Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskivaikea masennus ja e-pillereiden aloitus (endometrioosi)

Vierailija
11.08.2017 |

Pahoittelen huonoa otsikkoa, mutta nyt kaipaisin vertaistukea. Mulle siis gynekologilla ilmeni vahva endometrioosiepäily, ja hoidoksi määrättiin e-pillerit. No, en ole koskaan niitä syönyt ennen, ja mulla on omasta takaa masennusta ja ajoittaista ahdistusta, joten juuri mahdollisten sivuvaikutusten (mielialan vaihteluiden) takia pelkään aloittaa ne. Olen parikymppinen, en ole ylipainoinen enkä polta, mutta suvussa on ollut veritulppaa, joten sitäkin pelkään. Omissa elintavoissa olisi paljonkin parantamisen varaa, syön huonosti enkä harrasta mitään liikuntaa.

Tiedän toki, että nämä riskit ovat minimaaliset, mutta en saa tätä ahdistusta pois, viimeyönä paniikkioireilin tämän vuoksi. En jaksaisi enää mitään uutta kuormaa, en usko että kestäisin enää. Mutta toisaalta en halua jättää tätä hoitamatta, varsinkin kuin menin lukemaan tarinoita netistä kuinka endo on levinnyt suolistoon ja keuhkoihin.

Te joilla on myös endo ja käytätte pillereitä, onko oireilu helpottanut? Ja onko kellään ylipäänsä kokemusta Tasminetta-merkistä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla