Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen muutamassa töiden vuoksi pk-seudulle. Tutkittuani asuinalueita, julkisia kulkuyhteyksiä ja vuokra-asuntojen tarjontaa, Tikkurila on alkanut vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta asuinalueeksi.

Muutan yksin koiran kanssa, joten kouluilla tms lapsiperheiden palveluilla ei ole väliä. Ihan Helsingin keskustaan en halua, mutta toivoisin asuinalueen olevan kuitenkin vähän keskimääräistä lähiötä "kaupunkimaisempi". En kammoksu myöskään laitapuolen kulkijoita, satunnaisia juoppoja tms kunhan eivät kotiovelleni ilmesty kolkuttelemaan.

Tikkurila vaikuttaa ainakin kuvausten perusteella vähän kuin "pieneltä kaupungilta" todella hyvien palveluiden ja kulkuyhteyksien kanssa. Ja ilmeisesti myös ulkoilu- ja liikuntamahdollusuudet ovat hyvät.

Vastaako Tikkurila näitä mielikuviani myös käytännössä? Mielelläni kuulisin mielipiteitä ennen kuin vuokraan asunnon ja tilaan muuttoauton!

• ylös 24
  • alas 2

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Jos heikompi aines ei haittaa katukuvassa, noilla kriteereillä tiksi varmasti ihan hyvä valinta

• ylös 8
  • alas 13
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suosittelen Tikkurilaa! Helsingistä pois tänne muutto oli todella hyvä ratkaisu. Täällä asuneena kyllähän näitä mainitsemiasi laitapuolenkulkijoita on, mutta jos et luo heihin kontaktia, niin jättävät sinutkin varmasti rauhaan. 

Itsekin koiraihminen ja täällä lenkkeily mahdollisuudet ovat loistavat! Koirallekin varmasti tekee hyvää enemmän puistoilu, kuin karut Helsingin kadut.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Kuulostaa sinulle sopivalta alueelta. Itse olen viihtynyt tikkurilassa paremmin kuin hyvin. Tervetuloa!

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksei Espoon Matinkylä?

Tikkurila näyttää ainakin kartalla jotenkin keskeisemmältä ja on junaradan varrella. Toki olen lukenut että metron pitäisi jossain vaiheessa valmistua Matinkylään asti.

Itse asiassa Leppävaaraa mietin yhtenä vaihtoehtona - ja Myyrmäkeä.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksei Espoon Matinkylä?

Tikkurila näyttää ainakin kartalla jotenkin keskeisemmältä ja on junaradan varrella. Toki olen lukenut että metron pitäisi jossain vaiheessa valmistua Matinkylään asti.

Itse asiassa Leppävaaraa mietin yhtenä vaihtoehtona - ja Myyrmäkeä.

Vierailija

Aseman seutuvilla ei kannata kovin myöhään pyöriä, muuten ihan hyvä paikka logistisesti.

• ylös 13
  • alas 4
Vierailija

Vastaa. Vantaan kaupunkimaisin osa, ja onkin ollut Vantaan / Hgin maalaiskunnan kirkonkylänä siitä asti kun Malmi liitettiin Helsinkiin 1946. Hyvät palvelut ja ostosmahdollisuudet sekä toimivat yhteydet Hgin puolelle,muualle Vantaalle,lentokentälle ja muualle Suomeenkin-kaikki pääradan junat pysähtyvät siellä. Radan varrella toimisivat myös Korso,Kerava ja Järvenpää.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen muutamassa töiden vuoksi pk-seudulle...

Vastaako Tikkurila näitä mielikuviani myös käytännössä? Mielelläni kuulisin mielipiteitä ennen kuin vuokraan asunnon ja tilaan muuttoauton!

Tikkurila on ylihintainen ja ylitiheä persläpi. Jopa Korso on rauhallisempi. Asuin Tikkurilassa 6 vuotta, kypsyin pummeihin, roskaan, lentomeluun ja sossun asiakkaisiin.
Se on Helsinki-Vantaan kiitoradan päässä. Ulkona et puhu kun suihkari nousee tai laskee eli kerran minuutissa.

• ylös 4
  • alas 29
oli se joskus hyvä

Tiksi oli tosi kova sana vielä vajaat 10v sitten. Nyt parin viime vuoden aikana on suunta ollut syöksykierteessä. Keskusta on sotkettu aivan hirveäksi, kaikkialla on jotenkin rähjäistä ja keskeneräistä, uusi asemanseutu on sumputettu ja tukkoinen ja koko ennen niin vilkkaan metropolin päällä leijuu jotenkin aavemaisen autio tunnelma.  Hintataso hipoo silti pilviä.

• ylös 5
  • alas 18
Vierailija

Aika hintavia kämpät Tiksissä tosiaan nykyään ovat, mutta ei se minusta muuten ole muuttunut kuin parempaan suuntaan uuden aseman ym. myötä.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tikkurila on ylihintainen ja ylitiheä persläpi. Jopa Korso on rauhallisempi. Asuin Tikkurilassa 6 vuotta, kypsyin pummeihin, roskaan, lentomeluun ja sossun asiakkaisiin.
Se on Helsinki-Vantaan kiitoradan päässä. Ulkona et puhu kun suihkari nousee tai laskee eli kerran minuutissa.

Sossun asiakkaat nyt ainakaan eivät kauhealta uhkakuvalta vaikuta, kun olen ammatiltani sosiaalityöntekijä ja muuttamassa pk-seudulle mennäkseni "sossuun" töihin.

• ylös 34
  • alas 2
Vierailija

Tilkkurilaan rakennetaan kokoajan hienoja kerrostaloja.
Ja palveluitakin toivottavasti tulee sen myötä lisää.
Itse olen töissä Tiksissä ja tunnen aluetta sen vuoksi.

• ylös 13
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sossun asiakkaat nyt ainakaan eivät kauhealta uhkakuvalta vaikuta, kun olen ammatiltani sosiaalityöntekijä ja muuttamassa pk-seudulle mennäkseni "sossuun" töihin.

Sossulaisen tulot ei Tiksiin riitä. Se on asumistukilähiö

• ylös 1
  • alas 10
Vierailija

Tikkurila oli välillä pitkään taantunut mutta nyt palvelut ovat palaamassa takaisin.

• ylös 12
  • alas 1

Sivut