Raskausoireet mutta aina NEGA :( Mistä johtuu?
Ovulaatiosta kuukautisiin on noin 2-3 vkoa jolloin kiinnittyminen ja hedelmöittyminen pitäisi tapahtua. Meillä lapsen yritystä takana nyt kolme kiertoa ja JOKA KERRAN, olen ollut aika varma, kehoni muutosten johdosta, että olen raskaana:
-Maha iso, kova ja kupliva. Alavatsassa kipua. Muuten tälläistä kipua ei ole normaalisti ennen kuukautisia, aiemmin ennen kuin aloitimme yrittämisen.
-Rinnat kipeät kainaloista ja alta, kosketusarat. Muuten eivät koskaan kipeät normaalisti ennen kuukautisia.
Aamulämpö noussut seuraavasti: 36,0 kaksi päivää, sitten 36,3 kaksi päivää, 36,6 yhtenä päivänä ja nyt 37 astetta!
Flunssan oireet, kylmä, tärinä ja nenä tukossa.
Ja aina silti kolmena kiertona kuukautiset alkaneet. Jotain kehossani kuitenkin tapahtuu, mitä? Hedelmöittyminen yrittää tapahtua, mutta ei onnistu, vai?
Kiitos vastauksista.
Kommentit (32)
Minulla oli valeraskaus ennen ensimmäistä raskauttani. Minulla jopa jäi kuukautiset tulematta. Sain siihen lääkkeeksi hormoneja, joiden olisi pitänyt käynnistää kuukautiset. Eipä käynnisttynyt, sillä nyt kun en odottanut raskautuvani, tulinkin raskaaksi.
Koskaan en ole raskauden alkaessa oireillut niin kuin valeraskaudessa. Oma selkein "oireeni" raskaudesta oli täydellinen oireettomuus niihin aikoihin kun menkkaoireiden olisi pitänyt alkaa. Olin iloinen ja energinen, kun normaalisti menkkoja edeltävinä päivinä olen väsynyt ja kiukkuinen. Vatsa ei turvonnut edes sitä vähää kuin ennen menkkoja.
Vatsan turpoaminen, rintojen arkuus, väsymys ja pahoinvointi alkoivat viikon päästä siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, eli rv 5+0.
20 lääkäripoika ottaa silmänsä käteen ja lukee:
AP sanoi että ei ole käyttänyt hormoniehkäisyvalmisteita, vain ainoastaan kortsua.
Ap sanoi että oireet olleet ja aiemmissa kierroissa on tullut nega oireista huolimatta.
Pms-oireet ovat samat kuin alkurasjauden oireet.
Mahdollista on myös, että ap on hedelmöittynyt, munasolu on "hipaissut" kohdun seinämää, mutta syystä tai toisesta ei ole pystynyt kiinnittymään kunnolla. Siis toisin sanoen erittäin varhainen keskenmeno.
Jos vain pystyt olemaan stressaamatta kamalasti, edesauttaa se raskaaksi tulemista.
Menkkamaista jomotusta voi olla monestakin syystä, itse olen ainakin huomannut, että itselläni on alkanut olla sitä viikkoja ennen kuukautisia aina joskus, mutta johtuu ärtyneestä suolesta. Voisiko sinulla olla se? Sen kipu on kuitenkin suht samanlaista. Sitten voi ihan vain muutenkin kipuilla joskus sieltä ja täältä.
Odottele rauhassa, koita unohtaa koko juttu, ole niinkuin ette yrittäisikään, voi hyvinkin tärpätä. Monet ovat sanoneet, että sitten nappaa kun "unohtaa" koko jutun ja yhtäkkiä huomaa oireita tai kuukautiset jäävät pois.
Minäkin tiesin jo useamman päivän ennen plussaamista, että olen raskaana, oli niin huono olo koko ajan, oksetti ja rinnat olivat TODELLA kipeät, paitakin sattui niitä vasten. Olisin aika varmasti saanut plussan heti jos olisin testin tehnyt, mutta maltoin mieleni kuukautisten odotetun alkamispäivän aamuun asti. Sainkin todella vahvan plussan.
