Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko "vetovoiman laki" vai kuvittelenko vain?

Vierailija
13.08.2017 |

Olen kuullut tuosta vetovoimahommasta jo vuosia ennen mitään Salaisuus-kirjaa tms. ja kokeillut tuloksetta lukuisia kertoja. Aina olen päättänyt, että nyt kyllä paneudun siihen ja saan kohta miljoona euroa. No ei ole toiminut, en ole saanut yhtään ylimääräistä euroa ja olenkin jo pitkään pitänyt koko hommaa ihan humpuukina.

No nyt sitten eräs hommaan hurahtanut ystäväni opasti mua ja vannoi, että että toimii, jos teen niinkuin hän opastaa. Päätin vielä kerran kokeilla hänen neuvoillaan ja nyt musta tuntuu, että se toimii. Vai voiko olla sattumaa, että toiveeni toteutuva jopa päivässä-parissa? Nyt en olekaan haaveillut miljoonasta, vaan elämäni asteitteitaisesta parantamisesta, sellaisesta, johon pystyn uskomaan.

Muutama esimerkki parin viime viikon ajalta: aloin uskoa, että saan koko vaatevarastoni uusittua ja sellaisella vaatteilla, jotka ovat just mun makuuni ja sellaisen hintaisia, että voin ne suunnilleen kerralla hankkia. Menin kirpparille ja siellä oli kaksi pöytää täynnä just mun tyylisiä vaatteita, oikean kokoisia, puoli-ilmaisia ja kuin uusia laatuvaatteita. Käsittämätöntä, en ole juuri koskaan löytänyt mitään sopivaa. Muutaman päivän päästä menin uudelleen ja pöytiin oli tuotu lisää vaatetta. Sain kerralla kymmeniä uusia vaatteita ja muutaman kenkäparin ja kaikki maksoivat yhteensä n. 150 e, joukossa mm. upea villakangastakki ja kuin uudet talvisaappaat.

Tästä innostuneena aloin haaveilla talomme sisustamisesta vähän uuteen uskoon. Suunnittelin sohvan tuunauksen, verhot, tyynyt, matot...ja tadaa, kiersin kaupunkimme kirpparit ja sain melkein kaiken kokoon yhdellä kerralla. Upea villamatto 30 e, siistit korituolit 10 e kpl, sohvanpäällinen, kasa koristetyynyjä, lisää mattoja ja juuri oikeissa väreissä, ihania räsymattoja (kuin uusia) 5-20 e kpl. Arabia ihania vanhoja kahvikuppeja 4 e parilta.

Ja sitten työtarjous, josta ehdin haaveilla viikon verran. Olen yrittäjä ja harvoin tulee varsinaisia tarjouksia, vaan itse pitää työtään tarjota. Nyt olen täystyöllistetty ainakin jouluun asti. Näin ei ole käynyt vielä ikinä ennen.

Ja jo monta muutakin toivetta on toteunut ja nimenomaan ne, mihin olen "voimani" keskittänyt ja jotenkin olen osannut jo etukäteen iloita pyytämistäni asioista. Nyt uskoni ja varmuuteni kasvaa koko ajan, ja tuntuu, etten malta odottaa huomista, mitähän silloin tapahtuu? Voiko tämä olla vain sattumaa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin uskon vetovoiman lakiin ja olen niin paljon saanut, että hulluahan se olisi olla uskomatta.

Vierailija
2/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on juuri se, että toivot asioita, joita on mahdollista saada, eli pystyt uskomaan siihen. Jos toivot miljoonaa, mutta et kykene eläytymään siihen, että sulla on jo se miljoona, niin ei onnistu. Kun pystyy täysin uskomaan ja elämään ikäänkuin sulla olisi jo se toivomasi asia, niin toimii. Siksi on hyvä aloittaa pienemmästä ja ehdottomasti sellaisesta, jonka oikeasti haluaa ja pystyy tuntemaan, että on täysin mahdollista saada se. Sitä ei tarvitse miettiä, miten haluamansa asian saa, oikeastaan sitä ei edes saa miettiä. Universumi järjestää sulle sen, mitä vedät puoleesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin varoa, mitä toivoo. Tiedän erään tapauksen, joka oli laittanut oikein huoneentaulun ja visualisoinut, että saisi tietyn määrän rahaa. No tulihan se, mutta vakuutusrahoina onnettomuuden seurauksena.

Vierailija
4/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tieteenkään toimi. Mieti nyt. Joku tyyppi nyt päätti vaan myydä kamppeitaan juuri nyt, juuri sillä kirpparilla. Sinä taas satuit käymään siellä. Mitään maagista asiassa ei ole.

Jos Salaisuus toimisi, asuisin Los Angelesissa erään poptähden vaimona valkoisessa talossa jossa on uima-allas. Vaan kun ei.

Vierailija
5/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuitenkin varoa, mitä toivoo. Tiedän erään tapauksen, joka oli laittanut oikein huoneentaulun ja visualisoinut, että saisi tietyn määrän rahaa. No tulihan se, mutta vakuutusrahoina onnettomuuden seurauksena.

Just näin ystävänikin sanoi. En aio toivoa rahaa, enkä mitään suurensuurta. Tällä hetkellä toiveenani on saada pystyyn oma taidenäyttely. Ymmärrän nyt, että en tulisi rahasta onnelliseksi, vaan siitä että saan tehdä asioita, joita rakastan, esim. työtäni, taidetta, aikaa olla perheen kanssa, elää ekologisemmin, oppia nauttimaan elämän pienistä asioista. Tuntuu, että yhtäkkiä tiedän mitä haluan! 

Vierailija
6/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että löysit haluamiasi tuotteita kirpputorilta. 

Minä en pysty käyttämään kirpputorivaatteita, joten en osaisi tuollaista toivoa. Älytöntä, mutta totta. Sinänsä koominen tilanne, että olen vuosien varrella lahjoittanut useita käyttämättömiä tai uusia tuotteita kirppareille muita ilahduttamaan. 

Minun pitäisi etsiä uusi työpaikka ennen lokakuuta pitkän, fyysisestä syystä saamani sairausloman jälkeen. Joudun odottamaan vielä muutamaa tutkimusta sairaalassa, joten en voi hakea uutta paikkaa ja on jo elokuun puoliväli. Teen kuitenkin vapaaehtoistyötä, mikä on toisaalta järjetöntä, koska paikanhaku on tällä hetkellä tärkeämpää.

Vierailija
7/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tieteenkään toimi. Mieti nyt. Joku tyyppi nyt päätti vaan myydä kamppeitaan juuri nyt, juuri sillä kirpparilla. Sinä taas satuit käymään siellä. Mitään maagista asiassa ei ole.

Jos Salaisuus toimisi, asuisin Los Angelesissa erään poptähden vaimona valkoisessa talossa jossa on uima-allas. Vaan kun ei.

Tätä minäkin mietin, että onko kaikki vaan yhtäkkistä sattumaa? Ihmettelin vaan siellä kirpparilla, että miksi näytti, kuin ketään muuta ei olisi nuo ihanat vaatteet kiinnostaneet silloin? Tänään kävin taas tuolla kirpparilla ja pöydät olivat siellä edelleen, mutta nyt ne olivat melkein tyhjiä, eli kaupaksi olivat menneet, mutta vasta sitten, kun minä olin ostanut haluamani. 

Tuntui oudolta, että kävelen kirpparille ja heti ekassa pöydässä oli just oikeanvärinen ja meidän sohvaan sopiva päällinen, samassa pöydässä kasa ihania, halpoja räsymattoja. Eikö kukaan muu niitä halunnut, vaikka kirppari kuhisi väkeä? Yleensä tuollaiset menee kuin kuumille kiville. Puhumattakaan Arabian kahvikupeista, joilla olen nähnyt hintana yleensä 15-25 e parilta, nyt siis 4 e. Ja porukka vain kävelee ohi kuin mitään näkemättä. ap

Vierailija
8/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskot tai et, niin olet oikeassa. 

