Elloksen vaihto/palautus verkkokaupassa
Tein pitkästä aikaa tilauksen Ellokselta ja verkkokaupan ulkoasu oli muuttunut aika radikaalisti. Nyt en löydä vaihto/palautus vaihtoehtoa mistään, aikaisemmin se oli suoraan tilauksessa tuotteiden jälkeen. Haluaisin tehdä palautuksen netissä, jotta tilalle tulevat tuotteet lähetettäisiin nopeammin minulle. Osaatko auttaa, kiitos? Enkä jaksa soittaa hoonosoomi asiakaspalveluun :D jos tuli ekana sitä mieleen ehdottaa.
Kommentit (7)
Miten niin kallis? 6,05 senttiä min + pvm. Olen vaan joskus joutunut eteläisestä naapurista kotoisin olevan asiakaspalvelijan palvelemaksi, ja oli hieman tuskaista saada edes ongelmaansa ymmärretyksi.
En tiedä onko siellä sellaista enää ollenkaan, minä en ainakaan löytänyt, eikä mielestäni tilausehdoissa tai paketissa olevissa palautusohjeissakaan asiasta kerrottu.
Niin Elloksen kuin HM:n verkkosivujen uudistukset on ihan pyllystä. Paljon huonommiksi muuttuneet mm. omissa tiedoissa/profiilissa näkyvät aiemmat tilaukset ja palautukset.
Kummallakin takkusi myös laskutus kesällä, enkä saanut kesäkuussa laskua ollenkaan vaikka molemmista olin tilannut niin, että lasku olisi pitänyt tulla. HM:ään soitin ja sieltä aspa kehotti tarkistamaan omista tiedoista velkasumman ja maksamaan sen mukaan. Niin olin tehnytkin, koska tilitiedoissa näkyi, että eräpäivä oli ollut 30.6. (soitin heinäkuun alkupuolella). Sanoin aspalle, ettei ole minun asiani käydä sekavilta nettisivuilta penkomassa jotain laskusummia, koska sellaista ei ole sovittu tilausta tehdessä. Verkko- ja sähköpostilaskut jne. on tietysti ihan ok, mutta niistä pitää olla tieto jo siinä vaiheessa, kun asikas tekee tilauksensa. Nyt ei ollut edes sähköpostilaskua vaan olettivat, että kaikki käyvät omista tiedoistaan katsomassa summan. Aspa vaan jankkasi, että eivät tietenkään voi sellaista vaatia, mutta hän vahvasti suosittelee, niin ei tule sitten mitään muistutusmaksuja?! Vastasin, että en todellakaan maksa mitään myöhästymismaksuja laskusta, jota minulle ei ole koskaan edes lähetetty.
Elloksella oli aivan sama tilanne paitsi vastaavanlainen keskustelu käytiin sähköpostin välityksellä, joka oli kaiken huipuksi heidän puoleltaan englanninkielistä. Vastasin suomeksi samat asiat kuin HM:lle ja lisäksi kommentoin, että suomenkielisestä verkkokaupasta oletan saavani suomenkielistä palvelua.
Päätin, että nyt laitan molemmat verkkokaupat joksikin aikaa pannaan, kun en jaksa tuollaista pelleilyä. Katsotaan, jos ensi vuoden puolella ovat saaneet uudistuksensa toimimaan niin kuin kuuluu. Murr.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko siellä sellaista enää ollenkaan, minä en ainakaan löytänyt, eikä mielestäni tilausehdoissa tai paketissa olevissa palautusohjeissakaan asiasta kerrottu.
Niin Elloksen kuin HM:n verkkosivujen uudistukset on ihan pyllystä. Paljon huonommiksi muuttuneet mm. omissa tiedoissa/profiilissa näkyvät aiemmat tilaukset ja palautukset.
Kummallakin takkusi myös laskutus kesällä, enkä saanut kesäkuussa laskua ollenkaan vaikka molemmista olin tilannut niin, että lasku olisi pitänyt tulla. HM:ään soitin ja sieltä aspa kehotti tarkistamaan omista tiedoista velkasumman ja maksamaan sen mukaan. Niin olin tehnytkin, koska tilitiedoissa näkyi, että eräpäivä oli ollut 30.6. (soitin heinäkuun alkupuolella). Sanoin aspalle, ettei ole minun asiani käydä sekavilta nettisivuilta penkomassa jotain laskusummia, koska sellaista ei ole sovittu tilausta tehdessä. Verkko- ja sähköpostilaskut jne. on tietysti ihan ok, mutta niistä pitää olla tieto jo siinä vaiheessa, kun asikas tekee tilauksensa. Nyt ei ollut edes sähköpostilaskua vaan olettivat, että kaikki käyvät omista tiedoistaan katsomassa summan. Aspa vaan jankkasi, että eivät tietenkään voi sellaista vaatia, mutta hän vahvasti suosittelee, niin ei tule sitten mitään muistutusmaksuja?! Vastasin, että en todellakaan maksa mitään myöhästymismaksuja laskusta, jota minulle ei ole koskaan edes lähetetty.
Elloksella oli aivan sama tilanne paitsi vastaavanlainen keskustelu käytiin sähköpostin välityksellä, joka oli kaiken huipuksi heidän puoleltaan englanninkielistä. Vastasin suomeksi samat asiat kuin HM:lle ja lisäksi kommentoin, että suomenkielisestä verkkokaupasta oletan saavani suomenkielistä palvelua.
Päätin, että nyt laitan molemmat verkkokaupat joksikin aikaa pannaan, kun en jaksa tuollaista pelleilyä. Katsotaan, jos ensi vuoden puolella ovat saaneet uudistuksensa toimimaan niin kuin kuuluu. Murr.
Eli maksoitko yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko siellä sellaista enää ollenkaan, minä en ainakaan löytänyt, eikä mielestäni tilausehdoissa tai paketissa olevissa palautusohjeissakaan asiasta kerrottu.
Niin Elloksen kuin HM:n verkkosivujen uudistukset on ihan pyllystä. Paljon huonommiksi muuttuneet mm. omissa tiedoissa/profiilissa näkyvät aiemmat tilaukset ja palautukset.
Kummallakin takkusi myös laskutus kesällä, enkä saanut kesäkuussa laskua ollenkaan vaikka molemmista olin tilannut niin, että lasku olisi pitänyt tulla. HM:ään soitin ja sieltä aspa kehotti tarkistamaan omista tiedoista velkasumman ja maksamaan sen mukaan. Niin olin tehnytkin, koska tilitiedoissa näkyi, että eräpäivä oli ollut 30.6. (soitin heinäkuun alkupuolella). Sanoin aspalle, ettei ole minun asiani käydä sekavilta nettisivuilta penkomassa jotain laskusummia, koska sellaista ei ole sovittu tilausta tehdessä. Verkko- ja sähköpostilaskut jne. on tietysti ihan ok, mutta niistä pitää olla tieto jo siinä vaiheessa, kun asikas tekee tilauksensa. Nyt ei ollut edes sähköpostilaskua vaan olettivat, että kaikki käyvät omista tiedoistaan katsomassa summan. Aspa vaan jankkasi, että eivät tietenkään voi sellaista vaatia, mutta hän vahvasti suosittelee, niin ei tule sitten mitään muistutusmaksuja?! Vastasin, että en todellakaan maksa mitään myöhästymismaksuja laskusta, jota minulle ei ole koskaan edes lähetetty.
Elloksella oli aivan sama tilanne paitsi vastaavanlainen keskustelu käytiin sähköpostin välityksellä, joka oli kaiken huipuksi heidän puoleltaan englanninkielistä. Vastasin suomeksi samat asiat kuin HM:lle ja lisäksi kommentoin, että suomenkielisestä verkkokaupasta oletan saavani suomenkielistä palvelua.
Päätin, että nyt laitan molemmat verkkokaupat joksikin aikaa pannaan, kun en jaksa tuollaista pelleilyä. Katsotaan, jos ensi vuoden puolella ovat saaneet uudistuksensa toimimaan niin kuin kuuluu. Murr.
Nettisivujen pilaaminen vaikuttaisi olevan yleinen trendi. Kymmenisen vuotta sitten useat sivustot olivat paljon kevyempiä, selkeämpiä ja monipuolisempia. Nykyään sivut ovat hitaita ja raskaita karsituista ominaisuuksistaan huolimatta. Näin sekä Elloksessa että esim. Saton sivuilla. Reittiopaskin turmeltu täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko siellä sellaista enää ollenkaan, minä en ainakaan löytänyt, eikä mielestäni tilausehdoissa tai paketissa olevissa palautusohjeissakaan asiasta kerrottu.
Niin Elloksen kuin HM:n verkkosivujen uudistukset on ihan pyllystä. Paljon huonommiksi muuttuneet mm. omissa tiedoissa/profiilissa näkyvät aiemmat tilaukset ja palautukset.
Kummallakin takkusi myös laskutus kesällä, enkä saanut kesäkuussa laskua ollenkaan vaikka molemmista olin tilannut niin, että lasku olisi pitänyt tulla. HM:ään soitin ja sieltä aspa kehotti tarkistamaan omista tiedoista velkasumman ja maksamaan sen mukaan. Niin olin tehnytkin, koska tilitiedoissa näkyi, että eräpäivä oli ollut 30.6. (soitin heinäkuun alkupuolella). Sanoin aspalle, ettei ole minun asiani käydä sekavilta nettisivuilta penkomassa jotain laskusummia, koska sellaista ei ole sovittu tilausta tehdessä. Verkko- ja sähköpostilaskut jne. on tietysti ihan ok, mutta niistä pitää olla tieto jo siinä vaiheessa, kun asikas tekee tilauksensa. Nyt ei ollut edes sähköpostilaskua vaan olettivat, että kaikki käyvät omista tiedoistaan katsomassa summan. Aspa vaan jankkasi, että eivät tietenkään voi sellaista vaatia, mutta hän vahvasti suosittelee, niin ei tule sitten mitään muistutusmaksuja?! Vastasin, että en todellakaan maksa mitään myöhästymismaksuja laskusta, jota minulle ei ole koskaan edes lähetetty.
Elloksella oli aivan sama tilanne paitsi vastaavanlainen keskustelu käytiin sähköpostin välityksellä, joka oli kaiken huipuksi heidän puoleltaan englanninkielistä. Vastasin suomeksi samat asiat kuin HM:lle ja lisäksi kommentoin, että suomenkielisestä verkkokaupasta oletan saavani suomenkielistä palvelua.
Päätin, että nyt laitan molemmat verkkokaupat joksikin aikaa pannaan, kun en jaksa tuollaista pelleilyä. Katsotaan, jos ensi vuoden puolella ovat saaneet uudistuksensa toimimaan niin kuin kuuluu. Murr.
Eli maksoitko yhtään mitään?
:D :D No maksoin tietysti molempiin puljuihin sen, mitä olin velkaa! Nyt en meinaa vaan jatkossa vähään aikaan tilata, kun en jaksa yrittää itse muistella, että pitäisi käydä omilta sivuilta katselemassa, olenko jotain velkaa vai en.
Lisäksi noissa ei välttämättä tiedot ole ajan tasalla, jos on vaikka palauttanut osan tilauksestaan. Elloksella on vielä ollut sellainen omituinen lauselma tarjoustensa yhteydessä, että saatamme harkita alennusprosenttia uudestaan, jos tilauksesta palautetaan jotain.
En myöskään hyväksy sitä, että molemmissa tapauksissa oli velkasummaan laitettu laskutuslisä vaikka mitään laskua ei edes ollut tullut. Maksoin kyllä laskutuslisätkin, kun en jaksanut enempää asiasta rettelöidä, mutta tosiaan pannaan menee nyt hetkeksi.
Itsellä sama dilemma, etsin joka puolelta elloksen sivuja nettipalautus-/vaihtolomaketta, mutta en löydä. Onko siis niin että vaihto onnistuu vain etanapostilla menevällä lipukkeella paketin mukana, jolloin saattaa käydä niin ettei vaihto enää onnistu kun tuote myyty loppuun kun palautus viimein saapuu varastolle? Onpa surkeaa jos näin. AIkaisemmin palautus/vaihto tehtiin netin kautta ja se oli aika näppärää.
Et tietenkään kun numero on kallis.