Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syvä haava, eikö sieltä todella vaihdella mitään tuppoja vaan annetaan olla side tikkienpoistoon saakka?

Vierailija
14.08.2017 |

onko näin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin kanssa niin,mutta kipujen ym.takia kävin työterveydessä niin siteet otettiin ekana pois ja annettiin tarvikkeet mukaan ja ohjeiksi huuhtelu juoksevan veden alla joka ilta,kuivaus ja uudet siteet.

Vierailija
2/6 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erittää läpi, vaihdetaan. Jos ei annetaan olla. Ilmakylvyt menneisyyttä, joidenkin haavojen hoito-ohjeissa kanssa tuo yllä mainittu suihkuttelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle sanottiin et kannattaa joka ilta suihkutella ja olla mahdollisimman paljon ilman mitään tuppoja tai siteitä sun muita. Mulla oli siis varvas kyseessä, kun halkesi oikein reippaasti. Kenkää ei saanut alkuun jalkaan ja olin vain kotona ilman mitään siinä päällä. Kengän kun laitoin jalkaan niin pistin joko laastarin tai harson kevyesti

Vierailija
4/6 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavan annetaan olla mahdollisimman koskemattomana 24 tuntia, tarvittaessa lisätään imeviä sidoksia, mutta alimpiin ei kosketa. Vuorokauden jälkeen sidokset on syytä poistaa ja päälle laitetaan tarpeen mukaan enemmän tai vähemmän imeviä sidoksia. Yksiselitteistä ohjetta ei pysty antamaan haavaa näkemättä eli näytä sitä ammattilaiselle, jos olet yhtään huolestunut haavan tilanteesta.

Vierailija
5/6 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis haavan päälle laitettiin joku läpinäkyvä teippi ja sitten siinä on iso kasa tuppoja ja päällä sideharso. Kyse syvästä haavasta, mustelmaa näkyy siteen ulkopuolellekkin, oli kovasti turvoksissa tikkausvaiheessa.

ei taida se haava siellä mitenkään paljaana olla jos tuon siteen avaan ja kurkkaan ettei tuppo ole märkä?

Vierailija
6/6 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat kyllä, jos sideharso kastuu. Anna haavan siis olla rauhassa sen 24 h, tarvittaessa vain lisäät sidoksia. Vuorokauden jälkeen, tarkasta tilanne. Jos haava on siisti, eikä eritä, voi ottaa vanhat sidokset pois ja laittaa vain uuden, mieluiten steriilin, ohuen sidoksen päälle, esim. Sorbact-kirurginen sidos tai pelkkä haavateippikin saattaa riittää. Kysy apteekista sopivia tuotteita.

Muista pitää haava myös kuta kuinkin levossa ensimmäisen vuorokauden. Pieni liike ei siis haittaa, mutta älä lähde urheilemaan.

Jos haava erittää edelleen runsaasti, ota yhteyttä terveydenhuoltoon. Muutenkin herkästi yhteys, ettei haava pääse tulehtumaan. Etkö tosiaan saanut mitään ohjeita?

Huom! Yllä mainitut ohjeet ovat yleisiä ohjeita, haavaa näkemättä on mahdotonta antaa tarkkoja ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä