Olen puheterapeutti ja olen alkanut inhota lasten vanhempia
Artikulaatiohäiriöt ovat pääasiallisin hommani ja siksi tapaan paljon vanhempia. Tuntuu, että suurin osa niistä on ääliöit.
Kommentit (11)
Vierailija:
No kertoisitko pitäisikö odottaa vielä terapiaan menoa alle kolmivuotiaan kanssa joka änkyttänyt jo 7 kk.
Loruttele ja riimittele. Laulakaa, se auttaa. Terapia pitäis aloittaa ennen kouluikää kuitenkin.
ap
tiedän nuoren naisopettajan joka vaihtoi juuri tuosta syystä. Ei sietänyt vänhempia, ja ovat aika tärkeitä molemmissa ammateissa.
Vierailija:
Vierailija:
No kertoisitko pitäisikö odottaa vielä terapiaan menoa alle kolmivuotiaan kanssa joka änkyttänyt jo 7 kk.Loruttele ja riimittele. Laulakaa, se auttaa. Terapia pitäis aloittaa ennen kouluikää kuitenkin.
ap
näille white trash -pennuille jotain hyödyllistä ja parempaa? eikö hommassasi kuitenkin enemmän olla sen lapsen kuin vanhemman kanssa tekemisissä?
Nimim. helppo sanoa, kun en tiedä hommastasi mitään
Vierailija:
näille white trash -pennuille jotain hyödyllistä ja parempaa? eikö hommassasi kuitenkin enemmän olla sen lapsen kuin vanhemman kanssa tekemisissä?Nimim. helppo sanoa, kun en tiedä hommastasi mitään
Olenkin ajatellut hakeutua yksityiselle puolelle esim. afasiapotilaiden hoitoon. Saisi arvostusta ja parempaa palkkaakin.
Sille yhdelle huolestuneelle äidille: Mua ei haittaa / ärsytä vanhemmat, jotka ovat KIINNOSTUNEITA lapsestaan ja terapiasta. Se on hyvä homma. Sellaiset raivostuttaa, joiden takia lapsen terapia menee hukkaan, kun vanhempiakaan ei kiinnosta.
ap
minä olen oikeasti kiinnostunut ja myös tässä änkytysasiassa vipittömästi huolestunut lapsestani ja tekisin mitä tahansa hänen vuokseen.
On ymmärrettävää turhautua jos vanhemmat ovat välinpitämättömiä lapsensa parhaasta. Jaksamista työhösi.
t. huolestunut äiti
Jotenkin outoa, kun puhuminen on kuitenkin lapsella hirmu olennainen asia esim. siinä mielessä, että ei kiusattaisi koulussa. Kuulostaa kummalta, jos vanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsen puheen korjaamisesta. Ovatko vanhemmat sitä mieltä, että terapia on turhaa?
Vai pelkäävätkö he, että syy puhehäiriöihin on heissä ja että heitä aletaan syyllistää?
Puheterapia sattaa olla monesti ihan turhaa. Meidän kolmevuotias sinne lähetettiin, kun terkkarin mielestä puhui huonosti. No, käytiin kun ei muuta tajuttu. Siellä leikkivät muumeilla ja kyselivät lapselta kuvasta, mikä siinä on.
Siinä se oli. Ja lapsi puhuu nyt liikaakin.
Vierailija:
Puheterapia sattaa olla monesti ihan turhaa. Meidän kolmevuotias sinne lähetettiin, kun terkkarin mielestä puhui huonosti. No, käytiin kun ei muuta tajuttu. Siellä leikkivät muumeilla ja kyselivät lapselta kuvasta, mikä siinä on.
Siinä se oli. Ja lapsi puhuu nyt liikaakin.
Toivottavasti lapsesi ei ollut minun asiakkaani.
ap
Big Brotherin Iina =-DD. Vaikuttaa yhtä vastenmieliseltä tapaukselta. Eikä ole mikään oikea ammattilainen alallaan, nuo typerät ja lapselliset nimittelyt (white trash, jannicat jne...) paljastavat sen.
Sietäisi tosiaan harkita alan vaihtoa; mieluummin alalle, jossa ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Paljon kouluttamattomia teiniäitejä, joita ei kiinnosta koko lapsi eikä artikulaatioterapia. Muutaman terapian olen kylmästi katkaissut sen takia (sääli lapsen kannalta).
Osa vanhemmista on toki fiksua, mutta suurin osa on näitä janicoiden, jennicoiden ja nicojen white trash -vanhempia.
Ne ottaa mua päähän eikä työnohjauskaan toimi.
Voi oksu, kun ottaa päähän taas mennä huomenna duuniin...
ap