Mies uhkaa toimittaa laitoshoitoon joka kerta kun tulee riitaa
Tuntuu ihan hirveältä. Joskus harvakseltaan kun tulee riitaa, uhkaa laitoshoidolla. Miehen riitely on sellaista ettei jää kunnolla keskustelemaan, vaan vaihtaa huonetta ja lähtee menemään, vaikka mulla olis kuinka jotain sydämellä. Sitten turhaudun ja korotan ääntäni ja sitten tulee se " pitäiskö sut laittaa johonkin laitokseen"..
Jotenkin niin epäreilu lausahdus, ei tee mieli selvittää enää mitään.
Kommentit (39)
Meillä sama. Lisäksi mies ottaa puhelimen esille ja esittää rupeavansa soittamaan mielisairaalaan.
Nyt on vaaran paikka. Miehesi on tyypillinen narsisti. Näistä sanallisista uhkauksista ja henkisestä väkivallasta hän pikku hiljaa etenee fyysiseen väkivaltaan. Tämän jälkeen on todennäköistä ettei tarina pääty sinun kannaltasi hyvin. Miettisin sinuna tarkkaan seuraavia askeleitasi. Itse lähtisin pois suhteesta pikimmiten. Tosin niin, etten antaisi miehelle vihiä tästä, koska tilastollisesti tällöin tapahtuu eniten väkivaltaa suhteissa kun nainen on aikeissa lähtä väkivaltaisesta suhteesta.
Nyt on vaaran paikka. Miehesi on tyypillinen narsisti. Näistä sanallisista uhkauksista ja henkisestä väkivallasta hän pikku hiljaa etenee fyysiseen väkivaltaan. Tämän jälkeen on todennäköistä ettei tarina pääty sinun kannaltasi hyvin. Miettisin sinuna tarkkaan seuraavia askeleitasi. Itse lähtisin pois suhteesta pikimmiten. Tosin niin, etten antaisi miehelle vihiä tästä, koska tilastollisesti tällöin tapahtuu eniten väkivaltaa suhteissa kun nainen on aikeissa lähtä väkivaltaisesta suhteesta.
Uuh, kuulostaapa valitettavan tutulta. Mun isäpuolella oli tapana lapsuudessani uhkailla riidan yhteydessä aina äitiäni hoitoon toimittamisella. Erittäin ahdistavaa lapsen kannalta ja myöhemmin äiti on kertonut, että oli hänelle myös todella pelottavaa, koska isäpuolen ensimmäinen vaimo oli ollut mielisairaalassa ja ex-vaimon vanhempien mukaan isäpuoleni toimittamana. 70-80-luvuilla tuollainen oli oikeasti ihan mahdollista, nykyään ei varmaankaan.
Joka tapauksessa, jos miehesi ihan tosissaan sanoo noin, eikä vaan heittona silmiään pyöritellen totea, että hoitoon kuuluisit, lähde äkkiä. Ei sillä, että tuo "huvikseen" sanominenkaan olisi ok, mutta sehän on kuitenkin valitettavan yleinen heitto lähes tuntemattomista ihmisistä, julkkiksista jne. Jos taas oikeasti otsikkosi mukaan uhkaa toimittaa hoitoon, niin silloin kyllä sinun on toimittava.
Kysypä siltä, miten meinaa "laitokseen laittamisen" käytännössä konkreettisesti totetuttaa? Soittaa ambulanssin ja odottaa että vievät sinut pois? Vai itsekö sitooko sinut, pakkaa auton perään ja kippaa jonkin laitoksen portaille? Vai pyytäkö sinun itse kävelevän sinne vai mitä häh täh.
Jos vastaus on selvä ja loppuun asti mietitty suunnitelma... Juokse lujaa karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se yhtään lohduttaa, ihmistä on ihan hemmetin vaikea toimittaa minkäänlaiseen hoitoon, vaikka olis aihettakin.
No kiitos, tiedän kyllä.
Jotenkin vaan niin loukkaava lausahdus. Tuntuu mukavalta kun toinen pitää hulluna.
SInuna hommaisin oman asunnon niinku heti. Se sika ei ansaitse sinua,en käsitä miksi olet suhteessa jossa riidellään ja haukutaan puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se yhtään lohduttaa, ihmistä on ihan hemmetin vaikea toimittaa minkäänlaiseen hoitoon, vaikka olis aihettakin.
No kiitos, tiedän kyllä.
Jotenkin vaan niin loukkaava lausahdus. Tuntuu mukavalta kun toinen pitää hulluna.SInuna hommaisin oman asunnon niinku heti. Se sika ei ansaitse sinua,en käsitä miksi olet suhteessa jossa riidellään ja haukutaan puolisoa.
Lisään vielä että hommaa se asunto miehen selän takana ja muuta maistraatissa, postiin ja puhelinoperaattorille tietosi luovutuskieltoon jo nyt niin uusi osoitteesi ei päivity minnekään mistä meis sen saisi.Toivottavasti sulla on oma tili eikä miehellä ole pääsyä sinne. Parisuhteesi on sairas, juokse ja lujaa!
Sopii vaan arvailla mitä tuo "korotan ääntäni" tarkoittaa käytännössä... Ymmärrän miestäsi. Kurkku suorana riitaisan hysteerisenä rääkyvät ihmiset ovat ällöttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaisin varmaan jotain, että kyllä se näytät sinä olevan, joka enemmän sitä terapiaa kaipaat, kun et pientä erimielisyyttä kestä alkamatta haukkua hulluksi.
Itse olen vastannut hulluussyytöksiin, että " on ole ainoa, joka täältä hoitoon viedään kun pilliauto tulee hakemaan , enkä edes ensimmäinen. Sopisiko enää kyytiin ollenkaan, kun ensin keräillään minua hullummat."
Kun tämän lausahtaa kylmän viileällä ja rauhallisella äänellä, jopa hiljenevät.
Puhukaa niistä asioista normaalisti, silloin kun ette riitele. Ei riidan aikana kannata asioita yrittää selvitää, tulee sanottua mitä sattuu.
Juota miehellesi ahosen-setä kiljua ja jätä äijä.
Vierailija kirjoitti:
Sopii vaan arvailla mitä tuo "korotan ääntäni" tarkoittaa käytännössä... Ymmärrän miestäsi. Kurkku suorana riitaisan hysteerisenä rääkyvät ihmiset ovat ällöttäviä.
Tuli sama mieleen. Ap:n yritän puhua asioista ja vähän hermostun tarkoittaa luultavasti että rääkyy miehen korvaan ja seuraa väkisin huoneesta toiseen vaikka mies sanoo että rauhoitu ensin ja puhutaan sitten, en saa mitään selvää.
Ensi kerralla teeskentele että soitat hätänumeroon ja tilaat ambulanssia henkilölle joka näyttää seonneen. Varmista että mies kuulee.
Vitsit, mä sanoin mun entiselle miesystävälle, josta tuli siis niiden sanojen saattelemana entinen miesystävä, että hankkiudu hoitoon! Mä oikeasti tarkoitin sitä. Olihan se varmaan luokkaavaa, mutta en jäänyt katselemaan sitä sen kauempaa. Olis ollu joka kerta samanlaisessa tilanteessa kurjaa kehottaa hankkiutumaan hoitoon ja sitten seuraavana päivänä olis niinkuin mitään ei olis sanonutkaan. Kyllä tuntuis pahalta sanoa noin useamminkin.
Miksi on sellasen ihmisen kanssa jonka olis syytä hoidattaa pääkoppansa kuntoon ennen kuin kelpaa.
Faija ja vaimo ovat samanlaisia raivoajia kuin sinä. Kissa nostetaan pienimmästäkin asiasta pöydälle. Äiskä on taas hiljainen mököttävä piikittelevä marttyyri kuten minä.
Jostain syystä äidin kanssa olen vähiten tekemisissä, tuntuu että molemmat mököttävät ja vellovat vanhoissa mitättömissä jutuissa kun nuo raivopäät taas käsittelevät kaikki asiat hetkessä raivon vallassa. Sen jälkeen mun tunnemärehtimistä eivät jaksa kuunnella ja mennään taas eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei ole tottunut selvittämään asioita puhumalla, tai ylipäätään tottunut selvittämään asioita?
Osa niistä ei haluakaan tai ole kyvykkyyttä pahimmillaan.
Itseäni pelottaisi tuollainen mies. En pystyisi tuntemaan oloani turvalliseksi suhteessa. Varmistaisin muun turvaverkoston itselleni ja lähtisin suhteesta mahdollisimman vähin äänin ja ystävällisesti.
ps. eli pääasia olisi etäisyyden ottaminen, oman turvallisuuden varmistaminen ja jollain tavalla rauhallisten välien säilyttäminen miehen kanssa.
38
Voithan kysyä mieheltä, miten asia hänen mielestään tulisi ratkaista. Voit kertoa lisäksi mitä tapahtuu, jos asioista ei keskustella. Jos siis suostuu kuuntelemaan.