Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillerien taukoviikko loppumassa, tyhjennysvuotoa ei kuulu

Vierailija
14.08.2017 |

Tilanne on nyt sellainen, että tyhjennysvuodot on olleet niukat jo pidemmän aikaa. 2 edellistä vuotoa (2 ja 4kk sitten) alkoivat minulle epätyypillisen myöhään ja olivat arvelluttavan niukat. (Syön aina 2 laattaa putkeen ja sit otan menkat) ja nyt, tänään 14.8. on menossa taukoviikon 7. päivä, eikä menkkoja vielä näy tai kuulu! Edellispäivänä vähän sattui mahaan ja aattelin, että nyt ne alkaa, mutta nuo tuntemukset katosivat kuin tuhka tuuleen. Normaalisti tyhjennysvuoto on aiemmin alkanut taukoviikon 4 päivä, ja viimeiset 2 edellistä kertaa venyivät siihen 5.-6. päivien kohdalle. Raskaustestin tein vainoharhaisena about 1kk sitten, sen jälkeen jos oon parin seksikerran aikana tullut raskaaksi ni ois kyllä maailmanluokan ihme, ärsyttäis ees testata.. ehkä tää kohta menee siihen taas... Tuntuu, että nyt ois kuitenkin jostain muusta kyse, kun tää vuoto on niin päämäärätietoisesti niukentunut pitemmällä aikavälillä.

Kysynkin nyt VASTAAVIA KOKEMUKSIA?! Mietin, onko tämä normaalia vai oisko mulla mahdollisesti joku jossain vikana... pitäiskö varata gyne? Olo on kuitenkin muuten hyvä ja normaali.

Oon nyt syönyt tässä pillereitä about 5 vuotta. Historiaan mahtuu pari merkin vaihtoa ja sitten yksi muutaman kk pituinen tauko pillereistä. Nyt oon kuitenkin syönyt e-pillereitä taas 2 vuotta putkeen ilman merkinvaihtoja, taukoja tai muita kommervenkkejä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raskaustesti.

Vierailija
2/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa suoraan auttaa mutta itselläni myös muutoksia menkoissa.

Ennen menkat alkoivat aina kahden päivän päästä kun aloitin tauon pillereistä ja menkat kesti noin 4 päivää. Loppuivat viimeistään kun otin seuraavan pillerin.

Nyt jo useamman kerran menkat alkaa vasta noin 4-5 päivän päästä taukoviikolla ja jatkuu noin viikon, eli vielä monta päivää pillereiden ottamisen jälkeenkin.

En tiedä mistä muutos, samoja pillereitä olen kuitenkin syönyt jo pitkään.

Kai stressikin voi kaikkea aiheuttaa, mutta itseköön en koe olevani sen enempää stressaantunut kuin aiemminkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauaa syönyt yhdistelmäpillereitä mutta minulta on menkat kadonneet lähes kokonaan. Ihan pientä tiputtelua tulee välipäivinä ja välillä kesken laatan. Saattaa olla ettei minulla ole vielä 5 kk jälkeen keho noihin tottunut?

Jos olet pitkään syönyt samaa ja nyt yhtäkkiä alkaa toimia eritavalla niin ainakin soita perhesuunnitteluun ja kysy pitääkö huolestua.

Vierailija
4/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia. Toisinaan tyhjennysvuodot käytännössä lähes loppuu e-pillereitä syödessä. Tästä ei ole mitään haittaa.

Vierailija
5/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee se testi. luultavasti on negatiivinen. sitten mene gynelle.

mulla stressi aina vaikuttaa menkkoihin, vaikka en päälle päin tuntisi oloani stressaantuneeksi. esim matkoille lähtiessä menkat jäävät aina pois tai tosi niukoiksi.

Vierailija
6/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kävi noin vuonna 2016. Tytär on nyt 9kk vanha. Tee testi.

Vierailija
7/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samaa koko viime kevään ja tämän kesän ajan, sillä erotuksella, että pidän taukoviikon jokaisen liuskan jälkeen. Vuoto on ollut pelkkää ruskeaa tuhrua, enkä ole juuri suojia tarvinnut. Kysyin asiasta, kun kävin uusimassa pillerireseptiä ja lääkäri sanoi, että on ihan normaalia, ja että joillekin (ja aika monelle) vain käy niin, kun syö pillereitä.

Vierailija
8/8 |
14.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tee se testi. luultavasti on negatiivinen. sitten mene gynelle.

mulla stressi aina vaikuttaa menkkoihin, vaikka en päälle päin tuntisi oloani stressaantuneeksi. esim matkoille lähtiessä menkat jäävät aina pois tai tosi niukoiksi.

Niin no pillereitä syödessähän kyseessä ei ole menkat, koska menkat aiheuttava hormonikierto on pillereillä sammutettu. Pillerien tyhjennysvuotoihin ei näin ollen vaikuta myöksään nuo normaaliin menkkakiertoon vaikuttavat asiat kuten stressit, virustaudit, tms (ainoastaan raskaus ;) ) koska pilleristä joka tapauksessa saa aina sen saman määrän hormoneita. 

Mutta on hyvin tavallista että kun ihminen on syönyt pitkään matalahormonista yhdistelmäpilleriä, kohtuun kertyy niin vähän limakalvoa pillerilaatan aikana, että vuotoa tulee hyvin vähän eikä aina ollenkaan.