Vierailija

Makaronilaatikko, lasagne, spagettikastike, broileripasta ja nakkikastike on jo valmiina mutta mitä muuta?

• ylös 1
  • alas 1

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Pastaa ja riisiä kannattaa keittää valmiiksi ja pakastaa. Samoin nuudeleita. Voileipiäkin voi tehdä sinne valmiiksi, mutta älä laita salaattia tai tuoretta kurkkua, sillä ne vetistyy.

Valmiiksi keitettyä kahviakin olen pakastanut pestyissä jogurttipurkeissa - on helppo kipata jäisenä mukiin ja sulattaa mikrossa. Sama pätee myös teehen. Monesti aamuisin on niin kiire, ettei kerkeä keittämään, niin tämä on kätevä tapa aloittaa uusi päivä! Toimii hienosti vierasvaranakin, niin jää enemmän aikaa seurustella.

• ylös 7
  • alas 22
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pastaa ja riisiä kannattaa keittää valmiiksi ja pakastaa. Samoin nuudeleita. Voileipiäkin voi tehdä sinne valmiiksi, mutta älä laita salaattia tai tuoretta kurkkua, sillä ne vetistyy.

Valmiiksi keitettyä kahviakin olen pakastanut pestyissä jogurttipurkeissa - on helppo kipata jäisenä mukiin ja sulattaa mikrossa. Sama pätee myös teehen. Monesti aamuisin on niin kiire, ettei kerkeä keittämään, niin tämä on kätevä tapa aloittaa uusi päivä! Toimii hienosti vierasvaranakin, niin jää enemmän aikaa seurustella.

Kahvin sulatus ja kuumennus mikrossa 5 min. Kahvin keitto keittimellä 3 min.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Aikanaan leikin hyvää perheenpäätä ja tein aina ylimääräistä ruokaa, että sain sitä pakkaseen, ettei se ole tyhjänpanttina. No jääkaappi-pakastin hajosi tuossa pari vuotta sitten ja sisällölle tuli pakkoinventaario ja vanhimmat tuotteet oli pakastettu vuonna 1998... Nykyään ei tule pakkaseen tehtyä yhtikäs mitään. Joitain pakastevihanneksia yms ja leipää siellä on reservissä, mutta mikään jätteiden välivarasto se ei enää ole.

Vierailija

Kaalilaatikko

Lihapullat

Kasvissosekeitot

Sämpylät ja jauhelihapihvit - teet äkkiä vaikka hampurilaisen

Suolaiset piiraat

Karjalanpiirakat

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aikanaan leikin hyvää perheenpäätä ja tein aina ylimääräistä ruokaa, että sain sitä pakkaseen, ettei se ole tyhjänpanttina. No jääkaappi-pakastin hajosi tuossa pari vuotta sitten ja sisällölle tuli pakkoinventaario ja vanhimmat tuotteet oli pakastettu vuonna 1998... Nykyään ei tule pakkaseen tehtyä yhtikäs mitään. Joitain pakastevihanneksia yms ja leipää siellä on reservissä, mutta mikään jätteiden välivarasto se ei enää ole.

En minäkään normaalisti tekisi mitään pakastimeen mutta mulla on ens viikolla leikkaukseen meno niin siksi nyt ennakoin...

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oot vissiin omasta mielestäsi tosi vitsikäs? Kerro että missä kohtaa piti nauraa koska ei ainakaan minua naurata yhtään tuo sinun vastaus..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tee nyt jotain muutakin kuin pastaa?

Jotain kastiketta varmaan juu, mutta kun peruna ei kestä pakastamista niin siksi aika pasta painotteista on..

Vierailija

Naudanpaisti kypsennettynä, voi pakastaa kokonaisena tai viipaloituna. Kastikkeen tekee sitten äkkiä jälkeenpäin. Otan aina talteen paistoliemen, jonka voi myös pakastaa, jollei halua heti kastiketta tehdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiesus mitä uusavuttomuutta...

En ole aloittaja, mutta mikä tuossa on mielestäsi uusavuttomuutta? Sekö, jos kysyy vinkkejä pakastettavista ruuista?

Itse en katso ollenkaan uusavuttomaksi ihmistä, joka varautuu tulevaan ja tekee itse ruokaa pakastimeen. Uusavuton ei näet osaa edes valmistaa ruokaansa itse.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sämpylät ja jauhelihapihvit - teet äkkiä vaikka hampurilaisen

Mikä hemmetin kiire teillä koko ajan on ja minne?

Vierailija

Tein just valtavan laarin kaalilaatikkoa, nam! Kääryleet myös hyviä, mutta niitä vaan pari kertaa vuodessa koska ovat työläitä. Niitä sitten teenkin koko pellillisen pakkaseen. Millanen porukka kotona on jos ei perunoita tai pastaa voi keittää vaan kaikki pitää olla sulatettavaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tein just valtavan laarin kaalilaatikkoa, nam! Kääryleet myös hyviä, mutta niitä vaan pari kertaa vuodessa koska ovat työläitä. Niitä sitten teenkin koko pellillisen pakkaseen. Millanen porukka kotona on jos ei perunoita tai pastaa voi keittää vaan kaikki pitää olla sulatettavaa?

Juurikin tuolla kirjoitin että jotain kastiketta teen vielä, eli voidaan keittää perunat /riisi /pasta. Itse vaan inhoan uusia perunoita niin silläkin mennään aika pastalla. Ja tuskin kukaan siihen kuolee vaikka aika samoja pari viikkoa syödään, tämä on kuitenkin väliaikainen tilanne.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.