Stuttgart, onko ketään sieltä? Vinkkejä kaivataan!
Meille selvisi että taas asuinmaa muuttuu ja paluu Saksaan tapahtuu muutamien kuukausien kuluttua. Olen ihan maassa, en millään haluaisi palata sinne, en tiedä miksi, jotenkin vaan ahdistaa.
Mies ehdottikin että mentäisiin tutustumaan koko perheen kanssa kyseiseen kaupunkiin, jos saisin siitä vaikka intoa muuttoon, mies on itse puoliksi saksalainen ja hänelle muutto on mielekkäämpi.
Mitä kaikkea kivaa Stuttgartissa on lapsiperheelle?
Onko hyviä ostospaikkoja? Entä minkälaiset leikkipuistot?
kertokaa kaikkea kyseisestä kaupungista!
Kommentit (3)
No, täällähän on vaikka mitä! Tuo Suomikoulukin on ihan kivaa ajanvietettä perjantai-iltapäivälle sitten kun täällä asutte, mutta jos tekemistä lomalle ajattelit niin tässäpä pari vinkkiä.
Käykää eläinpuisto Wilhelmassa! Siellä riittää nähtävää lapsille, kiva käveleskellä kun siellä on niin nättiä, voipi syödä jne. Ostosten tekeminen on helppoa, kun lähtee juna-asemalta Königstrassea ylöspäin ja sen varrella on kaikkia mahdollisia kauppoja! Voin tässä lisääkin ajan kanssa kirjoitella. Nyt kiirus!
Ja kiva paikka tämä on asua! On sen verran pienempi kaupunki, että pystyy kivasti lasten kanssa kyllä olemaan! Ja jos itselle iltamenoja kaipaa, löytyy niitäkin omasta mielestäni runsaalla kädellä.
punkt
Doreen:
Meille selvisi että taas asuinmaa muuttuu ja paluu Saksaan tapahtuu muutamien kuukausien kuluttua. Olen ihan maassa, en millään haluaisi palata sinne, en tiedä miksi, jotenkin vaan ahdistaa.
Mies ehdottikin että mentäisiin tutustumaan koko perheen kanssa kyseiseen kaupunkiin, jos saisin siitä vaikka intoa muuttoon, mies on itse puoliksi saksalainen ja hänelle muutto on mielekkäämpi.Mitä kaikkea kivaa Stuttgartissa on lapsiperheelle?
Onko hyviä ostospaikkoja? Entä minkälaiset leikkipuistot?
kertokaa kaikkea kyseisestä kaupungista!
En kyllä ollut siellä tekemisissä muiden suomalaisten kanssa enkä osallistunut kuin kerran suomalais-saksalaiseen joulujumalanpalvelukseen, mutta Stuttgartin seutuhan on varsinainen paratiisi asua. Jos jotain huonoa voi sanoa, niin itse kaupunki voi kesähelteillä olla aikamoinen hornankattila, koska se sijaitsee notkossa, jossa pakokaasut aiheuttavat jonkin verran smogia. Kun ajaa pohjoisen suunnasta keskustaan, sen huomaa ihan selvästi.
Me asuimme Stuttgartin ulkopuolella Landkreis Ludwigsburgissa, 20 km Königstrasselta. Ludwigsburg on myös ihan kiva kaupunki. Siellä on upea mm. barokkilinna. Seudulla on hyvät kulkuyhteydet, joten ei ehkä kannata poissulkea sumista Stuttgartin ulkopuolella. Lasten kannalta Stuttgartissa on todellakin kiva shoppailla Königstrassella ja mainittu Wilhelma on näkemistäni eläinpuistosta ehdottomasti kaunein.
Suomi-koulu kokoontuu keskustassa Königin Katharinen Stiftissä perjantaisin klo 15:30. Siellä on ryhmä myös alle kouluikäisille.
Königstaße on kävelykatu keskustassa, jonka varrella tärkeimmät liikeet. Hommaa käsiisi sellainen kirja-vihkonen, jossa Stuttgartin tarjontaa lapsiperheille (saisko vaikka Osiander -kirjakaupasta Königstraßelta?).