Kuinka kauan intohimo voi kestää salasuhteessa?
Niin, kunhan mietin. Eikös siitä kielletystäkin katoa se hohto nopeasti ajan myötä? Ei koske itseä, mutta jostain syystä aihe kiinnostaa. Kokemuksia?
Kommentit (32)
Te, joilla on pitkään kestänyt sivusuhde, oletteko muuten pettäneet suhteessanne? Onko seksi erilaista puolison ja sivusuhteen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla on pitkään kestänyt sivusuhde, oletteko muuten pettäneet suhteessanne? Onko seksi erilaista puolison ja sivusuhteen kanssa?
En voisi kuvitellakaan pettäväni puolisoani kenenkään muun kanssa! Yhden yön suhteet tai kertapanot ei ole mun juttu. Tarvitsen tunnesuhteen.
Tottakai on erilaista. Sivusuhteessa on mieletön intohimo kaiken muun läheisyyden ja henkisen yhteyden lisäksi. Parisuhteessa ei ole ollut kaipaamaani läheisyyttä mutta ok seksiä kyllä ja kumppanuutta.
se 30v
Toki te pettäjät suotte puolisollenne samat oikeudet. Ihmettelen ettei vuosia kestänyt pettäminen/valehtelu tule ilmi. Mä vaistosin aika nopeasti, että miehelläni on jotain meneillään. Tämä tuhosi avioliittomme. Mies luulee, että meillä kaikki hyvin. Mulla kuoli jotain sisältä. Uskon, että lähden jossain vaiheessa. Vain lasten (teinien) vuoksi vielä tässä. Te pettäjät olette halveksuttavia heikkoja ja itsekkäitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon teille itsekkäillä ja olsettaville pettäjille kaikkea kamalaa, esim. nopeasti hautaan vievää syöpää, liikenneonnettomuutta, aivoinfarktia, joka halvaannuttaa, vie puhekyvyn ja tekee loppuelämästänne kärsimystä jne. Yleensä se karma maksaa pahat teot takaisin.. että tsemppiä vaan kiihkeisiin hetkiinne! Nauttikaa vielä kun voitte.. kyllä kataluus ja petollisuus osuu vielä omaan nilkkaan muodossa tai toisessa..
Toivomuksesi menee varmasti perille.
Tällaisen ainutlaatuisen suhteen viimeinen pisara on toisen kuolema. Peruuttamaton ja jokaisella edessä jonain päivänä. Sillä hetkellä toisen maailmasta loppuu valo ja ilma.
Ei meistä kaikki ole valinnut tätä osaa elämäänsä vaan elämä on mennyt näin. On monta syytä miksei meistä ole tullut paria vuosien mittaan mutta enää ei voi asiaan vaikuttaa. Siksi joku kahvihetki käsikkäin tai tuokio toisen sylissä on koko maailma sillä hetkellä. Sillä taas jaksaa.
Todella ainutlaatuinen suhde! Joka perustuu valehteluun. Ei meistä kaikki ole valinnut tätä osaa? Elämä on valitoja! Ei helv.. mitä selityksiä. Ai niin näillä selityksillä vaiennetaan se omatunto, mikäli sellainen vielä löytyy. Alkoholistkin keksii syitä juomiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Toki te pettäjät suotte puolisollenne samat oikeudet. Ihmettelen ettei vuosia kestänyt pettäminen/valehtelu tule ilmi. Mä vaistosin aika nopeasti, että miehelläni on jotain meneillään. Tämä tuhosi avioliittomme. Mies luulee, että meillä kaikki hyvin. Mulla kuoli jotain sisältä. Uskon, että lähden jossain vaiheessa. Vain lasten (teinien) vuoksi vielä tässä. Te pettäjät olette halveksuttavia heikkoja ja itsekkäitä ihmisiä.
Tää on juuri sellasen ihmisen kirjoitus jota petetään. Kaunainen ja ei edes suutu suoraan jos tietää asian joka suututtaa. Kuvittelee olevansa parempi ihmisenä. Mutta mitä saatte? Kotiin huonon ilmapiirin joka ajaa sen puolison yhä kauemmas. Ja kyllä ne teinit vaistoo ja näkee onko vanhemmat rakastuneita vai omakotitalon takia yhdessä. Sullakin on oikeus onneen. Miksi et tee asioita selväksi? Itsekäs omistushaluinen rakkausko estää?
Kaksi ja puoli vuotta, kunnes lopetin, koska tapasin hyvän miehen. En missään tapauksessa halunnut pettää häntä.
Salasuhde kuluttaa. Olin aikoja sitten sellaisessa. Ei kukaan täyspäinen voi kauan istua kahdella tuolilla. Kaikki kärsivät ja täytyy olla jokin luonnehäiriö jos onnistuu näyttelemään vuosia ja jopa vuoskymmeniä.
Eräs tuttu pari kertoi että salasuhdetta kestää max kaksi vuotta ja sen jälkeen on tehtävä päätös.
