Apua!! Maksoin työntekijöille vahingossa palkan etuajassa, mitä teen?
Onko tämä ihan ok? :D Itse olisin kömmähdyksestä vaan iloinen, mutta en kyllä yhtään tiedä miten muut suhtautuisivat. Palkkapäivä olisi 15.pv, laitoin palkat maksuun tänään ja ainakin osalla on sama pankki kuin firmalla, joten rahat varmaan meni saman tien..
Kämmäsinkö pahasti? Olen aloittanut palkanlaskijana melko vähän aikaa sitten ja saan yleensä duunareiden työtunnit viime tipassa (yleensä palkanmaksupäivänä), nyt kun kerrankin olisi saanut rauhassa tehdä, niin normaali palkkapäivän paniikkivaihde iski päälle ja hoidin palkat samaan tapaan kuin ennenkin. Ääh!
Kommentit (18)
Lähetä kaikille sähköposti, jossa kerrot mitä tapahtui ja mainitset vielä, että palkkapäivänä ei siis tule lisää rahaa ja pahoittelet sekaannusta. Eikö yritykset hallitse minkäänlaista sisäisen viestinnän perustaitoja enää?
Ei mitään vakavaa. Jos joku nitisee, niin anna nitistä.
Laita nätti anteeksipyyntö sähköpostitse. :) Tuskin kuitenkaan kukaan mieltään pahoittaa.
Parempi noinpäin kuin että myöhässä. Omalta pomoltani saan joka kerta ruinata palkkaa
Ens palkka sit 2 viikkoa myöhemmin ni menee tasan
Jos laitoit palkat maksuun tänään niin eripankkilaiset eivät saa rahojaan vielä huomenna.
Mä edelleenkin ihmettelen tämän kaltaisia aloituksia.
Kurkku suorana huudetaan täältä apuja, niinkuin me voisimme täällä perua tapahtuneen.
Meillä firman palkkatilillä ei ole tänään rahaa palkanmaksuun, rahat on siellä vasta huomenna, joten pankki ottaa yhteyttä yritykseen ja ryhtyy selvittämään, miksi varaton yrittää palkanmaksua etukäteen. Meillä palkanlaskija saisi varoituksen - tosin ei meillä voi edes laittaa palkkoja maksuun muut kuin pomot eli laskenta etukäteen ja maksamisen hoitaa muut kuin palkanlaskija, jolla ei ole pääsyä yrityksen tileille.
Inhimillinen virhe, vaikka harmittavaa tietenkin. Ei mitään verrattuna Helsingin palkkasotkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Palkan voi periä takaisin.
Niin Helsingin kaupunki ei ainakaan pidä kiirettä sen suhteen.
Huomasin heinäkuussa että olivat maksaneet palkkasaatavia, jotka eivät minulle kuulu.
Soitin n. 5 h puhelun jonon vuoksi. Lupasivat laittaa laskun jotta voin maksaa tuon pois.
Ei ole näkynyt. Muutama tonni sinne tänne ton kaupungin farssin keskellä ei taida olla kuin kus lumessa.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Jos laitoit palkat maksuun tänään niin eripankkilaiset eivät saa rahojaan vielä huomenna.
Laki sanoo, että palkka pitää olla tilillä käytettävissä palkkapäivänä. Eli käytännössä ne menee maksuun jo pari päivää aikaisemmin. Firma ja pankki sumpii keskenään.
Tuskin monikaan saldoaan takistaa etuajassa. Olipahan varauduttu kerrankin häiriöihin, yleensä se viivästyy kuin tulee etuajassa.
Ap montako työntekijää sai palkan?
Huomenna on iloisia työntekijöitä ap:n firmassa :)
Käsinkö ap niitä palkkoja maksaa henkilö kerrallaan nettipankissa? Palkkajärjestelmä tuottaa pankkiin toimitettavan xml-tiedoston jossa on tieto palkkapäivästä, joten pankki siirtää rahan tilille tuona päivänä.
Senhän ap tietäisi jos olisi palkanlaskija.
No ny ne pyörtysivä ja luuliva, et joulu ol tul ja saiva lahja etukäte.