Makaronisalaatin ohje!
Kommentit (69)
Meetvurstia suikaloituna (vaihda kinkkuun) kurkkua, suolakurkkua, nalle makaronia keitettynä, ananaspaloja, fetajuustoa, paprikaa,tomaattia. Majoneesi/kermaviiliä maustettuna
Vierailija kirjoitti:
Osta valmiita kinkkusuikaleita. Niitä vielä hienonnat saksilla tai veitsellä.
Kaada pussillinen makaronia kulhoon. Perään iso purkki majoneesia. Kolme pussia hernemaissipaprikoita. Sekoita. Jos haluat pehmeämpää niin kaadat kattilaan ja keität.
Yleensä meillä syödään "raksusalaattia" eli keittämättä. Lapset keksi nimen kun makaronit raksahtelee hauskasti.
On hyvää ja terveellistä ja ravitsevaa
Nyt sitten testasin tämän. Ostin vähillä rahoilla ainekset ja ajattelin, että tällä pärjään loppuviikon.
Ylläripylläri ei ole syömäkelpoista. Raakoja makaroneja salaatissa en pysty syömään.
Ajattelin, että homma ei ole vielä pilalla kun ohjeessa oli, että ainesten sekoituksen jälkeen ne voi vielä keittää halutessaan. No minä keitin ja vielä surkeampaa tuli.
Että kiitti vaan sulle kun huijasit tuolla ohjeella. Olen pelkän näkkileivän varassa ensi viikkoon.
Sun pitäis kyllä lähettää mulle rahat takas.
Miten joku voikin olla noin ilkeä?
-Ap
Makaronin ja palvikinkun/tonnikalan lisäksi ehdottomasti omenaa, suolakurkkua ja sipulia tai purjoa. Sitten lisäksi kurkku, tomaatti, herne, paprika ja muuta vastaavaa mitä kaapista löytyy.
Päälle hesen kurkkumajoneesi. On ihan hyvää myös sitruunalla maustetulla oliiviöljyllä.
Mikään ei ole ällöttävämpää kuin kylmät niljakkaat makaronit yhdistettynä majoneesiin, tonnikalaan/kinkkuun ja herneisiin. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada pussillinen makaronia kulhoon. Perään iso purkki majoneesia. Kolme pussia hernemaissipaprikoita. Sekoita. Jos haluat pehmeämpää niin kaadat kattilaan ja keität.
Yleensä meillä syödään "raksusalaattia" eli keittämättä. Lapset keksi nimen kun makaronit raksahtelee hauskasti.
On hyvää ja terveellistä ja ravitsevaaNyt sitten testasin tämän. Ostin vähillä rahoilla ainekset ja ajattelin, että tällä pärjään loppuviikon.
Ylläripylläri ei ole syömäkelpoista. Raakoja makaroneja salaatissa en pysty syömään.
Ajattelin, että homma ei ole vielä pilalla kun ohjeessa oli, että ainesten sekoituksen jälkeen ne voi vielä keittää halutessaan. No minä keitin ja vielä surkeampaa tuli.
Että kiitti vaan sulle kun huijasit tuolla ohjeella. Olen pelkän näkkileivän varassa ensi viikkoon.
Miten joku voikin olla noin ilkeä?-Ap
Nyt kyllä naurattaa. Ethän ole tossisasi? No mutta jos olet; Omaa järkeäkin saa käyttää. Kaikki internetissä ei ole ehkä sittenkään totta? Ihan oikeitakin kokkaus - ja reseptisivustoja on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvää ja terveellistä ja ravitsevaaNyt sitten testasin tämän. Ostin vähillä rahoilla ainekset ja ajattelin, että tällä pärjään loppuviikon.
Kuka luulee voivansa syödä raakoja makaroneja tai että salaattisekoituksen voi keittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä naurattaa. Ethän ole tossisasi? No mutta jos olet; Omaa järkeäkin saa käyttää. Kaikki internetissä ei ole ehkä sittenkään totta? Ihan oikeitakin kokkaus - ja reseptisivustoja on olemassa.
Helppo se siellä on nauraa kun sinulla on rahaa ja kaappi täynnä vaikka mitä. Kokeile itse elää pelkällä näkkileivällä 3-4 päivää. Tein virheen ja nyt pilkkaat minua. Sinäkö sen reseptin kirjoitit? Toivottavasti olet nyt tyytyväinen.
Ootko koskaan raakaa makaronia maistanut???
Tricolori kierremakaroneja
Jäävuorisalaattia
Hernemaissipaprikasekoitusta
kurkkua
Tomaattia
Fetajuustoa
Valkosipulia maun mukaan
Kreikkalaista maustamatonta jogurttia
Mausteita maun mukaan tai Valmista dippimausteseosta
Sekoita kreikkalainen jogurtti ja mausteet.
Keitä makaroonit
Pilko kasvikset ja hienonna v.sipuli pieneksi.
Sekoita salaatiksi, syö saman päivän aikana.
Aika perus kinkkusalaatti:
kinkkukuutioita tai suikaleita
1 omena kuutioina
1 maustekurkku kuutioina
keitettyä makaronia
kastikkeeksi kermaviili + sinappi + silputtu persilja
lisäksi jotain tomaatti + salaatti + kasviksia maun mukaan
Miksi kaikki tunkee tuota hernemaissipaprikaa. Maissit voi ostaa pakkasesta ja herneetkin talvella, mutta paprikan ehdottomasti tuoreena. Se pakastepaprika on ällö löllö.
Makaronien keitinveteen lihaliemikuutio.
Kinkkusuikaleita, salamirouhetta, paprikaa, herneitä. Sit vaikka tuoreita sipulinvarsia, tuoretta timajmia ehkä, pippurisekoitusta.
Majoneesia ja kermavaahtoa sekaisin (pelkästä majoneesista tulee paha), joukkoon vähän sinappia.
1pussi keitettyjä makaroneja
1 pussi herne-maissi-paprikaa
Goudajuustoa kuutioita
3 suolakurkkua kuutioita
1 pussi kinkku suikaleiksi tms.
3prk kermaviiliä johon sekoitettu hieman etikkaa, sinappia ja mustapippuria
Onpas herkullisen kuuloisia ohjeita!
Tässä paras:
3 väristä kierre pastaa
pussi herneitä
pussi maissia
1 purkki kidney papuja
paprika
2 tomaattia tai enemmän
1/2 kurkku tai enemmän
jäävuorisalaattia tai mitä ikinä
Keltaisesta pussista kylmiä broileripyöryköitä... lienee saarioisten
Kastikkeena Felix Caesar - IHAN PARAS
Paras salaatti pitkiin aikoihin johtuen hyvästä kastikkeesta tähän salaattiin. En tee kermaviilikastiketta nyt, koska tuo maistuu paremmalta...
Voi lisätä vihreitä viipaloituja oliveja, omenaa, sipulia jne.
Vierailija kirjoitti:
Tässä paras:
3 väristä kierre pastaa
pussi herneitä
pussi maissia
1 purkki kidney papuja
paprika
2 tomaattia tai enemmän
1/2 kurkku tai enemmän
jäävuorisalaattia tai mitä ikinä
Keltaisesta pussista kylmiä broileripyöryköitä... lienee saarioisten
Kastikkeena Felix Caesar - IHAN PARAS
Paras salaatti pitkiin aikoihin johtuen hyvästä kastikkeesta tähän salaattiin. En tee kermaviilikastiketta nyt, koska tuo maistuu paremmalta...
Voi lisätä vihreitä viipaloituja oliveja, omenaa, sipulia jne.
ja lisukkeita voi vaihdella... tonikalaa, fetaa, kinkkua jne,,,,,
Keitetty makaroni
Palvikinkku kuutuoituna
Tuorekurkku
Suolakurkku (irtomyynnistä!)
Purjosipuli
Tomaatti
Juustokuutiota (esim oltermannin jämät)
Keitettyä kananmunaa
Kastike: kermaviiliin mustapippuria
Kaikki sekaisin ja jääkapissa tunteroinen
ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ RAAKOJA MAKARONEJA. SE OHJE ON KAMALA.
Voisinko saada jostain vaikka pussillisen makaronia lainaksi ensi viikkoon saakka?
Minulla on kova nälkä. Pilasin kaikki vähät ruokavarani sen "raksusalaatin" kokeiluun.
Voin maksaa takaisin kaksi pussia.
-ap
Hyvää, terveellistä ja ravitsevaa.... 😑