Muuttokriisi ja ADD
Ylihuomenna on muutto. Stressi on suuri,enkä pysty keskittymään. Muutettavaa on 100 neliötä sisältävää tavaraa. Plus lapset. Missä järjestyksessä alan tekemään? Talvivaatteet ja kattilat olen jo pakannut.. Kamalinta on kun joutuu yksin pakkaamaan. Onneksi muuttofirma kantaa kamat. Tehkää mulle joku lista...
Kommentit (19)
Siivousfirma hoitaa loppusiivouksen.viime viikon käytin tavaroiden ja vaatteiden karsimiseen. Sitten olen ollut kokoajan töissä...siihen se aika on mennyt.
Äkkiä soittamaan joku avuksi, kaverit, sukulaiset?
Ala pakata huone kerrallaan, jätät parin päivän tarvikkeet viimeiseksi (petivaatteet sänkyyn, puhtaat vaatteet jokaiselle, hygieniatuotteet, ruokaa kaappiin, sen verran astioita kun tarvitsee). Meillä pakataan kahvinkeitin aina viimeiseksi ;)
Pesukone laulamaan, ehdit pestä suurimman osan likapyykistä pois.
Hommiin sieltä tietokonetuolista, oli ADD tai ei. Ei ne itsestään sinne laatikoihin mene. Ja jos pakkaat huonosti niin ihan sama, tietää vaan enemmän duunia purkupäässä. Kyllä se siitä, hihat heilumaan vaan. Älä stressaa.
Ne astiat, joita et aina käytä ja vispilät ynnä hilavitkuttimet. Kaikki turha tavara joka on pakko säästää, varastot, kengät, koriste-esineet, seiniltä kaikki pois. Ihan sama missä järjestyksessä, hommaa kyllä luulisi riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä soittamaan joku avuksi, kaverit, sukulaiset?
Ala pakata huone kerrallaan, jätät parin päivän tarvikkeet viimeiseksi (petivaatteet sänkyyn, puhtaat vaatteet jokaiselle, hygieniatuotteet, ruokaa kaappiin, sen verran astioita kun tarvitsee). Meillä pakataan kahvinkeitin aina viimeiseksi ;)
Pesukone laulamaan, ehdit pestä suurimman osan likapyykistä pois.
Ei mitään apulaisia, Add saa eniten aikaan yksin.
Puikkonen paikasta a paikkaan b ja mikään ei edisty.motivaatio 0. Tarvitsen työnjohtajan. Olen ahdistunut ja avuton......Toivon että meteoriitti osuisi ja poistaisi ongelman.
Sitten olen diagnosoinut itseni väärin.
Käy ostamassa pari kaljaa ja laita hyvää musaa soimaan. :)
Muuttolaatikot on parhaita. Täytä ne niin, että ne voi pinota. Eli mieluummin vajaiksi, ei missään tapauksessa kukkaralleen. Laatikon kylkeen maalarinteipillä ohje siitä, mihin huoneeseen kukin laatikko viedään uudessa asunnossa. Ei ole kauheasti väliä, mihin mitäkin menee, ehdit lajitella tavarat uudessa paikassa kuitenkin.
Vaatteita yms. voi pakata myös jätesäkkehin - mutta muista sulkea ne kunnolla!
Muuttofirman miehet ovat tehokkaita, mutta eivät kovin helläkätisiä huonosti pakatuille tavaroille. Jos pakkaat huonosti, jotain hajoaa todennäköisesti matkalla. Kallisarvoiset astiat ym. helposti särkyvät kannattaa kääriä pyyhkeiden ja liinavaatteiden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Muuttolaatikot on parhaita. Täytä ne niin, että ne voi pinota. Eli mieluummin vajaiksi, ei missään tapauksessa kukkaralleen. Laatikon kylkeen maalarinteipillä ohje siitä, mihin huoneeseen kukin laatikko viedään uudessa asunnossa. Ei ole kauheasti väliä, mihin mitäkin menee, ehdit lajitella tavarat uudessa paikassa kuitenkin.
Vaatteita yms. voi pakata myös jätesäkkehin - mutta muista sulkea ne kunnolla!
Muuttofirman miehet ovat tehokkaita, mutta eivät kovin helläkätisiä huonosti pakatuille tavaroille. Jos pakkaat huonosti, jotain hajoaa todennäköisesti matkalla. Kallisarvoiset astiat ym. helposti särkyvät kannattaa kääriä pyyhkeiden ja liinavaatteiden sisään.
Ajattelin itse kuskata astiat ja helpoimmin rikkimenevät asiat-tietokoneet ja tv:t
Itselläni meni 35 neliön pakkaamiseen 6 viikkoa ja pakkasin viimeisen viikon 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni meni 35 neliön pakkaamiseen 6 viikkoa ja pakkasin viimeisen viikon 24/7.
Ööö. Tehokkaasti teit.
Huone ja kaappi kerrallaan. Jätesäkkeihin kaikki mikä sen kestää ja loput miuttolaatijoihin. Viimeksi otin niin paljon laatikoita, ettei jätesäkkejä tarvittu kuin muutama. Helpotti muuttoa. Jätesäkkeihin teipit mitä sisältää. Me on muutettu isommasta pienempään ja toisin päin 70-90neliöisistä. Melkein aina olen yksin pakannut ja muuttopäivän aamuna tai edellisenä iltana vasta aloittanut. Muuttopäivän iltana ollut verhot uudessa asunnossa ikkunoissa ja seuraavana päivänä taulut seinässä. Järjestelmällisyyttä vaan, ei sinne tänne haahuilua vaan kaappi kerrallaan. Roskis ja muuttolaatikko viereen ja hylly tai taso kerrallaan tyhjäksi.
Vieras kirjoitti:
Huone ja kaappi kerrallaan. Jätesäkkeihin kaikki mikä sen kestää ja loput miuttolaatijoihin. Viimeksi otin niin paljon laatikoita, ettei jätesäkkejä tarvittu kuin muutama. Helpotti muuttoa. Jätesäkkeihin teipit mitä sisältää. Me on muutettu isommasta pienempään ja toisin päin 70-90neliöisistä. Melkein aina olen yksin pakannut ja muuttopäivän aamuna tai edellisenä iltana vasta aloittanut. Muuttopäivän iltana ollut verhot uudessa asunnossa ikkunoissa ja seuraavana päivänä taulut seinässä. Järjestelmällisyyttä vaan, ei sinne tänne haahuilua vaan kaappi kerrallaan. Roskis ja muuttolaatikko viereen ja hylly tai taso kerrallaan tyhjäksi.
Miten voi olla mahdollista??
Tiedän tuskan. Meilläkin muutto tulossa, ja mies meinaa, että pitää jo alkaa pakata, vaikka aikaa on vielä kolmisen viikkoa. En osaa tehdä yhtään mitään. Seison vain kaappien edessä ja rääpäisen tavaran sieltä, toisen täältä. Me muutetaan pienempään, joten pitäisi vielä osata karsiakin. Ei tuu yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö. Tehokkaasti teit.
Minulla onkin omakotitalon verran tavaraa :D
Mikset ole aloittanut jo viikkoa aiemmin ainakin pakkausta? Aikamoinen kiire tulee jos nuo vaan pakattu. Pakastin kannattaa syödä tyhjäksi, itse varasin kirpparin 1 kk ennen.muuttoa, kävin kaikki kaapit läpi ja rikkinäiset jutut roskiin ym. Laitat paidat ja puserot samaan lootaan, korut, kengät.. Käytä vajaat voiteet loppuun. Kääri matot jo pois. Kannattaa ruveta siivoomaan pikkuhiljaa sitä asuntoa, et voi jättää sitä paskaiseksi