Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalta ei vastata olenko saanut paikan vai en?!

Vierailija
14.08.2017 |

Viikkoja jo odotellut vastausta... ei anna kyllä kovin hyvää kuvaa firmasta ja mua masentaa melkoisesti. 😕

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja siitä, kun olit työhaastattelussa? Jos näin, niin tuskin tulit valituksi. Tosin tökeröä, että ei ole ilmoitettu asiasta. 

Vierailija
2/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu tuskin tulit valituksi koska siitä olisi tieto mennyt eteenpäin nopeammin. Mutta ärsyttää tosiaan kun ihan perustason paikassakin luvataan ensin että niille joita ei valittu tulee vastaus hakuajan päättymisen jälkeen ja sitten saat odottaa sitä hiton vastausta kaksi kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele nyt vaan, maailman tappiin hölmö.

Miksi et ottanut puhelinta kouraan ja kysynyt jo aikoja sitten?!

Eiköhän tuo nyt selvää ole että et ole tullut valituksi.  ....odottelee viikkokausia... huoh...

Vierailija
4/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there...

Ikävä sanoa, mutta et saanut sitä työtä. Kökkö firma kun ei vaivaudu ilmoittamaan.

Vierailija
5/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitulle ilmoitetaan, ei-valituille saatetaan töykeästä paikasta jättää ilmoittamatta. Valitettavasti et saanut tuota työpaikkaa, mutta sen verran tylyä meininkiä sieltä, joten ei ehkä edes haittaa...

Vierailija
6/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yleisesti erittäin huono tapa olla vastaamatta ja jättää ilmoittamatta niille hakijoille joita ei ole valittu. Ei luulisi olevan kovin suuri työ laatia kohteliasta lyhyttä viestiä, jossa ilmoitetaan että tällä kertaa valinta ei osunut kohdalle. Sähköposti riittäisi.

Eikä ole ainoa tapaus muutenkaan, eräs ulkomailla asuva ystäväni olisi halunnut suomalaisia tuotteita myyntiin firmaansa ja lähestyi kahta yritystä sähköpostilla. Arvatkaa saiko vastauksia kummaltakaan. Alkeellista ja antaa tosi tökerön kuvan.

Vierailija
7/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille yleensä ilmoiteta, joita ei valittu. Eli et tainnut nyt saada työtä. 

Vierailija
8/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää lukea rivien väleistä ettet saanut työpaikkaa.

Vierailija
9/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ei nyt välttämättä tarkoita että ohi meni, näin kesällä asiat helposti etenevät hitaammin. Saattaa myös olla että työpaikkaa on tarjottu toiselle, mutta odotetaan ottaako hän paikan vastaan vai ei. Mikäli ei, saatetaan työtä tarjota kakkosvaihtoehdolle.

Vierailija
10/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En o siis ollut varsinaisessa haastattelussa vaan kysyin

oma-aloitteisesti töitä ja noh, lupasivat selvitellä asiaa ja ottaa yhteyttä, mut eipä mitään kuulu... ap

Vierailija
11/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain töitä yrityksestä jossa sanottiin että ilmoittavat kaikille jotka ovat paikkaa hakeneet kuinka kävi. Kolme kuukautta kulunut eikä ole ilmoitusta tullut, työ on jo alkanut joten ei tainnut osua minuun se valinta.

Ärsyttävää vain se että oikein erikseen korostetaan kuinka ilman muuta ilmoitetaan jokaiselle ja sitten ei mitään.

Vierailija
12/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mieti se niin päin että jos olisit itse työnantaja ja haluaisit tietyn henkilön töihin, soittaisitko hänelle välittömästi vai antaisitko asian olla ? Siinä vastaus, et saanut työpaikkaa

Vierailija
13/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et valitettavasti saanut paikkaa. Itse kun työttömänä hain monia työpaikkoja ja lähettelin kymmeniä hakemuksia viikossa, niin niistä kymmenestä ehkä yksi saattoi vastata että valinta ei osunut sinuun. No, sitten sain paikan siivoojana. Jee... mutta ei ne nykyään enää ilmoita edes ettei ole valittu

Vierailija
14/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa ja kysyä. Todennäköisesti et ole saanut paikkaa. Sellainenkin mahdollisuus on, että sinua pidetään varalla sen aikaa, kun työnantaja odottaa vastausta valitulta hakijalta. Näille varahenkilöille ei välttämättä haluta haluta sanoa juuta eikä jaata, ennen kuin asia varmistuu. Se on ikävää hakijan kannalta.

Vierailija
15/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidankin ottaa yhteyttä tämä henkilön esimieheen joka ei vastaa minulle... Ihan vaikka jos se esimies ei olisikaan samanlainen kusipää. ☺️ minua ei kohdella kuin paskaa ilman seurauksia, se on selvä. Eikä ketään muutakaan kyllä pitäisi. ap

Vierailija
16/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taidankin ottaa yhteyttä tämä henkilön esimieheen joka ei vastaa minulle... Ihan vaikka jos se esimies ei olisikaan samanlainen kusipää. ☺️ minua ei kohdella kuin paskaa ilman seurauksia, se on selvä. Eikä ketään muutakaan kyllä pitäisi. ap

Sinänsä oikea asenne. Mutta ei kannata toimia noin. Sen jälkeen on turha kuvitella, että saat siitä firmasta töitä. Ja voi tehdä pienellä paikkakunnalla tiukkaa muistakin firmoista. Yrittäjät kun ovat hyvin verkostuneita eri yhdistysten kautta,niin tietoja vaihdetaan ja tieto kulkee.

Anna olla, unohda tuo ja uusia hakemuksia kehiin.

Olen itse ollut asemassa, jossa haastattelin ja valitsin työntekijöitä. Aina silloin tällöin oli hakijoita, jotka soittelivat ja vaativat selitystä sille, että eivät tulleet valituksi. Mikään selitys ei kelvannut. Soitelvat pahimmillaan toimitusjohtajalle asti. Tämä käyttäytymismalli indikoi, että he saattavat olla hankalia myös työyhteisössä työkavereille ja johdettavina. Toiste ei kutsuttu edes haastatteluihin.

Vierailija
17/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuitenkin, ettei kannata polttaa siltoja johonkin firmaan tämän takia. Jos sieltä vaikka avautuukin vastaava pesti kohta ja olisit ollut sopivasti juuri mielessä...

Kunnan ja valtion puolella muuten byrokratia hidastaa rekrytointeja, joskus menee aivan tolkuttoman kauan ennen haastatteluita edes.

Vierailija
18/19 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä oikea asenne. Mutta ei kannata toimia noin. Sen jälkeen on turha kuvitella, että saat siitä firmasta töitä. Ja voi tehdä pienellä paikkakunnalla tiukkaa muistakin firmoista. Yrittäjät kun ovat hyvin verkostuneita eri yhdistysten kautta,niin tietoja vaihdetaan ja tieto kulkee.

Anna olla, unohda tuo ja uusia hakemuksia kehiin.

Olen itse ollut asemassa, jossa haastattelin ja valitsin työntekijöitä. Aina silloin tällöin oli hakijoita, jotka soittelivat ja vaativat selitystä sille, että eivät tulleet valituksi. Mikään selitys ei kelvannut. Soitelvat pahimmillaan toimitusjohtajalle asti. Tämä käyttäytymismalli indikoi, että he saattavat olla hankalia myös työyhteisössä työkavereille ja johdettavina. Toiste ei kutsuttu edes haastatteluihin.

Siis työkkäri ja yleinen mielipidekin syyllistää työtöntä siitä että ei ole saanut paikkaa. Aina vaaditaan aktiivisuutta ja vielä enemmän aktiivisuutta ja jos ei auta niin vielä enemmän aktiivisuutta. Ohjeistetaan ottamaan yhteyttä työnantajiin niiden piilotyöpaikkojen saamiseksi, kysymään palautetta jotta voisi parantaa hakemustaan jne. SItten kun koitat saada palautetta, olla aktiivinen, ottaa yhteyttä työnantajiin niin käy just noin eli työnantaja hermostuu kaikenmaailman kyselijöihin ja hakijoihin ja laittelee niitä mustille listoile. Työtön ei yksinkertaisesti voi voittaa tuossa prosessissa.

Niin, ensi vuonna meiniki tulee muuten pahenemaan entisestään kun vaaditaan entistä agressiivisempaa aktiivisuutta työttömiltä ja todistettuja paikkahakuja kerran viikossa etc.

Vierailija
19/19 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä, hain yhtä paikkaa kuukausi sitten, kävin 3 viikkoa sitten haastattelussa, eikä ole tullut mitään tietoa päätöksestä. Tiedänhän minä sen jo, etten tuota paikkaa saannut kun näin kauan on mennyt, mutta olisihan se kiva että olisivat ilmoittaneet. Kyselin myös heiltä tuosta, mutta ei tullut mitään vastausta. Tiedän että tuohon paikkaan ei ollut kuin pari hakijaa, joten ei varmasti kyse ole myöskään siitä, että eivät ehtisi kaikille ilmoittaa. Tökeröä käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi