Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista äitiyttä tämä oli?

Vierailija
12.08.2017 |

Tyttölapsi
-hiukset kynittiin lyhyeksi poikatukaksi
-vaatteita ostettiin tyyliin 1 pusero ja 1 housut vuodessa. Lisäksi joskus pari vuotta vanhemman serkkupojan puseroita
-hirveä syyllistäminen ahneudesta jos jotain uskalsi pyytää. Jopa kynien ostaminen oli pahasta, koulun antamat olisi pitänyt riittää
-uhkailut mitä tapahtuu jos alkaa seurustella
-kyräily ja haukkuminen

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paskalta äitiydeltä kuulostaa.

Vierailija
2/4 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä äitiyttä 60-/70-luvuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuota kaikkea. Lisäksi vielä pikkusisko sai aina kaiken, myös sen mitä minä "itsekkäänä" joskus pyysin. Kävelläkään ei tarvinnut bussipysäkille, kuten minun, vaan taksi kuskasi.

Vierailija
4/4 |
12.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua huttua 70- ja 80-luvun lapsuudesta tuo jatkuva ahneudesta ja itsekkyydestä syyttely. Uusia vaatteita sain vain syntymäpäivä- ja joululahjoina (eli mitään muuta ei sitten lahjoina irronnut).

Laiskaksi jaksoivat jatkuvaksi nimitellä urheilevaa kympin tyttöä ja välillä samalla mitätöivät koulumenestystäni sille naureskelemalla (vaikka 10- kokeesta aiheutti kuitenkin negatiivisen palauteryöpyn siitä, miten nyt en tuota osannut).

Nykyään vanhempani ovat rakastavia ja kivoja isovanhempia lapsilleni, tukevat vaikeuksissa sekä ovat usein älyttömän avokätisiä pyytämättä. Kasvatustavat olivat lapsuudessani erilaiset. Turha menneissä on kieriskellä, parasta antaa anteeksi ja toimia itse eri tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme