Suomen loma alkamassa ja kestaa hetken taas totutella Suomalaisten epakohteliaisuuteen!
Tosi harvat sanoo kiitos oli sitten oven aukipitamisesta tai jonossa edelle laskemisesta kyse. Ihan pikkuasioita. Ja lapset sitten. Puistossa jos odottaa keinua ja yksi sitten vapautuu, melkein poikkeuksetta joku random lapsi hyokkaa siihen, ajattelematta et siina on muut odottaneet. Olen oikea suomi lasten kauhu kun komennan niita aina ja kaikkialla. Brace yourselves!!!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Hei, tervetuloa Suomeen lomailemaan. Mistä olet tulossa? Itsekin välillä järkyttynyt ja surullinen suomalaisten käytöksestä. Itse koen että Suomessa ei osata ottaa toisia kanssa ihmisiä samalla tapaa huomioon kuin muualla. Ja vedetään hernekeittoo nenään kaikesta mahdollisesta. Puhe paljon suorempaa. Myöskään liikenteessä Suomessa ei osata olla samallalailla toiset huomioon ottavia kuin esim. Lontoossa. Ajattelen, että meitä on täällä vielä sen verran harvakseltaan että ei olla vielä opittu miten tärkeää on muiden huomioon ottaminen. Mutta kyllä me suomalaiset ollaan ihan hyviä tyyppejä kaiken sen moukkamaisuuden takana. Ja loppupeleissä ihan samanlaisia, hyväntahtoisia, kuin ihmiset isossa maailmassa.
Joo Englannista tulen.
Vierailija kirjoitti:
Itse ulkomaan vuosien jälkeen huomasin samaa, mutta itse olen toiminut toisin ja haluan olla kohtelias. Silloin muiden epäkohteliaisuus ei vaivaa.
Kylla olenkin kohtelias. Auon ovet, annan paikan bussissa tarvittaessa ja kaytan kohteliasta kielta kaikkialla asoidessani.
Vierailija kirjoitti:
Suomen-loma ja suomalaisten. Opettele kirjoittamaan suomeksi!
Kiitos, yritan muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ole iloinen että ongelmasi ovat noin pieniä. Sitten ei ahdista ovesta ulosmenon oikeaoppinen suorittaminen.
Kiitos! Olen pahoillani jos sinulla on isoja ongelmia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Lomaileeko Suomikin? Vai tarkoitatko Suomen-loma?
Joo, vaarin meni. Kiitos kun kerroit. Ap
Vierailija kirjoitti:
😈 Ankeuttaja taas paikalla.
Ankeuttajat pois palstalta. Taalla keskustellaan faktoista. Ap
Eivät suomalaiset minusta ole erityisen epäkohteliaita. Vietin juuri muutaman lomaviikon Suomessa, ja kaikki olivat ystävällisiä ja asiallisia, kaikkialla sain hyvää palvelua tervehdyksineen ja kiitoksineen.
Ulkosuomalaisten valitus taas alkaa kun niiden lomakausi alkaa. Älä auo ovia. Ja suomalaiset kyllä jonottaa kiltisti joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät suomalaiset minusta ole erityisen epäkohteliaita. Vietin juuri muutaman lomaviikon Suomessa, ja kaikki olivat ystävällisiä ja asiallisia, kaikkialla sain hyvää palvelua tervehdyksineen ja kiitoksineen.
Vautsi, onnittelut. Sulla kavi hyva tsaka.
Oikein. Itsehän en enää käy Suomessa kuin hautajaisissa.