Naapurin nainen on ryypännyt koko kesän pihamaalla tai läheisessä puistossa. Valehtelee lapsilleen ja exälle olevansa sairas. Pitäisikö toimia jotenkin
Noh, joku kysyy varmaan heti, että mistä minä tämän tiedän.
Minulla oli vain kahden viikon loma, jolloin olin poissa. Muuten tämä rouva on miesystävänsä kanssa käytännössä kaatokännissä lähialueilla aina kun tulen töistä. Olen puhunut heidän kanssaan ja tiedän, että rouvalla on pieni poika.
Eilen kuulin, kun perui siskonsa lapsen rippijuhlat puhelmitse vedoten korkeaan kuumeeseen. Epäilen, että tilannetta ei täysin tiedetä suvussa.
Tuli mieleen, että raportoin suvulle. En tosiaan muuten, mutta nainenhan tuhoaa suhteensa lapseen ja lapsi kärsii.
Ilmeisesti elättää tätä uutta miesystäväänsä. Eli ehkä siitäkin olisi vähintään isä kiinnostunut.
Kommentit (12)
suvulle? älä nyt koko suvulle raportoi. etsisisko tai äiti ja korkeintaan heille...en mä haluiaisi että mun suku tietää henkilökohtaisia juttuja musta vaikka samaa geeniä jakavatkin..
Ei kai se lastensuojelulle kuulu, koska lapsi asuu isällään.
Epäilen, että kyllä asia tiedetään suvussa. Jos nyt joka päivä on sekaisin. Ja lapsi on nyt ilmeisesti isän luona ihan turvassa eli en minä tuohon puuttuisi.
Ikävä juttu ja näitähän on vielä pahempiakin. Kun kummatkin vanhemmat ovat tuota luokkaa... Näin ei siis ole?
Lastensuojeluilmoitus. Lapsen asema on tuossa ihan hirveä.
T. Raitistunut alkkisäiti
Beee kirjoitti:
suvulle? älä nyt koko suvulle raportoi. etsisisko tai äiti ja korkeintaan heille...en mä haluiaisi että mun suku tietää henkilökohtaisia juttuja musta vaikka samaa geeniä jakavatkin..
Äiti on kuollut.
Suvulle oli siis huono ilmaisu, tarkoitin nimenomaan tätä siskoa. Ja sitten ehkä tätä lapsen isää.
Luulisi hänen ainakin aavistelevan tilannetta, mutta katastrofi jos päästää lapsen tuohon rinkiin. Lapsi ei ole aivan pikkulapsi, mutta pieni alakoululainen kuitenkin.
Anna olla. Älä puutu toisten ihmisten elämään ja määräile tai päätä mitä he saavat tehdä ja mitä ei.
Ihan uskomatonta millaisia kyttääjiä ja holhoamisriippuvaisia ihmiset ovat! Kaikki pitää olla samalla lailla muidenkin ihmisten elämässä kuten he itse haluavat!
Anna olla hyvä ihminen, muiden elämä ei kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluun ilmoitus.
Ei kuulu lastensuojelulle mitä äiti tekee kun lapsi on poissa. Kovin monella lapsella on juopporenttu isä eikä sekään ole lastensuojelun asia jos lapsi on turvassa äitinsä luona.
Kovasti ihmettelen tätä kantaa, ettei missään tapauksessa saa puuttua.
Sitten saadaan mahdollisesti lisää näitä Erikoita.
Nythän aloittajan pelko on ilmeisesti se, että lapsi joutuu näihin olosuhteisiin, jos hommaa ei tiedetä.
Ihan asiallista on kertoa tälle isälle. Sen kummemmin en asiaa laajentaisi.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Älä puutu toisten ihmisten elämään ja määräile tai päätä mitä he saavat tehdä ja mitä ei.
Mitä ihmeen määräilemistä ja päättämistä se on, jos kertoo asiasta?
Taidat olla itse näitä puistojuoppoja ja lapsi kärsii. Kunhan ei vain kukaan puutu, niin sekakäyttö saa viedä vaikka hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojeluun ilmoitus.
Sinähän olet terävä. Eiköhän rouva ole jo 18v...?
Älä puutu vieraiden ihmisten asioihin.