Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirat tulee jalkoihin juoksulenkillä

Vierailija
14.08.2017 |

Pidän koirista, mutta miksi se koira pitää päästää aina jalkoihin haistelemaan. Usein minut näkee jo kauempaa ja kuljen aivan tien toisessa reunassa, joten pitäisi olla aikaa ja tilaa reagoida kiristämällä hihnaa niin, ettei koira tule juoksevan ihmisen jalkoihin.

Viimeksikin lenkillä jokainen koira päästettiin jalkoihin haistelemaan. Eikö tule mieleen, että perhoskoira voi lentää kauaskin, jos lenkkeilijä vahingossa osuu siihen? Joudun aina hidastamaan vauhtia, koska muuten on pakko hypätä ojaan koiran tieltä.

Tahallaan en halua koiraa potkia. Miksi varsinkin ne pikkukoirat on pakko päästää jalkoihin haistelemaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko pysäytyskuva tilanteesta tällainen: ap oikeassa laidassa, koiran kävelyttäjä vasemmassa, koira sentti ap:n nilkoista, flexi kulkee tien poikki ansalankana?

Voi prseen suti miten ajattelematonta sakkia! Aatelkaa nyt kun joku ajaa siitä pyörällä, ei sitä flexin narua näe, ainakaan jos on musta. Siinä on joko pyörä nurin tai koiralta niska poikki tai molemmat.

Joku tätä harrastava voisi selittää että mitä v ttua siellä päässä oikein liikkuu?? "Ajattelemattomuus" hipoo jo aivovamman tasoa!

Tuttuni tekee tuota ja ainakin hänen perustelunsa ovat, että koiran pitää päästä haistelemaan mihin haluaa ja että ei saa kieltää, koska koiralle tulee paha mieli. Tosin ei sillä koiralla muutenkaan ole edes auttavia käytöstapoja...ja kyseisestä henkilöstä olen kyllä sitä mieltä, ettei siellä korvien välissä liiku yhtään mitään.

Vierailija
22/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko pysäytyskuva tilanteesta tällainen: ap oikeassa laidassa, koiran kävelyttäjä vasemmassa, koira sentti ap:n nilkoista, flexi kulkee tien poikki ansalankana?

Voi prseen suti miten ajattelematonta sakkia! Aatelkaa nyt kun joku ajaa siitä pyörällä, ei sitä flexin narua näe, ainakaan jos on musta. Siinä on joko pyörä nurin tai koiralta niska poikki tai molemmat.

Joku tätä harrastava voisi selittää että mitä v ttua siellä päässä oikein liikkuu?? "Ajattelemattomuus" hipoo jo aivovamman tasoa!

Tuttuni tekee tuota ja ainakin hänen perustelunsa ovat, että koiran pitää päästä haistelemaan mihin haluaa ja että ei saa kieltää, koska koiralle tulee paha mieli. Tosin ei sillä koiralla muutenkaan ole edes auttavia käytöstapoja...ja kyseisestä henkilöstä olen kyllä sitä mieltä, ettei siellä korvien välissä liiku yhtään mitään.

Tulen aivan äärettömän pahalle tuulelle tällaisista ihmisistä. 😣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät tunnu tajuavan, että koiran hihnasta ei ole mikään pakko pitää kiinni sieltä päässä olevasta lenkistä. Koira on paljon paremmin hallinnassa, jos ottaa kiinni hihnasta läheltä koiraa. Välillä näkee uskomattomia tapauksia, jotka venyttävät kättään mahdollisimman kauas vastaantulijasta koiran loikkiessa, kieppuessa ja räyhätessä täyspitkän hihnan päässä, ja taluttajan ilme on niin kärsivä, ettei hänellä ole takuulla käynyt mielessäkään, että hei, hihnaan voi tarttua myös jostain muusta kohtaa! Ja vastaantulijalle jää ohittamiseen tilaa joku 20 senttiä, kun se koiran hihnan pituus vie suurimman osan tiestä. Nämä ihmiset myös taluttavat sitä koiraa usein käsi korkealla ilmassa ettei hihna laahaa maata. Eikö niiden päässä liiku mitään?!

Vierailija
24/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut pelkäämään koiria. Meillä on rapussa omistaja jolla on kaksi muskelikoiraa jotka sinänsä ovat ihan ok, mutta ne hyppivät vasten. Kerran sain järkyttävän mustelman koiran hypähtäessä reittä vasten. Luulin jo että mua oli purtu, mutta lähemmässä tarkastelussa mustelmasta paljastui tassun jäljet. Välttelen aina naapurin kohtaamista ja jos olen samaan aikaan liikkeellä, odotan että poistuvat lähistöltä ennen kuin menen ovesta ulos tai  sisään rappukäytävään. Pelottaa myös vapaana juoksevat koirat. Inhottavaa stressata moisesta, mutta minkäs teet, kouluttamattomia koiria on yhä enemmän liikkeellä. Sitten kun näen ulkona siististi talutushihnassa kulkevan koiran ilahdun että vielä on ihmisiä jotka jaksavat opettaa käytöstapoja koirilleen. Lapsuudenkodissani meillä oli rottweiler jonka isä  koulutti vimpan päälle, mm. ruokakuppiin ei Rekku koskenut ennen kuin sai siihen luvan, ei, vaikka faija olisi ollut toisessa huoneessa poissa näkyviltä.

Vierailija
25/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa asioita mihin ei tule sotkeutua ja yksi niistä on koiranomistajat.

Vaikka tykkäisinkin koirista en halua kuulua siihen samaan kerhoon mistä 80% omistajista kuuluu. Eli välinpitämättömiin ihmisiin.

Vierailija
26/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ihmiset varmaan jättävät koiran jätöksetkin siivoamatta.

Eihän tupakoitsijatkaan poimi tumppejaan...

Samaa sakkiahan ne on. Ainakin meidän asuntoalueella. Kummasti tuntuu joka ikinen kakkojen ja natsojen jättäjä menevät tietyihin taloihin.

Vierailija
27/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen aivan äärettömän pahalle tuulelle tällaisista ihmisistä. 😣

Samoin! Ja inhottaa mennä ihmisille kylään, kun siellä on tuollainen koira. Piski räksyttää, hyppii päin ja kerjää minkä kerkiää ja omistajat taivastelevat kun hellanlettas miten söpö se nyt taas on. Itse mietit, että miksi vaivauduit laittamaan kylään puhtaat vaatteet kun nyt niissä on kuraa ja kuolaa...

Vierailija
28/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut pelkäämään koiria. Meillä on rapussa omistaja jolla on kaksi muskelikoiraa jotka sinänsä ovat ihan ok, mutta ne hyppivät vasten. Kerran sain järkyttävän mustelman koiran hypähtäessä reittä vasten. Luulin jo että mua oli purtu, mutta lähemmässä tarkastelussa mustelmasta paljastui tassun jäljet. Välttelen aina naapurin kohtaamista ja jos olen samaan aikaan liikkeellä, odotan että poistuvat lähistöltä ennen kuin menen ovesta ulos tai  sisään rappukäytävään. Pelottaa myös vapaana juoksevat koirat. Inhottavaa stressata moisesta, mutta minkäs teet, kouluttamattomia koiria on yhä enemmän liikkeellä. Sitten kun näen ulkona siististi talutushihnassa kulkevan koiran ilahdun että vielä on ihmisiä jotka jaksavat opettaa käytöstapoja koirilleen. Lapsuudenkodissani meillä oli rottweiler jonka isä  koulutti vimpan päälle, mm. ruokakuppiin ei Rekku koskenut ennen kuin sai siihen luvan, ei, vaikka faija olisi ollut toisessa huoneessa poissa näkyviltä.

En tajua näitä ihmisiä, jotka antavat koiriensa mennä hihna pitkänä rappukäytävässä! Asuintalossani on yksi tällainen nainen, jolla on vieläpä aika iso koira, ja hän kuljettaa sitä pitkässä hihnassa niin, että koira kiertää käytävän kulmaukset monta metriä häntä edellä, eikä hänellä ole mitään mahdollisuutta tietää mitä siellä kulman takana on koiraa vastassa. Ei paljon järki päätä pakota. Välillä hävettää olla itsekin koiranomistaja, kun tällaisilla idiooteilla on koiria.

Vierailija
29/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat tulee jalkoihin juoksulenkillä....???

Hidas vauhti sinulla kun ehtivät siinä juoksun aikana nylkyttämään loppuun...

Vierailija
30/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun ajan mummomaisesti pyörällä. Luulen, että koiran omistaja huolehtii koirastaan ja tietää ettei koira tule alle vaikka yrittääkin haistella ohi ajavaa. En voi olla varma ja siksi ohitukset ovat hankalia.

Miksi mainitsit ajotapasi?

Vierailija
31/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät keskimäärin ole kovin älykästä ja ennakointikykyistä porukkaa. Kaverin kanssa menin mökille ja tämä päästi mökkitiellä koiran irti, jotta saa juosta. Juoksi tietenkin kokoajan auton eteen emmekä päässeet etenemään mihinkään ja moneen kertaan säikähdin, että joko se jäi alle. Ei sitten voinut odottaa minuuttia, että olemme mökin pihalla ja päästää sitten koiraa irti. 

Vierailija
32/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran juostessani potkaissust vahingossa jotain koiraa, kun se juoksi takaa päin jalkoihini. Omistaja oli juuri sellainen flexiä käyttävä idiootti, joka antoi koiran kulkea holtittomasti edellään. 

Vierailija
33/33 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm,ikävä tilanne. Olen itse tuollainen flexiä käyttävä idiootti joka antaa koiran kulkea kauempana pusikossa. Otan kuitenkin koirani lähelle jos pyöräilijöitä/lenkkeilijöitä/muita koiria tulee vastaan, ihan juuri sen takie ettei kehenkään satu jos hurttani päättää yhtäkkiä että tien toisella puolen on jotain mielenkiintoista. Ei ole vielä kertaakaan jäänyt kenenkään jalkoihin vaikka pentuna yrittikin lähteä pyöriä jahtaamaan.