Vierailija
9/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pystytkö täysin uskomaan tuohon? Eläytymään? Osaat kuvitella millaista elämäsi siellä olisi? Tunnet itsesi onnelliseksi, koska elät jo haluamaasi elämää? Kykenet tuntemaan millaista tuon poptähden vaimona olisi? Jnejne. Tuo on aika iso asia, joten sen toteutuminen voi kyllä viedä aika kauan. 

Vierailija
10/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii se :)

Vierailija
11/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ne, jotka eivät usko, eivät ole oikeasti edes perehtyneet aiheeseen. Ehkä lukenee Salaisuus-kirjan ja siinä se. Siitä saa varsin heppoisen kuvan aiheesta, se kirja on tehty rahan perässä, vaikka onhan siinäkin asiantynkää. Ap sensijaan on oikeilla jäljillä. 

Vierailija
12/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin ystävänikin sanoi. En aio toivoa rahaa, enkä mitään suurensuurta. Tällä hetkellä toiveenani on saada pystyyn oma taidenäyttely. Ymmärrän nyt, että en tulisi rahasta onnelliseksi, vaan siitä että saan tehdä asioita, joita rakastan, esim. työtäni, taidetta, aikaa olla perheen kanssa, elää ekologisemmin, oppia nauttimaan elämän pienistä asioista. Tuntuu, että yhtäkkiä tiedän mitä haluan! 

Joo. Kyllä se niin on että jos joku ajattelee saavansa jotain mukavaa tai hyvää vaikkapa just ton vetovoiman lain mukaan niin heti tullaan ja varoitetaan ja lytätään. Ihan kun hyvät mukavat ja kivat asiat ei saisi toteututua ilman surua verta hikeä ja kyyneliä.

Aivan kuin kaverini enneunet. Hän ihan suuttui kun kysyin eikö uni voisi joskus tietää jotain hyvääkin... Tosin omassa elämässäni on joskus mielestäni enteitä ja niistä mielestäni ne ikävät usein sattuu mutteivät ne mukavat niinkään.

Ehkä se on kasvatus?

Vierailija
13/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ihmeessä äläkä menetä uskoasi sen takia, kun joku muu sanoo sitä sattumaksi. Olen itsekin yrittänyt tuota, mutta koko ajan mielessä että ei kumminkaan toimi, niin ei se sit toimi. Uskon silti, että se toimii, mutta siihen pitää itse uskoa :). Ihanaa, että kokeilit!

Vierailija
14/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin aiheesta jonkun kirjan ja tosiaan aloin uskomaan siihen. Kuvittelin että saan itselleni yhden miehen sillä tavalla. Ja pah, meni monta kuukautta hukkaan kun vaan haaveilin kyseisestä ihmisestä ja selvisi että hän on varattu

Vierailija
15/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kyllä se niin on että jos joku ajattelee saavansa jotain mukavaa tai hyvää vaikkapa just ton vetovoiman lain mukaan niin heti tullaan ja varoitetaan ja lytätään. Ihan kun hyvät mukavat ja kivat asiat ei saisi toteututua ilman surua verta hikeä ja kyyneliä.

Aivan kuin kaverini enneunet. Hän ihan suuttui kun kysyin eikö uni voisi joskus tietää jotain hyvääkin... Tosin omassa elämässäni on joskus mielestäni enteitä ja niistä mielestäni ne ikävät usein sattuu mutteivät ne mukavat niinkään.

Ehkä se on kasvatus?

Niin...ihmiset ovat tottuneet ajattelemaan, että mitään ei saa saada helpolla. Ikäänkuin elämän kuuluisi olla pelkkää puurtamista ja mielellään vähän kärsimystäkin joukossa. Ehkä joskus voi suoda itselleen jonkin palkinnon, kun on oikein uurastanut ja kärsinyt. Aika moni ihminen velloo itsesäälissä ja epätoivon suossa. Sieltä on vaikea nousta, minusta tuntuu, että olen nousemassa sieltä kohti valoa ja nopeasti.

Mutta palaan tänne kertomaan, miten jatkossa menee! Toivon, että moni kiinnostuisi tästä aiheesta, tämä on siitä kiva harrastus, että ei maksa mitään :). ap

Vierailija
16/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Vetovoiman lakihan toimii juuri noin, että kun maailmankaikkeudessa joku haluaa vetää puoleensa tietynlaista asiaa, niin joku toinen kokee äkillisesti intuition toteuttaa toive. Esim. mennä juuri nyt myymään ne vaatteet kirpparille. Ei se niin toimi että tyhjästä ilmasta ilmestyy johonkin vaatekasa, vaan kyllä se yleensä menee niin että ne ihmiset (tai organisaatiot tms) joita tarvitaan että asia voi toteutua, alkavat haluta edistää toivetta, ilman että edes tietävät siitä mitään.

Nuo poptähti- ja rikkausjutut on vähän sellaisia, että useimmat eivät pysty niitä uskomaan jo saaneensa. Vetovoiman lakihan ei ole kovin toivomista, vaan sen uskomista että on jo saanut. Vähän kuin olisit tilannut auton ja tiedät että sieltä se tulee luvatun parin viikon päästä, etkä enää siis yhtään toivoisi autoa, kävisi katselemassa autoja tms. Sinähän jo valitsit ja tilasit ja auto tulee itsestään. Vetovoiman lailla saa sellaisia asioita, joihin pystyy uskomaan noin vahvasti  että saa. Useimmat eivät ihan oikeasti pysty uskomaan saavansa jotain tuhansien tavoittelemaa poptähteä puolisoksi, tai isoja rahoja. Usko ei riitä.

Vierailija
17/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoin todella saavani työharjoittelupaikan eräästä yrityksestä, mielestäni haastattelu meni hyvin ja kotimatkalla löysin alennuksella erään vaatteen jota ajattelin käyttäväni kyseisessä paikassa. Myöhemmin minulle ilmoitettiin että en tullut valituksi kyseiseen paikkaan.

Vierailija
18/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus -homma sai sut miettimään, millaisia tavaroita haluat ja menemään konkreettisesti sinne kirppikselle. Milloin olet viimeksi käynyt? Et vähään aikaan, koska "ei sieltä kuitenkaan mitään löydy" (etkä myöskään ole vielä harkinnut, mitä oikeastaan haluaisit, joten jos olet kirppiksellä ollutkin niin vain pyörinyt siellä turhautuneena). Salaisuuteen uskominen auttaa sua selventämään visioisi sekä toimimaan fyysisessä maailmassa, siksi saat asioita. Et siksi, että taikuus on nyt toiminnassa.

Esimerkiksi minä EN usko salaisuuteen. Päätin kuitenkin joku aika sitten, että haluan kehittää itseäni musikaalisesti ja aloin opiskelemaan laulua. Olen tullut huomattavasti paremmaksi, koska olen keskittynyt asiaan ja harjoitellut. Ei vaadi uskomista,vaan tekoja.

Vierailija
19/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Vetovoiman lakihan toimii juuri noin, että kun maailmankaikkeudessa joku haluaa vetää puoleensa tietynlaista asiaa, niin joku toinen kokee äkillisesti intuition toteuttaa toive. Esim. mennä juuri nyt myymään ne vaatteet kirpparille. Ei se niin toimi että tyhjästä ilmasta ilmestyy johonkin vaatekasa, vaan kyllä se yleensä menee niin että ne ihmiset (tai organisaatiot tms) joita tarvitaan että asia voi toteutua, alkavat haluta edistää toivetta, ilman että edes tietävät siitä mitään.

