Vierailija

Miten onnistuisin? Millaisen ihmisen kaveri haluat olla?

• ylös 6
  • alas 0

Sivut

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muutu hylkeeksi, kaikki pitävät hylkeistä.
Tai siiliksi, niistäkin pidetään, vaikka ne on piikikkäitä.

Vierailija

Hymyile.
Ole ystävällinen.
Kuuntele ja ole aidosti kiinnostunut, osallistu keskusteluun.
Kannusta ja motivoi
Älä ole naisia /valittaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hymyile.
Ole ystävällinen.
Kuuntele ja ole aidosti kiinnostunut, osallistu keskusteluun.
Kannusta ja motivoi
Älä ole naisia /valittaja

Oho. Ole vain naisia, mutta älä narisija :p

• ylös 11
  • alas 0

Hyviä ominaisuuksia, joista tykkään, ovat mm. nöyryys, iloisuus ja hienotunteisuus.

Ketjun otsikko voi kyllä johtaa harhaan, jos rupeaa miettimään, millaisista ihmisistä käytännössä on nähnyt tykättävän. Tykättyjen ja suosittujen joukossa on paljon myös ylimielisiä ja röyhkeitä.

Kannattaa tavoitella sitä, että on tykätty oikeista syistä.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ai täällä Benjamin Peltonen kyselee, että kenen roolia kannattaisi ruveta vetämään, että saisi itseään enemmän esille...

Vierailija

Ensin sun pitää päättää, millaisten ihmisten toivoisit tykkäävän sinusta. Kas kun jotkut tykkäävät juoruilijoista ja seläntakana paskanpuhujista ja jotkut taas kammoavat tällaisia ihmisiä. Valitse ensin siis kohderyhmäsi ja sen jälkeen vasta mieti, miten pystyisit miellyttämään heitä.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Ole oma itsesi älä psyykkaa tai ajattele tietoisesti tahtovasi miellyttää.  Ainakin itse tunnen ihmisiä jotka pyrkivät juuri silloin loukkaamaan.  Anna vilpitöntä palautetta, enimmäkseen myönteistä.

Ikinä ei kannata lähestyä ketään näin, no ajattelinhan alussa hiukan negatiivisesti mutta kun opin tuntemaan..

Vierailija

Melkein kaikki pidetyt ihmiset ovat lahjakkaita keskustelijoita tai oivaltavia kuuntelijoita. Vaikka suusta tulisi millaista tuubaa niin muut haluavat olla tekemisissä sellaisen kanssa, jonka kanssa ei itse tarvitse vetää keskustelua tai keksiä aiheita. Sellaisen kanssa, joka tavallaan johtaa. Tosin ne johtajatyypit eivät keskenään tule tietenkään toimeen. Jos olet johtajatyyppi, saat varmasti hovin, joka ei jaksa itse keksiä tekemistä tai puhumista. Helpompi kun joku muu tekee ja keksii jotain viihdyttävää ja hauskaa. Siihen voi sitten kommentoida lyhyesti ja oivaltavasti, jos haluaa olla osa hovia ja on mieluummin johdettava. Myös nöyryys, iloisuus ja jutuille hymyily ovat tärkeitä ominaisuuksia tällöin. Itse pyrin siihen, ettei tarvitsisi olla kumpaakaan vaan etsin ne harvat ihmiset, jotka keskittyvät työstä tai opiskeluista keskusteluun -asiatyypit. Juuri ne joita muut pitävät tylsinä. Näiden kanssa juttelen sitten tieteestä, politiikasta, filosofiasta, opinnoista ym. Niissäkin on toki johtaja- ja seuraajatyyppejä. Enemmän jälkimmäisiä, koska eivät ole tottuneet, että kukaan haluaa kuunnella. Pidettynä olo on todella vaikeaa, jos ei satu luonnostaan olemaan miellyttävä ja herttainen tai hauska ja nokkela. Itse en usko, että se muuten kannattaa.

Vierailija

Mä olen pohtinut samaa. Olen kyllä mukava ja luotettava, autan ja kuuntelen jne, mutta olen tylsä. Ei ole leveää hymyä enkä osaa nauraa ääneen, en osaa kertoa juttuja hauskasti. Äänikin on hiljainen, hukun muiden joukkoon.

Vierailija

Kaikki haluavat olla pidettyjä. Käytä tätä hyväksi. 

Älä  mieti itseäsi, vaan keskity pitämään ihmisestä joka vierelläsi on.  Huomaa hyvät puolet, mainitse niistä. Kehaise kun aihetta on. Kysy, ole kiinnostunut. Ole ilahtunut ja kiitä hyvästä seurasta.

Vierailija

Minä pidän viisaista, tasapuolisista ja ymmärtäväisistä ihmisistä. Sellaisista jotka osaavat sanoa mielipiteensä tuomitsematta tai haukkumatta ketään. Sellaisista joilla on hyvät käytöstavat. Tällainen on ihmisihanteeni.

Miettiessäni miten jossain tilanteessa kannattaisi olla, kysyn itseltäni vaikka "miten presidentti käyttäytyisi?" (presidentillehän ei sovi esimerkiksi kiroilu eikä pahojenkaan ihmisten haukkuminen rumilla sanoilla, vaan tulee käyttää asiallista kieltä, joka ei loukkaa ketään, ja pysyä asiassa eikä julistaa omia vihaisia tuntemuksiaan). Vähän kuin joillakin "miten Jeesus tekisi?", mutta itse en ole uskovainen enkä toisaalta kannata kuitenkaan mitään "käännä toinen poski" -ajattelua, joka mielestäni olisi liian alistuvaa eikä siinä voita mitään.

Pitää siis olla hyvä ihminen tavalla, joka ei ole pois itseltä, eikä tavalla joka on vain hyödyksi muille ja haitaksi itselle. Ei pidä antaa muille valtaa kohdella itseään huonosti muttei myöskään itse kohdella muita huonosti kostaakseen.

Ihmisissä siis arvostan sitä, että osaa säilyttää oman hyveellisyytensä muista ihmisistä riippumatta. On kuin luja majakka, jota eivät tyrskyt kaada. Sellaiseen ihmiseen voi luottaa, koska tietää että häntä ei voi houkutella tai kostonhimoa herätellen manipuloida epämoraaliseen käytökseen, rikoksiin ym. muuten kuin korkeintaan äärimmäisissä tilanteissa, joissa ei ole muuta vaihtoehtoa.

#hyve-etiikka

Vierailija

Mä olen hiljattain mennyt uuteen työpaikkaan ja tutustunut työkavereihini jotenkuten. Eniten pidän avoimmista ja iloisista työkavereista, joille on helppo puhua. Kotkottajista ja valittajista sekä liian hiljaisista en pidä, koska heidän kanssaan on kovin vaikea jutella ja tulee itselle vaivaantunut olo.

En sitten tiedä, mitä musta pidetään. sattaa olla, että olen joidenkin mielestä liikaa hössöttäjä tai liian kovaääninen, mutta olen mikä olen, enkä sille mitään voi.

Olen huomannut, että nuo avoimet pitävät myös minusta. Juoruilijoista en pidä, enkä seläntakanapuhujista, enkä ole itsekään sellainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen hiljattain mennyt uuteen työpaikkaan ja tutustunut työkavereihini jotenkuten. Eniten pidän avoimmista ja iloisista työkavereista, joille on helppo puhua. Kotkottajista ja valittajista sekä liian hiljaisista en pidä, koska heidän kanssaan on kovin vaikea jutella ja tulee itselle vaivaantunut olo.

En sitten tiedä, mitä musta pidetään. sattaa olla, että olen joidenkin mielestä liikaa hössöttäjä tai liian kovaääninen, mutta olen mikä olen, enkä sille mitään voi.

Olen huomannut, että nuo avoimet pitävät myös minusta. Juoruilijoista en pidä, enkä seläntakanapuhujista, enkä ole itsekään sellainen.

Lisään vielä, että huumorintaju on plussaa, kunhan se on ketään loukkaamatonta.t. sama

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki haluavat olla pidettyjä. Käytä tätä hyväksi. 

Älä  mieti itseäsi, vaan keskity pitämään ihmisestä joka vierelläsi on.  Huomaa hyvät puolet, mainitse niistä. Kehaise kun aihetta on. Kysy, ole kiinnostunut. Ole ilahtunut ja kiitä hyvästä seurasta.

En tiedä, haluavatko kaikki olla edes pidettyjä. Meidän työpaikalla on sellainen valittaja, joka ei kyllä ajattele että pilaa kaikkien työilmapiirin ainaisella valituksellaan ja etsii virheitä jokaisen toiminnasta "lisätyönään". 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.