Suositelkaa matkakohdetta tammikuussa
Ensimmäistä kertaa tarkoitus matkustaa lapsen kanssa, tuolloin n. vuoden ikäinen.
Mielellään suora lento, lämmintä, ei pahin turistirysä mutta kuitenkin mahdollisimmam helppo pienen lapsen kanssa.
Tykkäämme vaeltaa luonnossa, uida ja syödä hyvin.
Onko Thaimaassa mielenkiintoisia kohteita joissa pääsee tekemään muutakin kuin maata auringossa? Onko Vietnam hankala lapsen kanssa? Kanaria ei oikein kiinnosta paitsi jos joku osaa vinkata sieltä mielenkiintoisen kohteen. Dubai ei kiinnosta.
Olemme matkustaneet melko paljon mutta nyt tosiaan ensimmäistä kertaa lapsen kanssa. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!
Kommentit (4)
Kiitos vinkeistä! Singapore voisi olla hyvä vaihtoehto, pitääpä tutkiskella enemmän. Vietnam kiinnostaisi tosi paljon mutta ehkä sinne sitten kun lapsi on vähän vanhempi.
Onko muilla kokemuksia ja ehdotuksia jaettavaksi?
Ei ainakaan Thaimaa! Tai en tiedä muusta mutta Phuketin kohteet ainakin on turistirysiä pahimmasta päästä ja kaikki paitsi parhaat hotellit on likaista ja alkeellista. Me käytiin puolivuotiaan kanssa Lanzaroten Playa Blancassa ja tykättiin. Ehkä ei teille sopiva jos ette Kanarialle kaipaa mutta mainitsen nyt kuitenkin. Siistiä ja rauhallista oli. Sopivan lämmin, ei liian kuuma. Nimenomaan helppo kohde pienen lapsen kanssa ja saaren luonto ihan omanlaistaan. Karua ja erilaista kuin missään muualla missä olen käynyt.
Nuo lyhyiden lentomatkojen päässä olevat Kanaria, Dubai ja Israel ainakin ovat tammikuussa usein suht. viileitä säiden suhteen. Viikoksi en itse tuota pidemmäksi jaksaisi mennä mutta jos aikaa on enemmän käytettävissä suuntaisin Vietnamiin (esim. Phu Quoc), Sri Lankaan, Dominikaaniseen tasavaltaan tai vaikkapa Indonesiaan (esim. Bali).
Olemme matkustaneet todella paljon ennen lapsia ja lasten kanssa. Itse suosittelisin Singaporea, sieltä löytyy aivan kaikkea (kaupunkilomaa, rantoja, upeita luontokohteita, nähtävyyksiä, hyvä hygienia..).
Vietnamissa olen ollut ennen lapsia ja se oli ainakin silloin vähän haastava matkakohde, kun tiet huonoja ja etäisyydet pitkiä. Riippuu toki, että haluaako olla vaan yhdessä kohteessa vai kierrellä ympäriinsä. Tykkäsin kyllä Vietnamista ja hintataso on siellä todella edullinen. Mutta liikkumista en pitänyt helppona.
Thaimaa on aina kiva, itse suosittelisin jopa Bangkokia, jos ottaa kivan hotellin uima-altaalla hyvältä paikalta. Toki myös esim. Kamala beach Phuketista on kiva, jos haluaa enimmäkseen olla rannalla ja hotellilla.