Salasuhde tietää jatkuvaa tietoista valehtelua ympärillä oleville ihmisille eikä voi näyttäytyä julkisesti salarakkaan seurassa. Kuluttavaa ja rasittavaa. Ottaa enemmän kuin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mites hei te pettävät "ihanat" ihmiset tuo puolison oikeus elää rehellisessä parisuhteessa? Olette omavaltaisesti päättäneet, että puolisonne joutuu elämään valheellisessa suhteessa? Millä ihmeellä oikeutatte tekonne? Erotkaa hyvät ihmiset niin pääsette elämään niiden salasuhdekumppaneidenne kanssa! Olette ihmisten pohkasakkaa.. kyllä se karma onneksi hoitaa homman!
No on sulla erikoinen arvomaailma. En ole itse pettäjä (en edes suhteessa), mutta kyllä keksin monta ihmisryhmää, jotka kuuluisivat pettäjiä alemmas. Mites noi pedot, murhaajat, eläinrääkkäjät, raiskaajat......?
Olen vierestä seurannut suhdetta, joka on kestänyt yli kymmenen vuotta. Alkoi työkavereina ja jatkui siitä aina yhdellä jos toisella verukkeella. Puolisoille ovat kärähtäneet ainakin kahdesti, mutta sama meno jatkuu silti. Lapsiakin on molemmille siunaantunut suhteen aikana ja toinen asui ulkomaillakin vuosia, ja sieltä palattua jatkui taas, kun olivat hetken työkavereina.
Niin se vaan suhde ja avioliitot jatkuvat vaikka viimeksi taisi olla narahduksesta isompi keitto kotona nieltävänä. Mutta kun puolisot ummistavat silmänsä jatkuvasti, niin se on helppoa samassa isohkossa kaupungissa tapailla ja mamboilla :) On kuin seuraisi tosielämän saippuasarjaa, mutta kaikki osapuolet tuntuvat jollain kierolla tavalla tilanteesta nauttivan, tai ainakin sen hyväksyvän.
Kestää niin kauan, kunnes salasuhteen varattu osapuoli eroaa puolisostaan, tai kyllästyy salasuhteeseen/ suhteen toisen osapuoleen. Vapaa osapuoli harvoin kyllästyy, vaan uskoo, luottaa, toivoo, rakastaa ja unelmoi.
Tällä tavoin voidaan mennä vuosia ja varattu osapuoli jaksaa sen voimin pitää kulisseja kotonaan pystyssä. Hän saa ulkopuolelta sen, mitä tarvitsisi kotona; ihailua, paijausta, iloisen ja riemusta hihkuvan vastaanottajan. Puhumattakaan jännityksestä, sitä harvoin on arjessa kotona..
Kun varatun osapuolen tarve salasuhteelle poistuu, huomaa toinen osapuoli olleensa pelkkä laastari. Hän huomaa olleensa avustajana toisen etsiessä itseään tai ulospääsyä huonosta tai puutteellisesta parisuhteestaan. Parhaassa tapauksessa menetät parhaat vuotesi odottaen toisen vapautumista ja kun se viimein tapahtuu, tämä toinen osapuoli lähtee eheytyneenä etsimään sitä oikeaa. Sitoutuminen tämän jälkeen tapahtuu yleensä melko nopeasti, onhan puolisosta irtautumista takana jo kenties vuosia..
Onhan se hienoa jos joku saa pitkästä parisuhteesta kaiken mitä haluaa. Minä en saa ja siksi mulla on tämä teini-ikään kehittynyt suhde. Uskoin naimisiin mennessäni että yhteinen arki kantaa elämässä pidemmälle kuin riipivä rakkaus. Yksi katse ja se on menoa salasuhteeni kanssa, vaikka ei hetkeen oltais pidetty yhteyttä ja voin sanoa että vuosien saatossa on kyllä yritetty. Mun puoliso ja meidän yhteinen kaveripiiri sulki silmansä meidän "yhteydeltä" 10 vuotta sitten ja on antanut asian olla. Puolisoni halusi enemmän arjen minän itselleen kun nähdä realistisesti sen mitä olin tehnyt silloin ja teen edelleen. Salasuhteeni nykyisestä puolisosta en ole varma mitä hän tietää menneisyydestämme enkä siitä oikestaan välitä. En ole koskaan lähtenyt kenenkään muun matkaan edes humalassa vaikka tilaisuuksia olisi ollut. Salasuhteeni on kai sitten nuoruuden rakkauteni vaikka en nykyisin todellisuudessa edes haluaisi häntä puolisooni vaihtaa. Haluan pitää hänet rakastajani, olen se kadotettu elämä josta voi jäädä unelmoimaan.
Kyllästyin salasuhteeseen muutamissa kuukausissa. Mies alkoi omistushaluiseksi ja halusi kosketella julkisesti yms. Tuli tunkkainen fiilis.