Mutta se voi olla totta, että kehosi alkaa tehdä sinulle oireita, esim. kipuja, vaikkei niitä olisi jos jatkuvasti tunnustelet kehoasi. Tästä on muistaakseni ollut tutkimuksiakin, joillakin ihmisillä on vain enemmän taipumusta tähän kuin muilla.
24, kiitos. Erona tässä normaaliin kiertoon ennen yrittämistä on, että minulla ei ole ollut koskaan tälläisiä valtavia PMS-oireita. Aiemmin vain maha kipeä samana päivänä kun vuoto on alkanut.
Viimeksi kun oli nämä vahvat raskausoireet, vuoto ja kuukautiset olivat aivan hirvittävät. Vuoto oli kokkareista ja olin varma että minulla on/ oli joku varhainen keskenmeno.
Sitä mietin, että miten joka yrityskierrossa nämä oireet ovat niin "valtavat" tai vahvat...? Voiko olla mahdollista että kiinnittyminen hipaisee aina, mutta ei onnistu.
No kyllä minulle tulee kuitenkin mieleen, että mietit asiaa liikaa. Muistan nuo ajat itsekin ja tokihan se on mielettömän jännittävää aikaa, mutta jos nyt saisit ajatuksia vähän muuhun kuin "menkkojen pitäisi alkaa keskiviikkona illalla, toivottavasti ei ala", niin voisit kyllä paremmin. Kyllä minusta on ihan mahdollista saada aivan fyysisiä oireita ihan psyyken voimalla, ei siihen tarvitse mitenkään luulosairas tai muuten kajahtanut olla. Mutta sinua tuo nyt kuormittaa aika tavalla. Toki sellaista pientä mukavan jännittävää kutinaa pitää tuossa tilanteessa olla, mutta asian jatkuva analysointi voi muuttua piinaksi.
Kemiallinen raskaus näkyy yleensä raskaustestissä, oletko koittanut testata herkällä testillä jo ennen kuukautisten poisjäämistä?
Minullakin rupesi yritysajan vauvakuumeessa tulemaan selkeitä raskausoireita jokaisessa negakierrossa, kun oikein toivoin ja etsimällä etsin niitä kropastani. Silloin kun tärppäsi, jäi kaikki ne oireet tulematta ennen testipäivää. Oireet tulivat vasta viikosta 5 eteenpäin.
29, mielenkiintoista kuulla tämä. En ole etsimällä etsinyt. Pieni osa päivästä menee toki tätä ajatellessa, esim tällä vkolla monena aamuna heräsin niin rinnat olivat niin kipeät että sängystä nouseminen/ paita niiden päällä sattuu. En tiedä miten tälläistä kovaa fyysistä kipua alavatsassa ja rinnoissa voi etsimällä etsiä. Ehkä enemmänkin uskon tuohon että kiinnittyminen yrittää tapahtua mutta ei onnistu. Ap
Jotenkin tuntuu, että jos kehossasi olisi niin paljon raskaushormonia, että saat noin voimakkaita oireita, niin saisit myös edes haalean plussan testiin.
Jos olet käyttänyt hormonaalista ehkäisyä niin tietenkin kehon toiminta tuntuu nyt ilman sitä erilaiselta. Oireet johtuvat kuukatiskierron vaiheista ja nega siitä että et ole raskaana.
19 kiitos! Ensimmäinen joka ei väitä luulosairaaksi. KOSKAAN ENNEN yrittämisen aloittamista ei ole tälläistä ollut: rinnat kipeät, valkovuoto, alavatsa kipeä ja pömpöllä, menkkamaista kipua pitkään, yli 2 vkon ajan. Olen täysin varma että keho yrittää raskautua. Eilen itkin koko päivän, eli hormonit jyllää. Tänään alavatsa tosi kipeä ja menkkoihin olisi vielä 3 päivää.... Saa nähdä, tärppääkö, vai onko pettymys taas edessä :-( :)
19, monennestako yrityskierrosta tulit raskaaksi?