Exän välinpitämättömyys
Olen eronnut entisestä puolisostani yli kolme vuotta sitten ja kasvattanut lähestulkoon yksin lapsemme. Nyt viime aikoina nuorin lapsistamme on alkanut puhumaan, että haluaisi asua viikko-viikko systeemillä vuoron perään jomman kumman luona ja asia on mulle ainakin ok. Ex on välillä itse väläytellyt tälläistä systeemiä (jotta saisi pienennettyä elareiden määrää).
Tänään lapsi soitti isälleen ja kertoi, että haluaa aloittaa uuden systeemin mahdollisimman pian. Yllättäen ex sanoi lapselleen ettei se sovikaan, sillä hänellä on mm. työ ja harrastukset. Uutta suhdetta ei ole. Minulle tämä oli aika julmaa lapsen etua ajatellen.
Lisään vielä, että ex on ottanut lapsia 4-6 vrk/kk ja välillä käyttänyt esim. uimassa. Aika paljon on tehnyt ohareita, mutta saan usein kuulla että syynä olen minä. Välillä on ottamassa enemmän lapsia, mutta välillä tokaisee julmasti ettei halua pilata lapsilla elämäänsä. Tämä tilanne väsyttää. Onko muita samassa tilanteessa olevia? Mitä ihmettä voisin tehdä?
Kommentit (2)
Mitä ihmettä sinä nyt sitten voisit tehdä? Riippuu mitä haluat tehdä. Vähän turhaako meiltä kysellä.
Viikko-viikko -systeemi ei välttämättä ole lapsen etu. Mielestäni lapsella tulee olla yksi koti, jossa on valtaosan ajasta. Ja tuo, että toinen sanoo ettei halua pilata lapsilla elämäänsä... tuossa tilanteessa lienee syytä olla tyytyväinen jos hän pitää lasta noinkin paljon. En ainakaan viikko-viikko -systeemiin siirtyisi tuossa tilanteessa nimenomaan lapsen etua ajatellen...