Miten kannustan miestä laihduttamaan - se ei tajua, etten ihaile enää
Moi. Ei ole provo, vaikka täntyylisistä teksteistä on aiemmin aina tuollaista epäilty.
Ollaan vähän päälle kolmekymppisiä, mies mua pari vuotta vanhempi. Yhdessä vajaa 3v. Hänelle on oli asuntoa etsiessämme tärkeätä, että työmatka on lyhyt (joten minun työmatkasta tuli pitkä). Tämä oli asia, josta ei voinut joustaa vaikka koitin perustella. No, se oli mun voitto: oon pyöräillyt mun päivittäisen 12km matkan ja pysynkin siksi tosi hyvässä kunnossa. Olin kyllä hoikka tavatessammekin, mutten silloin harrastanut säännöllistä liikuntaa.
Mies on koko ajan kehunut hyvää kehoani, ja nykyään tekee pahaa kuunnella sitä, koska haluisin että mullakin on hyvännäköinen, itsestään välittävä ja huoltapitävä kumppani, mut ei ole. Eikä läjä. Ei hän vielä pahasti iso ole, mutta tursuilee jo muualtakin kuin vatsasta. Erityisen ankea näky on takaa, kun kyljet (jenkkikset) on leveämmät kuin pieni ruippana peppu. :(
Sillä oli tavatessamme ihan pieni vatsan alku, ei häirinnyt mua. Nyt se ei koskaan ehdi liikkua, tai "ei löydä sählykavereita". Haluisin tukea häntä, mutten edes tykkää samoista urheilulajeista, kuin se, joten en näe että menisin pelaamaan kanssaan jotain v** tennistä tms.
Sille on kaljakin alkanut maistumaan kun masentaa, mutta se onkin sitten eri keskustelu jo. Syö kyllä kasvisruokaa ja ei pikaruokia, mikä on kiva. Tiedostaa kyllä, että arvostan terveitä elämäntapoja mut ei tunnu ymmärtävän, kuinka kauas on silmissäni sellaisesta ajautunut. On vaikea olla syyttelemättä, mutta koitan.
Miten saan sen tajuamaan, että en odota paljoa, ettei ole vaikeata tehdä pieniä korjausliikkeitä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on miehen pituus ja paino?
En muuten tiedä yhtään. Pituus jotain 178, painoa mitälie. Ja painohan muutenkin on vaikea mittari, kun lihas ja läski painaa eri verran, ja kyllä miehellä lihastakin on.
Vaikkei mies ole edes ihan massiivisen pitkä, niin on hän mua 20cm pitempi ja jotenkin vaan aika järkälemäinen. Ja vielä 2v sitten minusta tuntui, että olemme molemmat pikkusia ja siroja. :P
- ap
Okei, ettei mene saman toisteluksi:
Mitä konkreettista tekisin?
- liikuntalistan laittaminen ei kuulosta realistiselta, me ei olla missään realityojelmassa.
- yhteisten liikunta-aikojen sopiminen ei enää ommistu, koska ihan kohta koittaa hetkeksi töisen takia etä-aika. Ja en oo pettämässä lol, antakaa olla. :P
Ollaan muutenkin mietitty sellaista etäsuhteen ajaksi, että katsotaan tahoillamme sama elokuva tai luetaan samaa kirjaa, ja sit välillä jutellaan siitä skypessä. Ehkä liikunnastakin voisi jotain samanlaista: "Lähden nyt tunniksi pyöräilemään, lähde säkin ja verrataan paikkatietotallennussohjelman reittejä sit sen jälkeen!"
Mutta pelkään, ett tollanenkin saattaa tuntua pakottamiselta ja ei ole kiva jättää toista yksin huonolle fiiikselle.
- ap
Jännä miten suhtautuminen muuttuu, kun mies on läski ja nainen haluaisi hänen laihtuvan. Kun mies valittaa vastaavaa, tulee sivukaupalla kannustusta, että miten pitää jättää heti tai ensin kiristää ja uhkailla ja jos ei tuota tulosta, sitten jättää. Samasta asiasta valittavalle naiselle jeesustellaan, että ei voi sanoa ja ei ole sinun asiasi jne. Ootte työ saatana kummallisia reppanoita 😂👍
Onhan se nyt tietenkin vain niin, että liiallinen paino ei lisää kenenkään viehätystä, miehen tai naisen. Seksuaalisen vetovoiman puuttuminen on ihan hyvä syy suhteen katkaisemiselle.
Kyllä voi suoraakin sanoa että olet rakas,mutta fyysisesti alat olla epäviehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi suoraakin sanoa että olet rakas,mutta fyysisesti alat olla epäviehättävä.
Koen, että jos sanoisin tuon niin se olisi sama asia, kuin ero. Ei, että sanoessani tarkoittaisin ettei toinen enää kelpaa mitenkään, mutta en voisi ihmetellä, jos toiselle tulisi niin paha mieli, ettei enää uskaltaisi olla lähelläni mitenkään.
Ehkei miedosti sanominen riitä, en tiiä.
Koko asia tuntuu ristiriitaiselta, etenkin kun olen hyväksynyt monta ns. merkittävämpääkin asiaa tältä mieheltä, ne kuuluu häneen ja rakastan häntä sellaisena kuin on. Olisi karseeta sitten jos tällainen osoittautuisi kynnyskysymykseksi.
Täällä on ilmeisesti kaikilla muilla kuin apllä hoikka tai normaalipainoinen mies tai.tahallaan ollaan ilkeitä.
Ymmärrän ap.sinua täysin. Minä olen aina ollut hoikka ja teen työtä sen eteen ja mieheni on siitä tyytyväinen. Mutta mitä saan vastineeksi? Aina vain lihavamman miehen. Missä tahansa kuljemne niin mieheni on aina koko paikan lihavin mies. Ja siitä pikkuhiljaa lihomalla tuo ruho on tullut.
Ja vaikka siellä alla on se sama ihminen niin kyllä.minua risoo ja hävettääkin törkeän lihava mies. Ja mitå ihmeen iloa hänestä on minulle vaimolle? Kävellessä.hengästyy ja puuskuttaa pikkunyppylästä ja lonkat kipeytyy, pyöräillessä sisäreidet ja perse hankautuu verille ja jotain nostaessa tyrä pullistuu jne. Kaikesta tulee joku vaiva.
Joku sitten tulee puhumaan siitå että mitä jos yhtäkkiä sairastuu että hylkääkö sitten puolison? Törkeän lihavahan on jo sairas ja on niinkuin juoppo eli ei anna mitään arvoa perheelle eli on itse jo hyljännyt muut. Viina tai hirveä ruoan mättö on tärkein asia maailmassa. Sitä viinaa tai ruokaa vedetään näkyvillä ja salassa ja väitetään kirkkain silmin ettå mitåän en ole ottanut vaikka kaikki näkee sen ulkonäöstä tai humalatilasta.
Ei ole kyse tietystä ruoasta, vaan liikunnan hrrastamisesta.
Juu, olenhan minä sanonut. Sain onneksi otettua asian esille kauniisti ja kiltisti, mutta kyllähän hän siitä pahastui kuitenkin. Ja ymmärrän sen. Mutta koska ei löydy aikaa tai urheilukavereita, ei mies tule tehneeksi asialle jotain hissin sijaan rappusten käyttämistä enempää.
Ymmärrän, että olisi kannustavaa ja hienoa tsemppausta multa vähän avartaa tottumuksiani ja mennä liikkumaan miehen kanssa. Tosin minkäs sille voi, että oon vaan tolkuttoman käsi jossain mailapeleissä, eikä me kahdestaankaan jotain jalkapallojoukkuetta saada aikaiseksi. Uimahalliin ollaan oltu menossa, mutta viimeaikoina on ollut aina jotain viimehetken estettä, pääkipua tms.
Mitähän sitä keksis.
Heh hee, vaikka tää onkin ehkä vitsi ja viittaus siihen taannoiseen miehen viestiin, niin ehkä jokin peräkin on. En kyllä ukasaia laita, että "muutu, läski. Tai"
Mustakin tuntuu pahalta, usko pois. Olisi niin mukavaa kehua takaisin, tai edes olla itse vaivaantumatta kehutilanteessa tun ainoa, mitä ajattelee, on ettei voi kehua takaisin, ettei voi olla tyytyväinen toiseen. Ehkä mulla on liian rankat kriteerit? Niin, en mä odota hänen olevan mikään 4h päivässä treenaava kuitenkaan. mutta näköjään se pelkkä portaidenkävely, jolla toi mies khuu, ei oikeen riitä.
Arvostan arvostan. Sanoinkin sen jo aloitusviestissäni. Ja ikävää, että jotkut ottavat tämän siten, että valitan ja haukun - en hauku, todellakaan en tado miestä loukata. Haluun olla rakentava ja auttaa ja tukea.
Eikä tämä ole minulle syy eroon, tiedoksi vaan kaikille, turha sellaista huudella.
Mielestäni kirjoitan miehestä kunnioittavasti. Mua harmittaa, että hän ei ole enää niin viehättävä, mutten mä häntä hauku, täällä tai kavereilleni, rakastan ja toivon hänen olevan terve ja että ehkä haluttaisikin vähän enemmän. Ei kai mitään pahaa. :)