Apua! Etikka ja siirappi 10kk vauvan lihapullissa?
Aloin tehdä lihapullia vauvalle sormiruokailumielessä ja läimäsin sinne korppujauhoja, joissa sitten olikin etikkaa ja siirappia. Tyhmänä en huomannut tarkistaa etukäteen, vaan tuli väsyksissä laitettua. Korppujauhoissa kaiken kukkuraksi vielä jodioitua suolaa ja sokeria! Menivätkö lihapullat nyt vain aikuisten syöntiin, vai voisinko antaa lapselle? Vauva 10,5kk.
Kommentit (25)
Huoh... voit antaa. Lapsi saa niin paljon kemikaaleja muiden tuotteiden ja ilman mukana, että jonon jatkoksi vaan.
Korppujauhot lihapullissa on ihan tarpeettomia. Ne voi korvata porkkanaraasteellakin.
Kannattaisko nyt lukea se korppujauhojen tuoteseloste uudelleen? Hirvensarvisuolaa niissä joskus on, mutta että etikkaa!?!
Tee lihapullat pelkästä jauhelihasta, hieman mausteita mukaan.
Ihan turhia kaikki korppujauhot, munat yms.
Joo. Huoh. Mulla aina ennen kotimaisia ollut, mutta nyt tullut joku kämmi ja ostanut Xtran korppujauhoja.
Ap.
No ei kyllä xtrankaan korppujauhoissa mitään etikkaa ja siirappia ole.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Huoh. Mulla aina ennen kotimaisia ollut, mutta nyt tullut joku kämmi ja ostanut Xtran korppujauhoja.
Ap.
Tuotekuvaus
X-tra korppujauhot sopivat vuokien leivitykseen, laatikkoruokien kuorruttamiseen ja lihamureketaikinaan.
Ainesosat
Vehnäjauho, vesi, hiiva, jodioitu suola, happamuudensäätöaine (E 330), vehnägluteeni, jauhonparanne (E 300), kasviöljy.
(E330 on sitruunahappo ja E300 askorbiinihappo)
Eli missä tässä mielestäsi on siirappi ja etikka?
Minun pussissa lukee:
Ainesosat; Vehnäjauho (EU), vesi, jodioitu suola, täysjyvävehnäjauho, ohramallasjauho, ruissihtijauho, vehnämallasjauho, hiiva, kaurahiutale, rapsiöljy, sokeri, siirappi, etikka.
Terveisin AP
No ei mitään merkitystä, jos 10 kk:n ikäisen vauvan lihapullissa on häviävän pieni määrä tuollaisia. (Vaikka en kyllä ymmärräkään, millaisia ihmeellisiä korppujauhoja tuommoiset sitten ovat. Enkä sitäkään, että miksi laittaa lihapulliin korppujauhoja ylipäätään – hyvin onnistuu ihan pelkällä lihalla ja mausteilla.)
Vierailija kirjoitti:
Minun pussissa lukee:
Ainesosat; Vehnäjauho (EU), vesi, jodioitu suola, täysjyvävehnäjauho, ohramallasjauho, ruissihtijauho, vehnämallasjauho, hiiva, kaurahiutale, rapsiöljy, sokeri, siirappi, etikka.
Terveisin AP
Eli ne on jotain ruiskorppujauhoja eikä tavallisia?
Tuskin se vauveli kuitenkaan kovin montaa pannullista vetää kerralla niitä lihapullia. Jos syö pari niin ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Minun pussissa lukee:
Terveisin AP
Noh, Foodiesta ei löytynyt kuin kaksi jauho(seos) tuotetta X-tralle ja kummassakaan ei ole mainitsemiasi ainesosia.
https://www.foodie.fi/products/967?tag_ids=10082
Mitähän lie olet ostanut ja mistä....
Siirappi ja etikka on mainittu ainesosalistan viimeisenä, joten niitä on todella vähän niissä korppujauhoissa. Sen lisäksi korppujauhoja laitetaan niin vähän lihapulliin, että noiden aineiden määrä valmiissa lihapullassa on häviävän pieni.
Vauvanhoidossa saa käyttää järkeä.
Katsotaas.. Nää on Xtra Korppujauho 500g
T. Ap
Ja minäkään en osannut kuvitella, että korppujauhot nyt mitään tämmöisiä sisältävät, mutta kun halpaa ostanut, niin laadun näkee...
Ap puhuu soopaa. Tuollaista ei löydy googlella.
Ja mitä ihmettä, ei pienen pieni hippunen siirappia - joka siis on sokeria, ei myrkkyä - tai etikkaa ole millään tavalla haitaksi lapselle. Edes vauvalle.
Xtran korppujauhoja nuo eivät ainakaan ole. Ap on aika todella huono trolli, 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pussissa lukee:
Terveisin AP
Noh, Foodiesta ei löytynyt kuin kaksi jauho(seos) tuotetta X-tralle ja kummassakaan ei ole mainitsemiasi ainesosia.
https://www.foodie.fi/products/967?tag_ids=10082
Mitähän lie olet ostanut ja mistä....
Ostin Prismasta. Tässä pussissa on eri sommittelu ja värit, kuin tuossa linkkaamassasi.
T. ap
Minkälaiset korppujauhot sisältävät etikkaa ja siirappia?