Krista Kosonen vieraili koulussa - "Eihän tolla oo ees hyvä perse!"
http://m.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201708102200317062_vd.shtml
millainen poikalapsi katsoo jo jonkun takapuolta, arvioi sen ja kertoo siitä suoraan mielipiteensä?
Kommentit (53)
Hyi hemmetti. Siinä saa isä olla ylpeä pojastaan. Not.
Millainen aikuinen nainen välittää noin paljon 20v nuoremman kakaran aivottomasta möläytyksestä?
No ehkä Krista oli vähän lapsellinen itsekin kun veti herneet nenään lapsen kommentista niin että piti lehteen asti kertoa.
Mutta itse aloin miettiä mitähän esim. Jasper Pääkkönen olisi sanonut, jos vieraillessaan koulussa olisi tyttöoppilas katsonut mittaillen Jasperia ja sanonut vaikka että "eihän tolla oo edes lihaksia" tai muuta vastaavaa. Olisiko vaan nauranut? Loukkaantunut? Kertonut asiasta lehteen ja millä mielellä?
Poikia opetetaan jo lapsesta asti arvostelemaan naisten ulkonäköä. Kuuluu osana "miehiseen" käyttäytymiseen. Arvostellaan ja lokeroidaan naisia sen mukaan, kuinka pantavia he ovat. Tyttöjä muiden ulkonäön arvostelusta toruttaisiin ja lopetettaisiin tuommoinen käyttäytyminen heti alkuunsa.
Mä vähän luulen, että Krista saanut vaan kehuja viime vuodet joka puolelta & siksi joku pienikin moite tuntuu ikävältä. Tällainen tavis saa kuulla vaikka mitä arvosteluja ja hyvin harvoin kehuja, joten ei tuntuis kyllä missään joku teinipoikien perseen arvostelu. Moni nätti nainen ei tajua mitä kommentteja ruma nainen saa kuulla jatkuvasti, ikäänkuin rumuus ois joku oma valinta !
Vierailija kirjoitti:
Millainen aikuinen nainen välittää noin paljon 20v nuoremman kakaran aivottomasta möläytyksestä?
"No pojat on poikia. Ei tuollaisesta kannata välittää. Heikko ja naurettava nainen pahastuu ulkonäköön kohdistuvasta kommentista ja kehtaa sen vielä ääneen myöntää..."
Hyvä tietää. En sitten Tinderissä matchaa, jos tulee joskus vastaan.
Kaikkihan ne melkein on tuollaisia, ainakin omana kouluaikana/ opetisharjoittelussa ihan perussettiä. Hyvät naurut on varmaan saaneet. Loukkaisi tuo minuakin (koska en pidä perseestäni), jos olisi huutanut vaikka "eihän toi osaa ees näytellä" niin Krista ei varmaan olisi loukkaantunut koska tietää osaavansa näytellä, sen sijaan jos on ulkonäkökomplekseja niin tuntuu ikävältä.
Joskus 20 vuotta sitten sillä olisi sen pojan mielestä joko ollut ihan hyvä perse tai se poika ei olisi ollut edes kiinnostunut sen perseestä. Ainakaan ei olisi kehdannut sanoa sitä ääneen.
Mutta kun tämä some-aikakausi on instagrameineen kasvattanut jo lapsetkin ihailemaan pelkästään tietynlaista ulkonäköä vauvasta vaariin. Mitä isät edellä sitä pienet perässä. Jos isä likettää fitnesspyllyjä ig:ssä, niin varmasti sitä tekee myös jälkikasvu. Lisäksi tv ja netti on täynnä persettä, kadut ovat täynnä persettä esitteleviä teinejä freddyt persvaossa. Kyllä varmasti tavallinen litteähkö hoikka pylly on "huono", jos se ei ole samanlainen kuin nykyinen kauneusihanne.
Minusta todella hyvä, että Krista puhuu asiasta julkisesti. Hän ei ole ainoa, joka näitä kommentteja saa. Yläkouluikäiset tytöt ovat päivittäin näiden idaripoikien tulilinjalla. Hyvä, että tuollainen seksistinen toiminta tuomitaan julkisesti. Tuon ikäisten pitäisi jo oppia, mikä on ok ja mikä ei.
Itsekin koko yläasteajan kuulin luokan pojilta, kuinka lauta olen. Jätti jäljet seksuaaliseen identiteettiini ja edelleen kolmekyppisenä häpeilen hoikkaa vartaloani.
Huh. Olen 30-v. ja silloin kun minä olin yläasteella, minä sain kommentteja hyvästä takapuolestani, ja minulla oli ja on tavallinen litteähkö takapuoli! Eli kyllä tuo kommentti kertoo ajan hengestä. Onneksi sain viettää teinivuodet 2000-luvun alussa, jolloin ei ollut somea eikä naurettavia ulkonäkövaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta todella hyvä, että Krista puhuu asiasta julkisesti. Hän ei ole ainoa, joka näitä kommentteja saa. Yläkouluikäiset tytöt ovat päivittäin näiden idaripoikien tulilinjalla. Hyvä, että tuollainen seksistinen toiminta tuomitaan julkisesti. Tuon ikäisten pitäisi jo oppia, mikä on ok ja mikä ei.
Itsekin koko yläasteajan kuulin luokan pojilta, kuinka lauta olen. Jätti jäljet seksuaaliseen identiteettiini ja edelleen kolmekyppisenä häpeilen hoikkaa vartaloani.
Minustakin tuo oli sympaattista Kristalta että hän kertoi saamistaan haukuista. Jos krista olisi kertonut kuinka häntä kehuttiin kauniiksi niin mitä järkeä siinä olisi ollut. Krista osoitti että myös kaunis nainen on kritiikin kohteena ja saa ihan samanlaisia haukkuja kuin kuka tahansa muukin voi saada.
Minusta Krista on symppis. Herkkä, aito ja viisas.
Yläasteikäiset pojat nyt on olleet kautta aikojen vähän tuollaisia. Hormonit siinä iässä heräilee eikä ole oikein vielä hallinnassa. Suurimman osan tuota paskaahan saa omanikäiset tytöt valitettavasti.
Itse 1980-luvulla yläastetta käyneenä muistan miten suorastaan pelkäsin kouluun menoa, kun tiesin että siellä pojat puristelee tisseistä, taputtaa persettä, arvostelee. Jotkut suositut tytöt nauttivat siitä ja vähän flirttasivat, mutta minä olin tosikko joka koin yksityisyyttäni törkeästi ja ahdistavasti loukatun. Ja kun pojat huomasivat että en ota kevyesti, minua alettiin kiusaamaan sillä koskettelulla. Ja nälvimisellä. "Hei, tän tissit on tainnut kasvaa" tai "näyttää ruipelolta mutta on sillä perse täällä vaatteiden alla".
Vierailija kirjoitti:
Poikia opetetaan jo lapsesta asti arvostelemaan naisten ulkonäköä. Kuuluu osana "miehiseen" käyttäytymiseen. Arvostellaan ja lokeroidaan naisia sen mukaan, kuinka pantavia he ovat. Tyttöjä muiden ulkonäön arvostelusta toruttaisiin ja lopetettaisiin tuommoinen käyttäytyminen heti alkuunsa.
Anteeksi nyt, mutta kyllä ne ämmät on jotka ulkonäköä arvostelee. Äideiltään on pojat oppineet, tai lukeneet salaa naistenlehtiä tai avpalstaa.
Tuote perseen kommentointia esitetään yläasteella kaikille alle viisikymppisille naisopettajille. Jännää testata, saako jonkun reaktion aikaan. Oi aikoja, oi tapoja.
Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa vai miten se sananlasku menikään? :D
Vain Suomesta löytyy tuollaisia juntteja. Muualla kommentoidaan ulkonäkö korkeintaa kohteliaisuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Se koira älähtää johon kalikka kolahtaa vai miten se sananlasku menikään? :D
Totta. Kuinka pahalta susta aina tuntuukaan kun naiset sanovat penistäsi liian pieneksi.
Av-mammelin kasvattamaton idarijälkeläinen. Normaali ihminen tajuaa jo tuossa iässä, että kaikkea mielessä pyörivää ei kannata sanoa ääneen.