontaipuisa hius menee ihan tönköksi parin viikon ajaksi. Ei tunnu omalta. Toki niin voi käydä kampaajankin värjäyksen jälkeen, mut harvemmin silloin. Käytän kyllä kotivärejä, mut nyt edellisestä kunnon värjäyksestä on niin kauan.. /ap
Mun luonnonkiharassa oli kyllä sama ongelma kotivärillä, tuli jotenkin karkea kiilloton tulos.
Mutta jos rahat on loppu ja lapsella rippijuhlat, niin kyllä yhdet tönköt kestää, kun et ole päätähtikään.
Tämä nyt ei auta tähän katastrofiin, mutta kannattaisi valita väri tosi läheltä omaa väriä, niin että juurikasvu ei paista. Mutta mä nyt värjäänkin lähinnä peittääkseni muutamat harmaat.
Entä ne värisuihkeet marketista joilla saa juurikasvun peittoon?
Leikkauta ammattilaisella ja värjää itse?