Nuo poptähti- ja rikkausjutut on vähän sellaisia, että useimmat eivät pysty niitä uskomaan jo saaneensa. Vetovoiman lakihan ei ole kovin toivomista, vaan sen uskomista että on jo saanut. Vähän kuin olisit tilannut auton ja tiedät että sieltä se tulee luvatun parin viikon päästä, etkä enää siis yhtään toivoisi autoa, kävisi katselemassa autoja tms. Sinähän jo valitsit ja tilasit ja auto tulee itsestään. Vetovoiman lailla saa sellaisia asioita, joihin pystyy uskomaan noin vahvasti  että saa. Useimmat eivät ihan oikeasti pysty uskomaan saavansa jotain tuhansien tavoittelemaa poptähteä puolisoksi, tai isoja rahoja. Usko ei riitä.

Näin se on. Kuinka moni pystyy eläytymään yhtäkkiä olevansa miljonääri? Monet luulevat, että vetovoiman laki on sitä, että unelmoit vaan jostakin tai toisaalta ajattelet, että on pakko saada jokin tietty asia. Ei se niin toimi, vaan juuri niin, että asia pitää pystyä uskomaan täysillä, ilman epäilyksen häivää. Eikä edes pelkkä usko riitä, vaan pitää pystyä elämään, kuin olisi jo asian saanut.

Kun minä suunnittelin meidän kodin sisustamista, niin mietin värit, materiaalit ja etsin lehdistä minua miellyttäviä sisustuskuvia ja päätin, millaisen tyylin haluan luoda. Sen jälkeen en vaivannut päätäni, mistä tavarat saan, ne vain ilmaantuivat eteeni. Koko ajan selailin noita lehtiä ja katselin kotia sillä silmällä, että tuossa eteisen lattialla on nyt tietynväriset räsymatot, keittiössä tietynlaiset verhot ja pöytäliina yms. Olin, kuin kaikki tuo jo olisi meillä. 

Nyt puolestaan mulla on tunne, että haluan luopua entisistä matoista, verhoista ja muusta ja aion varata kirpparipöydän ensi viikolla. Ehkä joku jo jossain uskoo saavansa juuri tällaisia tavaroita ja vetää niitä puoleensa? Ihana ajatus. ap

Vierailija
20/45 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuus -homma sai sut miettimään, millaisia tavaroita haluat ja menemään konkreettisesti sinne kirppikselle. Milloin olet viimeksi käynyt? Et vähään aikaan, koska "ei sieltä kuitenkaan mitään löydy" (etkä myöskään ole vielä harkinnut, mitä oikeastaan haluaisit, joten jos olet kirppiksellä ollutkin niin vain pyörinyt siellä turhautuneena). Salaisuuteen uskominen auttaa sua selventämään visioisi sekä toimimaan fyysisessä maailmassa, siksi saat asioita. Et siksi, että taikuus on nyt toiminnassa.

Esimerkiksi minä EN usko salaisuuteen. Päätin kuitenkin joku aika sitten, että haluan kehittää itseäni musikaalisesti ja aloin opiskelemaan laulua. Olen tullut huomattavasti paremmaksi, koska olen keskittynyt asiaan ja harjoitellut. Ei vaadi uskomista,vaan tekoja.

Käyn kirpparilla yleensä kerran viikossa, olen ostanut kirjoja, lehtiä, joskus jonkun vaatteen tai sisustustuotteenkin. Mulla on ollut haaveissa tämäntyylinen sisustus jo pitkään, mutta aina on into lopahtanut, kun ei ole ollut rahaa ostoksiin. Näitä mattoja olen haaveillut jo ainakin pari vuotta. Sohvanpäällistä olen etsinyt paljon pitempään, en ole löytänyt edes nettikaupoista sopivaa. Kahvikuppeja olen nähnyt useinkin kirppareilla, mutta hinnat ovat olleet mulle liian korkeita. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä