Miksi kaikki vihaavat lapsia nykyisin?
Miten tähän on tultu? Vauvathan ovat niin hauskoja. Milloin tämä muutos on tapahtunut? Ennen mielestäni lapsiin suhtauduttiin siten, että he ovat tärkeitä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiedä ketään joka vihaisi lapsia. Minun mielestäni lapset ovat vähän niinkuin aikuiset, osa on kivoja ja osa ei. Itse en lapsia halua, koska en niitä halua. En myöskään halua moottoripyörää tai vihreitä kenkiä.
Näinhän tämä on.
Ap on joko trolli tai sitten nähnyt sadan kiltin lapsen jälkeen yhden kiukkupussin ja vetänyt johtopäätöksen, että lapset on saat*nasta.
Ap on iltasanomissa töissä ja yrittää saada tylsälle päivälle vähän pöhinää. Kohta luemme jutun siitä, kuinka lapsiraivo on revennyt:)
Miksi jotkut vievät koiriaan jopa vaateliikkeisiin, etenkin pieniä asustekoiria? Eivät tajua että paikalla saattaa olla allergisia ihmisiä!
Miten niin kaikki? Eiköhän se ole vain pieni, mutta äänekäs joukko. Lapsiahan ihaillaan, laitapa faceen vaikka joku söpö lapsikuva ja se saa ihan valtavasti tykkäyksiä. Se mitä jollain av-palstalla kirjoitellaan, ei edusta mitään isoa joukkoa ihmisisitä, eikä varsinkaan mitään fiksua porukkaa.
Toki on myös niitä huonosti hoidettuja ja kasvatettuja lapsiparkoja, jotka todellakin aiheuttavat häiriötä. Silloin on syytä osoittaa syyttävällä sormella lähinnä vanhempia. Ja sitten tulee vielä muistaa, että on erilaisia tilanteita ja erilaisia syitä, jotka siihen tilanteeseen ovat johtaneet. Mm. lapsen sairaus (joka ei aina näy päällepäin), vanhemman kokema suru, järkytys, masennus, väsymys, jolloin ei aina jaksa olla niin hyvä vanhempi kuin pitäisi. Mutta yleensä se on ohimenevää ja ensi viikolla tai ensi kuussa on jo paremmin, taas jaksaa paneutua enemmän vaativaan tehtäväänsä vanhempana.
Kunpa ihmiset eivät olisi niin itsekkäitä ja ajattelemattomia ja näkisivät, että elämää on muuallakin kuin oman navan ympärillä.
Ei kaikki vihaa. En tunne ketään joka vihaisi.
Meille änki kaverin kaveri kylään koiransa kanssa, vaikka tehtiin selväksi että me ei olla oikein koiraihmisiä eikä välitettäis että sellanen tulee meidän laminaattia raaputtamaan. No eiköhän tämö koiramamma antanu kullannuppunsa vielä hypätä meidän sohvalle. Ps. En vihaa koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV-mammat aloittelee näitä säälittäviä lapsivihaketjuja koska ovat kateellisia lapsettomille, hehkeille, merkkivaatteisiin pukeutuville uranaisille ja kuvittelevat että lapsettomat naiset vihaavat lapsia ja halauvat viedä heidän miehensä. Koska nyt on trendikästä olla lapseton, vapaa, matkustella, tuhlata rahaa itsensä hemmotteluun.
Ensinnäkään, kuka lapseton ja etenkin vapaaehtois-sellainen nainen kaipaa miestä joka on ns. käytetty eli jolla on lapsia toisen kanssa???
Ketään eivät kiinnosta sinun merkkirättisi ja humpsuttelusi. Olkaa vain törkeilemättä ikätasoonsa nähden ihan hyvin käyttäytyville lapsille, niin emme kiinnitä teihin huomiota.
Ketään lapsetonta naista ei kiinnosta sun lapsesi eikä edes sinun lapseesi päin mulkaiseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV-mammat aloittelee näitä säälittäviä lapsivihaketjuja koska ovat kateellisia lapsettomille, hehkeille, merkkivaatteisiin pukeutuville uranaisille ja kuvittelevat että lapsettomat naiset vihaavat lapsia ja halauvat viedä heidän miehensä. Koska nyt on trendikästä olla lapseton, vapaa, matkustella, tuhlata rahaa itsensä hemmotteluun.
Ensinnäkään, kuka lapseton ja etenkin vapaaehtois-sellainen nainen kaipaa miestä joka on ns. käytetty eli jolla on lapsia toisen kanssa???
Ketään eivät kiinnosta sinun merkkirättisi ja humpsuttelusi. Olkaa vain törkeilemättä ikätasoonsa nähden ihan hyvin käyttäytyville lapsille, niin emme kiinnitä teihin huomiota.
Ketään lapsetonta naista ei kiinnosta sun lapsesi eikä edes sinun lapseesi päin mulkaiseminen.
No sen kyllä arvaan. Nainen, joka ajoi päälleni (lasteni ollessa mukana) suojatiellä kolmion takaa, oli hyvin todennäköisesti lapseton. Voishan sitä joskus ihan vaan neutraalisti vilkaista oikeissa kohdissa.
Varmaan olen jotenki sokea ja kuuro, kun en keskikokoisessa suomalaisessa kaupungissa törmää edes kuukausittaisin lasen huonoon käytökseen, jossa he saavat luvan kanssa kiusata kanssaeläjiä.
En vihaa lapsia, vaan tyykkään siitä kun he riemuiten osallistuvat yhteiskunnan elämään. En halua rajoittaa turhan päiten, kiipeilkööt puissa, ja ilakoikoot sielunsa kyllyydestä lapsuuttaan.
En kuitenkaan itse jaksa asua lasten kanssa enää. Se vaihe elämästä on ohi, kun oma on jo täysi-ikäinen. En pidä sotkusta jonka lapset aiheuttaa, enkä jaksa enää tunteja kuunnella huutoa tai kiukutteluja.
Lapset on rasittavia ja käyttäytyy huonosti.
Jaha. Mun kommentti sitten poistui. Ottikohan joku mainitsemani kaltaisen lapsen vanhempi itseensä? EI, en vihaa lapsia, mutta osa kyllä ovat häirinneet. Kuten tänään ne kaksi alakoululaista poikaa ostoskeskuksessa (Rinteenkulma/revontuli) kaahailivat ympäriinsä potkulaudoilla ihmisten tiellä ja mölysivät. Monta kertaa meinasivat törmätä ihmisiin. Sitten ruokakaupassa nämä lapset jotka juoksevat ja törmäilevät sitten ihmisiin. Pyörätiellä saa väistellä mukuloita jotka pyöräilevät poukkoillen puolelta toiselle.. pliis, vanhemmat, voisitteko millään kasvattaa lapsianne niin mun ei tarvitsisi vaikuttaa ns tiukkapipolta?
En minä ainakaan vihaa. Jos joku vihaa, vihatkoon keskenään ja vanhentukoon yksin.
Eikä vihaa. Tänne palstalle ovat pesityneet yksinäiset juniorivelat provoamaan.
Lapset ovat aivan kauheita nykyään. Ei tapoja, ei kykyä ottaa muita huomioon, ei kuria, ei malttia.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vihaa. Jos joku vihaa, vihatkoon keskenään ja vanhentukoon yksin.
Se että on lapsia ei takaa ettet vanhene yksin.
En vihaa lapsia, en vain ole koskaan halunnut koskaan äidiksi. Minun on parempi olla lisääntymättä, koska en pysty ikinä elättämään lasta, vaikka käynkin töissä. Tai jos minulla olisi lapsi, joutuisin luopumaan autosta (tarvitsen sitä työmatkoihin).
En haluaisi lapseltani puuttuvan mitään ja pelkään myös sitä, että en osaisi kasvattaa häntä "oikeille raiteille."