Ällöttää taaperot; äidit eivät pidä niitä siisteinä, ovat tahmaisia ja haisevia ja yököttää kun äidit lässyttää niille
Ällöttää niin, kun ruokailun jälkeen äidit eivät pese lasten käsiä ja naamoja, isompia lapsia ei käsketä itse pesulle. Sitten lähmivät joka paikan rasvaan, seinät ja huonekalut. Likaisua tahraisia vaatteita ei vaihdeta. Mitä sitten, vaikka pyykkiä tulisi, nykyään on pesukoneet, ei käsin tarvi pestä. Istuvat sohvilla tahmaisissa vaatteissa. Pahimmassa tilanteessa antavat taaperon juosta leipä käsessä ympäri asuntoa, jopa kyläpaikoissa.
Ja miksei lapsille voi puhua normaalilla äänellä, miksi pitää lässyttää ja sen sijaan että sanoisi 'älä koske siihen', lässytetään 'ei koske siihen' ja saman tyylistä passiivimuodossa puhumista ja kehoittamista muutenkin.
En kertakaikkiaan siedä tuollaista, oksettavaa ja ällöttävää. Kaveripiiristä i olen karsinut kaikki taaperoperheet, etoo niin katsoa tuollaista ja siivota tahmaa ja rasvatahroja vierailujen jälkeen.
Ja en ole nuori, enkä lapseton, omat lapset olen pitänyt siistin näköidinä, kädet ja naamat on pesty, likaiset tahraiset vaatteet aina vaihdettu ja lapsille puhuttu normaalilla äänellä.
Jättääkö lapsensa yksin siksi aikaa kun menee kauppaan?