Olipas sairas elokuva tuo Ruudulla näkyvä Pimeyden kukat ja jatko-osa Koston terälehdet. Katsoiko kukaan?
Ahdistava olo tuli noiden leffojen jälkeen.....ja silti piti katsoa ne. 🙈
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
V. C. Andrews kuoli 19. joulukuuta 1986,
Perhonen taas ilmestyi vuonna 1999.
(V.C. Andrews
"Perhonen"
suomentanut Terhi Leskinen
Gummerus- Jyväskylä- Helsinki
Englanninkielinen alkuteos Butterfly)
V.C .Andrews is a registered trademark of the Vanda General Partnership.
V. C. Andrews kuoli 19. joulukuuta 1986 jonka jälkeen kirjoja julkaistiin haamukirjoittajien avulla. Ensin kesken jääneet loppuun ja sitten muutama ihan uusikin
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä jatko-osissa tapahtuu? Luulin että elokuva loppui jo tuohon, kun tuntui, että Cathyllä ja Christopherilla alkoi vihdoin elämä puhtaalta pöydältä, kun kaikki muut sukulaiset olivat kuolleet/hullujenhuoneella.
Miten tuosta saa vielä jatko-osia? Ap
Verenpunaiset okaat on seuraava jatko osa elokuva kertoo Cathyn ja Chirisin perhe elämästä seuraava esitys Hero su 28.01.2018 klo 21:30.
Menneisyyden siemenet neljäs osa Seuraava esitys Hero su 4.02.2018 klo 20:20
Vierailija kirjoitti:
V. C. Andrews kuoli 19. joulukuuta 1986 jonka jälkeen kirjoja julkaistiin haamukirjoittajien avulla. Ensin kesken jääneet loppuun ja sitten muutama ihan uusikin
Kirjailija muuttui "rekisteröidyksi tavaramerkiksi" kuolemansa jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija muuttui "rekisteröidyksi tavaramerkiksi" kuolemansa jälkeen?
Siitä en tiedä mutta Andrew Neiderman on haamukirjoittajan nimi. Kaikki vuoden 1986 kirjoitetut on Andrew Neidermanin kirjoittamia. Viimeisin näyttää olevan julkaista vuonna 2016.
Heh, luin joskus teininä näitä kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä jatko-osissa tapahtuu? Luulin että elokuva loppui jo tuohon, kun tuntui, että Cathyllä ja Christopherilla alkoi vihdoin elämä puhtaalta pöydältä, kun kaikki muut sukulaiset olivat kuolleet/hullujenhuoneella.
Verenpunaiset okaat on seuraava jatko osa elokuva kertoo Cathyn ja Chirisin perhe elämästä seuraava esitys Hero su 28.01.2018 klo 21:30.
Menneisyyden siemenet neljäs osa Seuraava esitys Hero su 4.02.2018 klo 20:20
Kyllä ja nämä ne vasta pöljiä onkin :D Varsinkin viimeinen leffa on ihan seko mutta katsottava.
Tuo kirjailija taisi kasvaa Jenkkien etelässä, ja ehkä nuo insestitapaukset oli aika yleisiä sielläpäin ja siksi haluaa avata naapureiden ym. touhuja valtaväelle? :)
Mun ilme kun katsoin ton ykkösosan tänään: 😳 Mitä mä just katsoin? Että sellasta...
No kakkonen on vielä katsomatta ja niitä on siis vielä 3. ja 4. elokuva? Ok.
1 osaa ei enää löydy yleensä näkyy vaan tietyn aikaa tv esityksestä
Olen lukenut Virginua Andrewsin kaikki kirjat,elokuvia olen katsonut vain Pimeyden Kukat. Kirjat ovat kyllä aika ahdistavia,kirjailijalla melkein joka kirjassa insesti ym ahdistava aihe
Vierailija kirjoitti:
Ahdistava olo tuli noiden leffojen jälkeen.....ja silti piti katsoa ne. 🙈
Kannattiko?
Varmaan pian näytetäänmyös kolmas ja neljäs osa?
Hyviä ovat vaikkakin ahdistavia!
Olen nähnyt ekasta leffasta sen vanhan sekä uuden version. Enpäs muitanutkaan mitä kaikkea häiritsevää siinä oli, muistin vain että isoäiti lukitsi lapset ullakolle ja lapset sitten jotenkin rupesivat leikkimään siellä salaa, ettei mummolle vaan selviä että he viihtyvätkin välillä.
Joo en tiedä mikä saa ihmisen kirjoittamaan tuollaisista, oksettaa. Pakko olla omassa menneisyydessä jotain...
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole katsonut kuin sen b-luokan Pimeyden Kukat vuodelta 1987. Näytti ihan suoraan-videolle leffalta näyttelijäntyön ja tuotantoarvojen osalta.
Kirjat tunnen paremmin: Koston Terälehdissä Cathy kostaa isoäidille ja äidilleen, joka joutuu hourulaan. Samalla Cathy ja Chris taistelevat insestin voimaa vastaan.
Verenpunaisissa okaissa Cathy ja Chris elävät perheenä ei-biologisine lapsineen mutta äiti vapautuu hourulasta ja ilmaantuu stalkkaamaan.
Menneisyyden Siemenissä asutaan Cathyn pojan Bartin omistamassa Foxworth Hallissa mutta joku kiero hovimestari juonittelee.
SITTEN on olemassa vielä viides jatko-osa jota mielestäni ei ole suomennettu. Se kertoo julman isoäidin Olivia Foxworthin elämästä ennen Pimeyden Kukkia. Se on nimeltään joku Varjojen Puutarha, garden of shadows tms.
Jos joku ihmettelee mistä V.C. Andrews sai idean koko saagaan niin ilmeisesti on joku tositapaus missä joku mustalammas-perhe joutui asumaan jossain etelän kartanon suljetussa osassa koska kartanon omistaneet rikkaat sukulaiset eivät sietäneet niitä silmissään.
Jäätävän kökköä. Katson paraikaa. Näyttelytyö yhtä uskottavaa kuin salkkareissa, lol!!! Juoni ontuu kuin vammainen peura.
Mä mietin samaa. Aika häröjä leffoja kyllä olivat molemmat. Jälkimmäisessä hiukan hosuttiin tuossa tarinassa mielestäni, ja loppuratkaisu kävi vähän liian töksähtäen. Pakko kyllä myöntää, että muutama seksikohtaus hiukan kiihotti, mutta en oikeasti voisi/pystyisi tehdä mitään tuollaista.