Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasta kiusattu heti ensimmäisenä päivänä koulussa

Vierailija
10.08.2017 |

Tyttö aloitti tänään 7. luokan uudessa yläkoulussa. Tyttö tuli tänään itkien kotiin. Hänen vaatteitaan oli haukutta ja ulkonäköä myös. On käsittämätöntä, että täysin uudet ihmiset ympärillä ja heti kiusataan. Hävetkää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä laittoi kuvan faceen ekaluokkalaisesta kuitenkin niin, että kasvot eivät näkyneet: Pieni laiha tyttö ja iso reppu selässä; kyyneleet tuli. Olen ostanut lapselle suojelusenkeli-riipuksen ja kaikki lastenlapseni saavat samanmoisen aloittaessaan koulun.

Vierailija
22/28 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko L-porukkaa? (uskontokunta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt opetat lapselle miten lyödään ja lapsi voi sitten väkivallan avulla hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä, ei nuo opelle soittelut auta, sen olen itsekin kokenut. Lerran lyö ja kovaa niin jättävät rauhaan.

Väärin: Tyttäresi saa vähintäänkin jälki-istuntoa, jos tirvasee kiusaajia. Opeilla kun on tapana olla huomaamatta minkäänlaista väkivaltaa, tai kiusaamista luokkatoverusten keskuudessa siihen asti, kunnes kiusattu pistää kampoihin. Luonnollisesti kiusatusta leimataan siinä se kusipää, joka "ansaitseekin pientä höykytystä".

Itsekin olin ainoa luokallani, joka ikinä sai kiusaamisesta johtuvista syistä rankkua.

T. kiusattu

Vierailija
24/28 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Itse olen aina ihmetellyt mikseivät vanhemmat mene suoraan koululle puuttumaan tällaisiin tilanteisiin.

Itse kysyisin lapseltani ketkä kiusaavat ja menisin tämän jälkeen koululle,tuon ikäistä ei varmasti hirveästi tarvitse aikuisen miehen kovistella että loppuu.

Jos ei muu auta niin nolaa kiusaajan koululla,eiköhän luulisi loppuvan. Se tuntuu vain olevan valitettava fakta,että kiusaamiseen ei auta muu kuin fyysinen kontakti.

Vierailija
25/28 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Engin33r kirjoitti:

Hei.

Itse olen aina ihmetellyt mikseivät vanhemmat mene suoraan koululle puuttumaan tällaisiin tilanteisiin.

Itse kysyisin lapseltani ketkä kiusaavat ja menisin tämän jälkeen koululle,tuon ikäistä ei varmasti hirveästi tarvitse aikuisen miehen kovistella että loppuu.

Jos ei muu auta niin nolaa kiusaajan koululla,eiköhän luulisi loppuvan. Se tuntuu vain olevan valitettava fakta,että kiusaamiseen ei auta muu kuin fyysinen kontakti.

Ongelma on siinä, että kun aikuinen käy käsiksi 13-vuotiaaseen lapseen (erityisesti, jos aikuinen on mies ja lapsi tyttö), napsahtaa pahoinpitelysyyte ihan riippumatta siitä, miten hellävaraisesti kovistelit. Lisäksi yksi tai useampi kiusaajan kaveri kuvaa koko tapahtuman kännykällä ja julkaisee videon Youtubessa. Kun sitten olet ollut käräjillä, maksanut sakot ja kiusaajalle vahingonkorvaukset, kiusaaja todennäköisesti leveilee sinulta saamillaan rahoilla ja koko adjutanttikerho nauraa sekä sinulle että lapsellesi. Jotta kovistelusi toimisi pelotteena, sun pitäisi piestä kisaaja melko huolella. Ja tästä taas tulisi kovempi tuomio ja suuremmat vahingonkorvaukset. Kiusaaja saattaisi sen jälkeen lopettaa, mutta kukaan ei enää haluaisi olla missään tekemisissä lapsesi kanssa, koska hänen isänsä/äitinsä on tunnetusti skitso lapsia pahoinpitelevä väkivaltarikollinen. Vaikka lapsesi vaihtaisi koulua tai muuttaisitte kokonaan toiselle paikkakunnalle, aina jouku löytää Youtubesta videot ja lapsesi yksinäisyys hullun faijan/mutsin vuoksi jatkuu. 

Aloittajalle: todella ikävä tilanne :( Luokanvalvojaan nyt ainakin yhteys. Jos ei auta, niin rehtoriin. Ja jos sekään ei auta, niin kaupungin virkahierarkiassa aina yhtä pykälää ylöspäin. 

Vierailija
26/28 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että kun aikuinen käy käsiksi 13-vuotiaaseen lapseen (erityisesti, jos aikuinen on mies ja lapsi tyttö), napsahtaa pahoinpitelysyyte ihan riippumatta siitä, miten hellävaraisesti kovistelit.

Minun ujo, kiltti lapseni aloitti uudessa päiväkotiryhmässä. Kaksi kertaa ovat isommat pojat tulleet häntä sanallisesti pilkkaamaan ja nauramaan ja itkettämään. Sanoin tästä jo kahdesti päiväkodin opettajalle. Hän totesi, että hän ei kyllä ole huomannut mitään tuollaista mutta pihalla pojat ovat kyllä kaataneet lasta leikkiessään (juosseet takaapäin ja tönäisseet maahan selin seisseen lapseni). Sanoin, että jos yksikään kakara vielä kerrankin koskee minun lapseeni tai sanallisesti pahoittaa hänen mielensä, jollain tässä talossa on naaman sijalla verinen mössö ja se on siinä kohtaa minulle ihan sama, onko se opettaja vai yksi niistä kiusaajista. Minä nostan niin helvetillisen metelin, että ei ole se talo koskaan sellaista vielä kokenut.

t. toisen päiväkodin johtaja

Vierailija
27/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasta kiusataan koulussa joka pv😪 ja sen koulu on kivakoulu! Se nukahtaa aina klo 0.00 yöllä😭

Vierailija
28/28 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. Ylensä se alkaa 1lk. Jatkuu koko peruskoulun ajan.Ellei kiusattu itse vaihda koulua. Näin on ainakin 60 vuotta ollut.Kysessä ystävien tai sukulaisten lapset ,sukupolvet vain vaihtuu ja juuri samat koulut pääkaupunki alueella..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi