Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari kysymystä valokuvauksesta niille, jotka ovat siihen vähän enemmän vihkiytyneitä

Vierailija
09.08.2017 |

1. Miksi pro-valokuvaajat katsovat kameran etsimestä eivätkä näytöltä kun kuvaavat?
2. Entä miksi zoomia näkee pyöräytettävän putkesta eikä itse kamerasta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) koska pro-kuvaajien kameroissa etsin on se ensisijainen ja tarkempi sekä kameran pitelemisen kannalta vakaampi tapa kuvata. Järkkärillä näytön kautta kuvaaminen syö myös järjettömästi akkua.

2) koska järkkäreissä zoom on siinä objektiivissa (paitsi kiinteissä objektiiveissa, joilla ei voi lainkaan zoomata, huom. kiinteä ei tarkoita kamerassa pysyvästi kiinni olevaa), eikä kameran rungossa, kuten pokkareissa.

Vierailija
2/4 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä ekaan kohtaan, että rajaamisen ja tarkennuksen yms. kannalta etsimen kautta kuvaaminen on paljon parempi tapa kuin näytöltä, etenkin kirkkaassa päivänvalossa. Tämä on tosin hlökohtainen mielipiteeni.

-1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Kakkoseen vielä tarkentaisin, kun mitä nyt itse olen järkkäriä pitänyt hyppysissäni, niin zoomi toimii myös kamerasta käsin, niin onko tässä jotain objektiivikohtaisia eroja?

Vierailija
4/4 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kysyisin vielä että mites sitten pimeällä kuvatessa, onko näyttö silloin parempi kuin etsin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan