Onko parempi ostaa suklaanhimoon proteiinipatukka kuin suklaapatukka?
Kommentit (31)
E ole, koska ne eivät maistu yhtä hyville ja sitten jää kuitenkin himo siihen suklaaseen. Lopulta syöt sitten molemmat.
Suklaanhimoon voi keittää kaakaota ja laittaa päälle kermavaahtoa. Sopii täydellisesti myös laihduttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, vaan pari palaa tumma suklaata (joka tarkoittaa siis yli 80 % suklaata).
Tätä olin itsekin tulossa sanomaan. Tumma suklaa on vielä terveellistäkin ja nykyään on vaikka mitä makuja.
Vierailija kirjoitti:
E ole, koska ne eivät maistu yhtä hyville ja sitten jää kuitenkin himo siihen suklaaseen. Lopulta syöt sitten molemmat.
Mä tykkään monen proteiinipatukan mausta.
Ap
Eikös ole ihan se ja sama, kumman syöt. Vuorokauden kokonaisenergiamäärä ratkaisee.
Kummatkin ovat todella energiapitoisia, joten itse valitsisin pelkästään maun vuoksi suklaapatukan.
Katso niiden energiasisältö. Mitä enemmän energiaa, sitä helpommin lihoo. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja muista ottaa patukan koko huomioon. Isossa proteiinipatukassa saattaa energiaa olla enemmän, kuin yhdessä suklaakohvehdissa, vaikka per 100g olisikin vähemmän. Jos jotain terveysnäkökulmaa haet, niin lisäaineillä täytetyt proteiinipatukat ovat aitoa (tummaa)suklaata huonompi vaihtoehto.
Suklaapatukan. Parhaimman makuiset proteiinipatukat ovat jo lähestulkoon suklaaseen verrattavissa ja "terveellisemmät" maultaan lähinnä sahanpurua, josta se suklaanhimo ei kyllä lähde mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Pari palaa raakasuklaata!
Hirveän makuista. Puren mieluummin vaikka kynsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari palaa raakasuklaata!
Hirveän makuista. Puren mieluummin vaikka kynsiä.
Raakasuklaita on tosi montaa eri makua ja eri valmistajilta.
Voin suositella ainakin Goodion ja Foodinnin raakasuklaita, nam 😄.. .😃
Parastahan olisi tietysti oppia vaan sietämään se himo, kyllä siihen aikuisen ihmisen pitäisi pystyä.
Teen itse suklaanhimossa niin, että sekoitan dumle-kaakaojauhetta vähäkaloriseen mantelimaitoon. Ei tule nii paljoa energiaa kerralla ja himo lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, vaan pari palaa tumma suklaata (joka tarkoittaa siis yli 80 % suklaata).
Sama kuin söisi pahvia.
Proteiinipatukka, vähäsokerinen ja runsasproteiininen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole ihan se ja sama, kumman syöt. Vuorokauden kokonaisenergiamäärä ratkaisee.
Proteiini auttaa ylläpitämään lihaksistoa painonpudotuksessa eli siinä mielessä proteiinipatukka on parempi.
Kannattaa katsoa siitä proteiinipatukasra sitteb energian ja sokerin määrä. Ne eroavat hirvittävästi, joissain on sokeria yli 30%, joissain alle 10%.
Sama asia. Proteiini/ateriankorvaus-patukassa saattaa olla ENEMMÄN kaloreita kuin karkki/suklaa-patukassa.