Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolineutraalin avioliiton kannattaja! Vastustatko lähisukulaisten avioliittoja ja/tai moniavioisuutta?

Vierailija
10.08.2017 |

Jos vastustat, miten perustelet tämän sortumatta samoihin argumentteihin, joilla sukupuolineutraalia avioliittoa vastustettiin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta.

Vierailija
2/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee sen, mitä raamattu määrää. kun veljeni kuoli, niin otin hänen leskensä vaimokseni ja saatoin hänet raskaaksi, niin kuin kunnon miehen kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustatko sinä heteroavioliittoja koska ne voivat johtaa homoavioliittoihin? Pitäisikö heteroavioliitto murtaa koska se voi johtaa muunkinlasten avioliittomuotojen sallimiseen?

Ensinnäkään ei ole olemassa lakialoitetta kummankaan sallimiseksi joille olisi kymmenien tai satojen tuhansien kannattajamäärä. Näin niinkun ihan ensimmäiseksi. Niissä maissa missä moniavioisuus ja lapsiavioliitot on sallittu, on homoavioliitot kielletty. Porttiteoria ei siis toimi. Homoavioliiton merkitys on ihan erilainen, se sallii taloudellisen turvan pariskunnalle. Moniavioisuus vaikuttaisi lisääntymiseen merkittävällä tavalla yleistyessään ellei sitä varten tehtäisi merkittäviä muutoksia ja varmistettaisi ettei se johda ylijäämämiehiin. Et voi verrata homoliittoa näihin.

Vähän järkeä näihin juttuihin kiitos.

Vierailija
4/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta. Minun puolestani menköön jokainen naimisiin kenen kanssa haluaa jos se tekee molemmat onnelliseksi.

Vierailija
5/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta. Ihmiset saavat minun puolestani tehdä ihan mitä tahansa, mikä ei vahingoita puolustuskyvyttömiä kuten lapsia, eläimiä, jälkeenjääneitä tms. Mutta aikuiset täysivaltaiset ihmiset mun puolesta avioitukoot vaikka kymmenen kanssa jos haluavat, tai eläkööt miten vaan.

Vierailija
6/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastusta. Ihmiset saavat minun puolestani tehdä ihan mitä tahansa, mikä ei vahingoita puolustuskyvyttömiä kuten lapsia, eläimiä, jälkeenjääneitä tms. Mutta aikuiset täysivaltaiset ihmiset mun puolesta avioitukoot vaikka kymmenen kanssa jos haluavat, tai eläkööt miten vaan.

Sinun maailmankuvasi on mahdoton. Kai käsität, että säännöt ovat syntyneet käytännön pakosta ennen kuin sinua olikaan. Homoliittoja tämä ei koskisi muuten, mutta seuraapa siitäkin se lasten keinotekoinen tekeminen. Seuraukset näkyvät viiveellä. Pakkoko se on tätä liikakansoitusta vielä lisätä siltäkin osin.

Vierailija
7/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vastusta. en itse kuitenkaan tekisi kumpaakaan

Vierailija
8/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa en vastusta. Varsinkin monoliitot on aika harmittomia jos ne toteutetaan kaikkien osapuolien edun mukaisesti eli kaikki ovat täysi-ikäisiä ja suostuvat vapaasta tahdosta liittoon.

Lähisukuliitto on ongelmallisempi. Siinä suurin ongelmana on mahdolliset biologiset lapset ja heidän kehitysvammaisuuden riski. Tässä mennään metsään jos kielletään lisääntymästä tai pakkosteriloidaan. Se loukkaa ihmisen omaa tilaa.

Kun kaksi aikuista, tasa-arvoista, omasta tahdostaan haluaa silmia avioliiton niin se on minulle ok. Miksi ei olisi.

Vierailija
9/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulaisen kyllä, koska lapsille tulee suuremmalla todennäköisyydellä sairauksia. Eli biologisista syistä.

Moniavioliittoja en vastusta, jos kaikki osapuolet sen valitsevat ja hyväksyvät.

Vierailija
10/10 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä kysyt juuri tältä viiteryhmältä? Miksi et kaikilta avioliton hyväksyviltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi