Lidlissä on kassojen palvelu todella kummallista ainakin minun lähimmässä Lidlissä.
Aina kun käyn siellä, niin vähän väliä tulee kuulutus, jossa sanotaan, että "Hyvät asiakkaat, kassa 2 aukeaa, voitte nostaa ostoksenne kassalle 2" tai "Hyvät asiakkaat, kassa 2 menee kiinni". Kun kyseinen kassa ensin aukaistaan, niin sitten 5 minuutin jälkeen sitä ollaan jo sulkemassa ja sitten ehkä jo 10 minuutin päästä se aukeaa taas. Mitä ihmeen pelleilyä tuo on? Ei muissa kaupoissa ole tuollaista, että työntekijät ravaavat vähän väliä kassalle palvelemaan paria asiakasta ja taas sitten taas pois sieltä tullakseen hetken päästä takaisin vaan samaa kassaa pidetään auki useamman tunnin kerrallaan ja siellä on sama ihminen koko sen ajan myyjänä.
Kommentit (11)
No kyllä vaan on kaikissa kaupoissa ns. Hälykassat jotka ovat auki kun on jonoja, ja muuten kassat tekevät hyllytystä yms. Jotta saadaan varmasti kaikki revittyä työntekijöiden selkänahasta.
Miksi sinne ei vain voi palkata ihmisiä töihin? Kassalinjoja on vaikka 10, ja maksimissaan kolmessa niistä on kassahenkilö. Miksi kauppa ei työllistä seitsemää ihmistä lisää? Ja samaan aikaan vongutaan työvoimapulaa. Omituista.
"Kassoille tarvitaan henkilökuntaa, kiitos."
10 minuutissa kerkeää täyttämään hyllyjä aika tavalla, tai siistimään myymälää.
Muissa kaupoissako et ole koskaan nähnyt kassojen tulevan purkamaan jonoja?
Vierailija kirjoitti:
No kyllä vaan on kaikissa kaupoissa ns. Hälykassat jotka ovat auki kun on jonoja, ja muuten kassat tekevät hyllytystä yms. Jotta saadaan varmasti kaikki revittyä työntekijöiden selkänahasta.
Montako kertaa päivässä hoet tuota "työntekijöiden selkänahasta" -paskaa?
Millainen koulutus sinulla muuten on? Millaista työtä teet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne ei vain voi palkata ihmisiä töihin? Kassalinjoja on vaikka 10, ja maksimissaan kolmessa niistä on kassahenkilö. Miksi kauppa ei työllistä seitsemää ihmistä lisää? Ja samaan aikaan vongutaan työvoimapulaa. Omituista.
Älä ainakaan koskaan yrittäjäksi ryhdy, taidat olla itse jossain suojatyöpaikassa?
Lähimmässä S-marketissakaan, jossa käyn, ei koskaan istu viittä kassaa toimettomana, vaikka viisi kassapistettä sielläkin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kiesus. Kuolisin tylsyyteen, jos minun pitäisi päivä vain istua persiilläni tyhjällä kassalla odottamassa asiakkaita. Hyllytän mielelläni kassatyön ohessa, kuluu aika ripeään kun on puuhaa ja bonuksena liikunta. Istumatyö on melkoisen epäterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska myös se kauppa on liiketoimintaa, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa ja kun nuo henkilöstökulut nyt sattuvat olemaan yksi isoimmista menoeristä, niin siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiesus. Kuolisin tylsyyteen, jos minun pitäisi päivä vain istua persiilläni tyhjällä kassalla odottamassa asiakkaita. Hyllytän mielelläni kassatyön ohessa, kuluu aika ripeään kun on puuhaa ja bonuksena liikunta. Istumatyö on melkoisen epäterveellistä.
Minä myös. Kaikista kamalin on pelkkä kassavuoro, hyi 🙄
Kassan aukeamiskuulutus kuuluu ensin kassoilla, vasta sitten varastossa. Myyjä lähtee juoksemaan kassalle varastosta vasta tämän jälkeen.
Tehokkuuden tavoittelu?