Kävin poistamassa kasvon luomet laserilla, kysy mitä vain.
Äsken tuli käytyä poistamassa 3 luomea kasvoista näkyviltä paikoilta ja nyt on niiden tilalla mustat arvet.
Silmäkulmasta iso, ihan nenän juuresta yksi pieni ja leuasta yksi pieni. Kaikki oli koholla olevia.
Itse odotin aivan liian kauan ennen kuin tajusin/uskalsin käydä ja nyt mietin, että miksi en käynyt aiemmin..
Kaikki luomet puudutetaan ensin pistämällä niihin neulalla puuduteainetta, ei satu paljoa. Sen jälkeen voit haistaa kun oma iho palaa, mutta et tunne mitään.
Olen jo nyt tyytyväinen vaikka en tiedä lopputulosta :D
Saa kysyä.
Kommentit (19)
mies olen kirjoitti:
Äsken tuli käytyä poistamassa 3 luomea kasvoista näkyviltä paikoilta ja nyt on niiden tilalla mustat arvet.
Silmäkulmasta iso, ihan nenän juuresta yksi pieni ja leuasta yksi pieni. Kaikki oli koholla olevia.
Itse odotin aivan liian kauan ennen kuin tajusin/uskalsin käydä ja nyt mietin, että miksi en käynyt aiemmin..
Kaikki luomet puudutetaan ensin pistämällä niihin neulalla puuduteainetta, ei satu paljoa. Sen jälkeen voit haistaa kun oma iho palaa, mutta et tunne mitään.
Olen jo nyt tyytyväinen vaikka en tiedä lopputulosta :D
Saa kysyä.
Oliko kallis toimenpide?
Minulla jäi kamala paloarpi selkaan
Leikatut kasvoissa huomaamattomia
Miten nopeasti iho paranee tuollaisen jälkeen? Kauan pitää olla peseytymättä, entä milloin saa meikata normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Paljon maksoi? Kerrottiinko jääkö arpea?
Kelakorvauksen jälkeen 387€. Ei jää arpea, mutta lääkäri kertoi, että voi jäädä sellainen valkoinen jälki eli se iho luomen alueella ei ehkä ole täysin samaa väriä mitä muu iho. Jää nähtäväksi.
Kuka teki toimenpiteen? (Yleislääkäri? plastiikkakirurgi?)
Paljonko Sigurd Perssonin Gunda-kasarista saa euroissa, jos sen myy Japaniin?
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti iho paranee tuollaisen jälkeen? Kauan pitää olla peseytymättä, entä milloin saa meikata normaalisti?
"jälkihoito-ohjeet: Alueen suojaaminen ja kuivana pitäminen ainakin 1-2 viikon ajan, ei ruven irroittelua mekaanisesti. Hoidetun alueen suojaaminen auringolta ainakin 3kk:n ajan, kehittyvän arven hoito tarvittaessa silikonigeelillä esim dermatix."
2 viikon saunakielto. Uida voi mutta pää tulisi pitää veden yläpuolella.
Laserilla poistettuna se luomikudos ilmeisesti vaan katoaa/palaa pois? Eli luomia ei lähetetä patologille näytteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka teki toimenpiteen? (Yleislääkäri? plastiikkakirurgi?)
LT, Ihotautien erikoislääkäri
Kuivuuko silmät, kun luomet on poistettu?
Vierailija kirjoitti:
Laserilla poistettuna se luomikudos ilmeisesti vaan katoaa/palaa pois? Eli luomia ei lähetetä patologille näytteeksi?
Ennen toimenpidettä lääkäri katsoo jokaisen luomen yksitellen, että onko se soveltuva laseroitavaksi.
Jos luomet on ok niin mitään ei lähetetä eteenpäin. Luomikudos palaa pois.
Aiotko käyttää arpivoidetta? Onkohan tuo silikonigeeli siis sama kuin arpivoiteet..
Vierailija kirjoitti:
Aiotko käyttää arpivoidetta? Onkohan tuo silikonigeeli siis sama kuin arpivoiteet..
En aio käyttää ainakaan alkuun, mutta täytyy katsoa miten arvet paranee. Näyttäisi olevan sama asia.
En kyllä poistaisi kasvoista laserilla, saattaa jäädä rumat jäljet.
Minulla poistettiin kasvoista luomia leikkaamalla, plastiikkakirurgi teki sellaisia erikoistikkejä ja leikkauspaikkoja ei edes huomaa. Vartalosta poistatin laserilla, mutta jälki ei ole nättiä. Ystävällä kasvoi luomi takaisin laseroinnin jälkeen. Itselläni siis luomien kokoiset arpikudokset..
Itselleni tuli hyvää jälkeä laserilla, mutta monta vuotta jälkeenpäin sitten ilmestyi arpi joka on koholla siihen paikkaan. Leikata nyt ei missään nimessä kannata, arpi tulee.
Sellainen kun #1 mole remover voide jonka tilasin netistä toimi myös suht hyvin, melkein yhtä hyvä jälki kuin laserilla.
Niin, ja tilaa sit netistä paksu silikoni laastari niin että se arpi paranee nopeammin eikä mene koholle.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja tilaa sit netistä paksu silikoni laastari niin että se arpi paranee nopeammin eikä mene koholle.
Mepitacia saa apteekista rullan parillakympillä ja yhtä palaa voi käyttää pitkään koska se pestään hajustamattomalla pesuaineella kun menee itse pesulle.
Paljon maksoi? Kerrottiinko jääkö arpea?